Matematik
differentation af e
Hej alle.
Jeg har svært ved at forstå hvad spørgsmålet går ud på her:
En funktion f er bestemt ved f(x)=2x+e^3x
Bestem f '(0)
skal jeg diff. ligningen f(x)=2x+3exp(3x) og sætte 0 ind
eller skal der sættes 0 ind i f(x)=2x+e^3x ? så bliver det f(x)=2*0+e^0 og det giver f(x)=1
Er der en som kan hjælpe?
Tak.
Svar #1
14. april 2009 af Erik Morsing (Slettet)
ja du skal finde f ', og dernæst bestemme f '(0) ved at sætte 0 ind på x'es plads
Svar #3
14. april 2009 af Oral (Slettet)
Først skal du finde d(2x+e^3x) => 2 + 3 * e^(3x)
Så sætter du 0 ind:
f'(0) = 2 + 3 * e^(3*0) = 5
Svar #4
14. april 2009 af DeciMat (Slettet)
Ok !
Svar #3 forvirrer mig lidt...
hvorfor skal jeg plusse før jeg ganger?
Svar #5
14. april 2009 af DeciMat (Slettet)
sorry soryy
jeg er med e^(3*0)=3 og så bliver det 2+3 alligevel.
Tusind tak alle.
Skriv et svar til: differentation af e
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
