Resultater: 18901 til 18920 af 436513
-
Monotoni forhold rettelse
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = 1/3x3 - 4x2 - 5x Bestem monotoniforholdene for funktionen f f'(x) = 1/3 * 3^2x - 2*2x 5x 1x2 - 4 - 5 = 0 <-- hvorefter jeg finder Diskriminanten der er 36 ? også finder jeg x'erne x = 5 eller x = 1 hvad gør jeg så ?:D -
Rigtigt afstemt?
ForumindlægHey, er der lige en der vil checke om jeg har afstemt disse reaktionskeamer rigtigt?a)Pb++(NO3-)2 + K2+SO4-- -> PbSO4 + 2KNO3b)NA+I- + AG+ -> NANO3 + AGIc)Pb++(NO3-)2 + 2Na+I- -> Pb(I)2 + 2NaNO3d) 2Na-3PO4--- + 2 AgNO3- -> 2Na3NO3 + 2 AGPO4e) 2Na+3PO4--- + 2 Ca++NO3- -> 2Na3NO3 + 2... -
Redicerimg af logaritme
ForumindlægHvordan reducerer jeg jeg følgende stykker, uden brug af lommeregner?a) log2^7 + log3^7 - log6^3b) log64 - 1/2log16 + 1/3log8 - log 5\\/(32) (den 5 rod)c) ln(xe^2x) - ln(e^-2x / x) - 2lnxd) logn\\/(x) + logn\\/(1/x) -
HJÆLP!! Med lyden i musikken?
ForumindlægJeg skal fremlægge i fysik imorgen, altså jeg har valgt at fremlægge om lyd og musik. Jeg vil spørge, om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde nogen forsøge? -
Matematik HJÆLP...:(!!!!
ForumindlægHey.... jeg sidder og har virkelig problemer med opg for neden, og ved ikk hvordan jeg skal regne det ud...håber at der er nogen der har bud på det....opg. lyder således:I et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er en parabel graf for funktionen f(x)=-1/2x^2+5.1. Beregn koordinaterne til p... -
Bevis - vektor
ForumindlægJeg har en vilkårlig firkant ABCD. Sidernes midtpunkter er M1,M2, M3 og M4. Jeg skal så bevise, at linjestykkerne M1M3 og M2M4 halverer hinanden.. Men hvordan gør jeg det?? På forhånd tak :) Jeg har prøvet følgende selv, men aner ikke hvad jeg gør galt? PLease hjælp mig :) vektor M1M3 = ( (c1+d... -
Fordele og ulemper?!
ForumindlægHej!Er der nogen der kan fortælle mig hvilkefordele ved lobbyisters deltagelse i beslutningsprocessen er og ulemper ved lobbyisters deltagelse i beslutningsprocessen er? Jeg er ikke helt in hvad der menes med det :-( jeg kunne godt bruge lidt hjælp... -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
hjælp til oversættelse til fransk
ForumindlægJean-Louis, qui vient de France, a visité beaucoup de pays en Afrique et Asie, par exemple le Maroc, l'Algérie, le Vietnam et l'Australie. Mais naturellement c'est l'Europe, il connait le mieux - et surtout la France; il fait du camping les Alpes et les Pyrénées, il nage à la Medi... -
Hjælp... Kan ikke komme i gang
ForumindlægHej derude...Jeg håber virkelig, at der er nogle der kan hjælpe mig.., skal alflevere en dansk stil i næste uge, men har svært ved at komme i gang. Stilen er en analyse af: "Man kan jo aldrig vide", en artikel i Samvirke 2004.Stilen skal bestå af en redegørelse samt diskussion og budska... -
Nogle der vil rette :D
ForumindlægNår spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte endheder) efter forskriften y = 31,5 * 0,887^t hvor t er tiden - bestem t for y = 19 solve (y = 31,5 * 0,887^t,t) t = 4,216 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften z=20,3 + 61,4 *0,884^t hvor t er... -
Truman-doktrinen og højredikaturer
ForumindlægHejsa.Mit spørgsmål omhandler efterkrigstiden og særligt Truman-doktrinen:Truman-doktrinen gik overordnet ud på at begrænse de autoritære regimers indflydelse og eksistensmuligheder i ethvert land i verden. Imidlertid henvendte den sig kun til kommunistiske regimer og IKKE til højrediktaturer, so... -
Bestemmelse af konstanterne a, b og c ud fra tre punkter?
ForumindlægGodaften :) .. Har fået en opgave hvor jeg har fået oplyst 3 punkter og skal finde regneforskriften ud fra dem. Men er max elendig til det og har brugt 4 timer nu og er ved at få spat .. De 3 punkter (1,2) ; (-2,8) ; (-3,22) (1,2) : 2 = a * 1^2 + b * 1 + c = 2 = a + b + c (-2,8) : 8 = a * (-2)^2 ... -
hvad mener han?
ForumindlægHejJeg har engelsk stil for, men der er et par punkter hvor jeg ikke helt forstår hvad min lærer vil have mig til at skrive:- The point of view- The structure/compositionDet er et essay om en bog. Skal jeg bare skrive -hvilken vinkel den er skrevet fra til "point of view"?Og hvordan kan... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHey..jeg håber i kan hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk...har ik så meget tid....:Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown og Ronald Goldman er blevet kaldt århunderedets største retssag i USA. Mediernes interesse i sagen er ikke så meget ofrene som den hovedanklagede. O.J. Simpson USA... -
hey
Forumindlæghey håber i kan hjælpe mig med dette her -
Engelsk afl.
ForumindlægHey... Er der nogen der gider tjekke denne afl. igennem for fejl? Mvh KatieDer er ingen I stuen da jeg kommer ind men duften af ristet brød og kaffe fortæller mig at morgenmaden er på vej. Laura, den gamle tante, har travlt ude i køkkenet. Jeg tøver, føler mig ikke hjemme nok til at gå ud og sige... -
AT emnevalg Historie-Biologi eller Biologi-Religion? (darwin)
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive darwin evolutionsteori i biologi og hans rejse til galapagos øerne. Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge historie eller religion som andet fag? Med hensyn til mit emne, hvordan skal jeg så gribe det an? og hvordan skal jeg bruge noget fra ressource rummet?... -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg sidder med et spørgsmål, hvor der står at jeg skal give en statistisk beskrivelse af højden,h, målt i cm. Mit spørgsmål lyder så, hvad indebærer "en statistisk beskrivelse"? Vil det sige at jeg skal lave en tabel over frekvenser, finde middeltallet, lave en sumkruve og kumu... -
Løs ligningen
ForumindlægHej, jeg står med en opgave, hvor jeg skal løse ligningen: 3x+6 = 2x+1. Jeg er helt blank, da jeg som regel ikke kan finde ud af isoler. Any help? :/
