Resultater: 19441 til 19460 af 436513
-
Spansk oversættelse med Datid
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte denne sætning: "Da mine forældre blev skilt, var jeg kun 10 år gammel. Jeg sagde til dem at det ville blive forfædeligt for mig." Det er datiden, jeg har problemer med. divorciarse = Jeg har ingen anelse. Men jeg vil gætte præteritum, for har en eller ... -
grænseværdi
ForumindlægHvordan kan man løse denne opgave?:Beregn grænseværdien:lim(x-->0) ((x+1)^2-(x-1)^2)/2xFor man kan jo ikke umiddelbart sætte 0 ind i nævneren.. -
hurtig svar: Enhedscirkel
Forumindlægjeg har ikke helt fundet ud at hvordan jeg løser disse opgaver, og ville derfor gerne spørge om nogen gerne ville hjælpe elle komme med et hint om hvad skal gøre .... Benyt endvidere enhedscirklen til at gøre rede for følgende formler: a) Cos(180 grader - V) = Cos(v) b) c) d) -
rettelse af en kort summary-plase help..
Forumindlæghejsa..jeg håber der er nogen der gider rette denne summary igennem for grammatiske fejl(rettes i nutid)..tak på forhånd..Summary about ”Volden i den amerikanske drøm”The article is written by Per Dabelsteen and is about an interview with the film director, Michael Moore about his documentary fil... -
Trekanter: sider og vinkler
ForumindlægHej. i den vedhæftede fil er der vist 2 trekanter. Jeg har beregnet trekant 1 sider og vinkler. Hvordan beregner jeg trekant 2 uden at jeg får de samme vinkler/sider som i trekant 1? -
Projektopgave: "fremtiden af i morgen"
ForumindlægHej allesammen... Vi har fået et overemne der hedder "fremtiden af i morgen", lige nu sidder jeg og grubler over hvad pokker man kunne finde af emner til det? Nogen ideer? -
En tysk vending
ForumindlægHey!Er der nogen der ved hvad "Det er det hele" på tysk hedder? Hedder det Alles das ist?Og hva med "Hvem kan have stjålet den"?På forhånd tak! -
Latin forum
ForumindlægDet kunne da være rart med et sted til Latin, så den ikke skal køre under alt muligt andet. Det er vel omtrent halvdelen af alle på gym der har latin (læs. sproglige) plus os andre der har valgt det som mellemniveau -
Differentiering
Forumindlægf1(x) = 4*kvrod(x) f'1(x) = 4/(2*kvrod(x)) f2(x) = -0,5*kvrod(x)(x^2+6x). f'2(x)(-0,5/2kvrod(x))*(x^2+6x) + (2x+6)(kvrod(x)*(-0,5) f3(x) = (5*kvrod(x)-2x)(-3/(x)+2) f'3(x) = (5/(2*kvrod(x)-2)*(-3/(x)+2) + (3/x^2)(5*kvrod(x)-2x) f4(x) = 3(2x^2-6x+9), f'4(x) = 3(4x-6) = 12x-18 f5(x)... -
Værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal beregne en funktions værdimængde.Funktionen er givet ved to ligninger.Den ene hvor xDen anden hvor x>0Det samlede interval bliver så: ]1;1]??Men det kan vel ikke passe - det er jo selvmodsigende..Nogen der kan hjælpe mig? -
tyskland 1945 !???
Forumindlæghej alle sammen håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål ! hvorfor blev Tyskland delt op i to (øst og vest) ???!! plz hjælp ! -
Opg. 2 maj 1991 organisk kemi
ForumindlægHej... Ville lige høre om nogle ville hjælpe mig med opgaven som hedder kobber.Opgaven lyder således:metallet kobber anvendes i stort omfang til elektriske ledninger og andre elektriske komponenter. Der udvindes fx kobber(I)sulfid ved reaktion med O2(g). Herved dannes der frit kobber og svovldiox... -
MATEMATIK!!! ligning og ulighed...
ForumindlægHej! Jeg har 2 opgaver jeg har simpelthen ikke kan gennemskue...*E jeg mener det der græske eller latinske bogstav der ligner et stor E...Opg. 1 Løs ligningen: 2*(cos(x)+1)=2 xE[0;2pi]Opg. 2 Løs uligheden: 2(sin(x)-1)>eller=4 xE[0;2pi] -
Opg. 1 august 1995 elementaranalyse og mængdeberegning
ForumindlægHej. Vil nogle hjælpe mig med følgende opgave?En elementar analyse viser at stoffet A kun indeholder carbon, hydrogen, oxygen og chlor.Der blev afvejet 1,608g af stof Asølvioner reagerer med chloridioner efter reaktionskemaet:Ag+(aq)+SCN-(aq) ---> AgSCN(s)til titreringen blev der brugt 6,4mL 0... -
iongitter - hvorfor nedbrydes det?
Forumindlæghvis man putter et salt ned i noget vand, så nedbrydes gitteret. Men hvad får det til det? Jeg kan huske at min lærer sagde det var noget med vandmolekylerne.. Men kan ikke helt huske det.Er der nogen der kan hjælpe? -
Dansk stil...
Forumindlæghey..Jeg har en dansk stil som jeg gerne vil have rettet... håber der er nogen der gider.. please!Så hvis der er nogen der gider, så please skriv jeres e-mail addresse her, så sender jeg den til jer..mange tak på forhånd.. -
Middeltryk.
ForumindlægHej, jeg har i et projekt arbejdet med en vandraket, jeg brugte 3,5 bar til at sende den op. Nu skal jeg bruge middeltrykket, hvordan regner jeg det? Jeg tænker middeltrykket må være 3,5 bar - 1 atm / 2 også +1? -
Dimensionering af lavspændingssikring, samt lastadskiller
ForumindlægHej, er ved at lave en case hvor der skal dimensioneres en indgangssikring, samt en lastadskiller for at beskytte en lavvoltstavle. Der er noget som jeg på nuværende er lidt forvirret over, nemlig hvorfor dimensioneres en lavvoltssikring ikke på samme grundlag som eksempelvis en maksimalafbryder,... -
Er du en ægte NØRD? - HJÆLP!
ForumindlægOpgave: Bestem alle talsæt (a, b, c) af positive hele tal, hvor b2 fås ved at man fjerner sidste ciffer i c2, og a2 fås ved, at man sidste ciffer i b2. Håber der er en, der kan hjælpe mig :) -
Matematik B - Alssundbroen - 2007
ForumindlægHej jeg tænkte om der var nogle som ligger inde med opgaven som hedder Alssundbroen og det skal være den fra 2007 og ikke 2009 som allerede ligger på sitet :-) - - Hvis nogle har den ville det være en stor hjælp at sende den til mig eller uploade den på sitet :-)
