Matematik

excel

11. oktober 2010 af sørinestjerne (Slettet) - Niveau: B-niveau

hvordan opretter man en graf i excel?

altså hvor jeg angiver en række koordinater og så giver den mig en tendenslinje og denne linjes forskirft?


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2010 af mette48 (Slettet)

øverst til venstre findes et sted, hvor der står indsæt, vælger du det og går et stykke ned finder du grafer


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. oktober 2010 af Andersen11 (Slettet)

Lav en tabel med sammenhørende x- og y-værdier i to kolonner. Marker tallene og vælg så grafikonen og vælg den rigtige type graf. Højreklik på kurven og vælg så tendenslinie.


Svar #3
11. oktober 2010 af sørinestjerne (Slettet)

jeg kan kun indsætte diagrammer og så laver den to forskellige linjer med de to forskellige rækker værdier


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. oktober 2010 af Andersen11 (Slettet)

#3

Marker begge kolonner samtidig og vælg så XY scatter plot.


Svar #5
11. oktober 2010 af sørinestjerne (Slettet)

 Tak

Hvad så hvis jeg skal have en tendenslinje og forskriften?


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. oktober 2010 af Andersen11 (Slettet)

Så vælger man selve grafkurven, højreklikker på den og vælger fra den menu, der kommer frem. Forskriften fås ved at tjekke et par bokse i tendenskurvens options.


Skriv et svar til: excel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.