Matematik
stamfunktion og - fortegn
Kan ikke helt forstå dette:
f(x) = 5x^-3
Jeg får stamfunktionen til: 5/2x^-2....
Men i løsningen står der at der skal være - foran.....giver en funktion med -opløftning altid - fortegen i stamfunktionen??
Svar #3
06. juni 2009 af mathon
F(x) = -(5/2)x-2
F'(x) = f(x) = (-(5/2)x-2)' = -(5/2)*(-2)*x-2-1 = 5x-3
Svar #4
06. juni 2009 af stinstin (Slettet)
Ok...så alt fra -1 og ned giver - fortegn for hele det pågældende led i stamfunktionen??
Skriv et svar til: stamfunktion og - fortegn
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
