Resultater: 19661 til 19680 af 436241
-
Hvordan oversætter man disse sætninger!
ForumindlægHej alle. Jeg er ikke den bedste til tysk og ville lige spørge hvad " To af mine venner er rejst til England" og " jeg har været hos min tante" bliver oversat til, i tysk :-) Syntes efterhånden der er så mange regler, at jeg ikke an holde styr på dem :-( -
2 ligninger - med 2 ubekendte
ForumindlægHej Venner!! :-D Jeg sidder med noget differential regning, hvor jeg skal isolere a i en ligning. Jeg er 2'ger, og har desværre glemt alt om pensum, sidste år. Herunder at isolere ligninger med 2 ubekendte.. Er der nogle der kan hjælpe mig?? Jeg skal ha' isoleret a .. 3&radic... -
Stygotius jeg har brug for din hjælp!!!
ForumindlægHej. Er i gang med en opgave, og ville lige spørge Jer om man kan skrive sætninger som dem her: (Hvis man ikke kan skrive sætningerne, vil i så komme med nogle bud?) Hun er meget konfus, og fortumlet Pigerne falder fluks for ham Romanen foregår i provinsmiljøet, ungdomsmiljøet, og det... -
Bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet ved f(x)= 2x^2-8x+6 Bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f Hvad gør man ? -
En formel jeg vil gerne have forklaret :S
ForumindlægV = 2*pi*r/T kan nogle forklare mig denne formel + Mens rumsunde kredsede om Eros, sendte den radiosignaler til Jorden. Disse radiosignaler var 1055 sekunder om at nå jorden hvor langt var rumsundet fra jorden? Benytter man bare ikke formlen s = v · t -
hjælp så er i søde.. :)
Forumindlægsvendsen er taget på udalg han har set på en skjorte til normalprisen 499 kr. og en t- shirt til normalprisen 199 kr. på begge varer er der 35 % rabat hvor meget skal der betales for disse varer? -
aflv.opg
ForumindlægHej Ville lige høre om i ville hjælpe mig med nogle aflv. opgaver, som jeg ikke helt kan få til at passe. Så vil jeg være meget glad for, hvis i vil fortælle mig hvordan man evt. gør. 1) Gør rede for: Stamfunktion x^2e^x dx = x^2e^x-2xe^x+2e^x+k Jeg bruger nu reglen om partiel integration Stamfun... -
Matematik A, vektorer i rummet
ForumindlægHejsa Jeg har fået stillet følgende opgave: I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt A(0,7,3) og en linje l med parameterfremstillingen l: (x,y,z) = (2,1,2)+t(1,-1,1). Bestem en ligning for den plan alpha, der indeholder l og A. Jeg er helt forvirret og håber der er en d... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej!Jeg har fået tysk oversættelse tilbage, som vi så selv skal kigge igennem og rette de steder hvor der er fejl, men er lidt i tvivl om følgende sætninger:Mange tyske forfattere skriver i deres værker om de vanskeligheder, som genforeningen har skabt.:Viele deutsche Schriftsteller schreiben in ... -
Valg af studieretning
ForumindlægHej Hvornår skal valget af studieretning i 1.G senest finde sted? Skolerne har jo naturligvis individuelle frister, men hvornår skal alt det 'juridiske' være i orden?; her tænker jeg på, at skolen skal informerer Uddannelses- og Forskningsministeriet om elevernes valg af studieretning... -
Redoxreaktion
ForumindlægHej.. jeg skal afstemme følgende reaktion: (PbO2) + (Cl-) --> (Pb2+) + (Cl2) og det er i en sur opløsning.. Kan ikke helt huske fremgangsmåden!? -
AKEMI hjælp fra bogen KEMI2000 A-NIVEAU1
ForumindlægJeg har et problem med en opg og håber virkelig nogen kan hæjælpe mig med at løse den. Please....Opg lyder således:Phosphorpentachlorid er et fast stof. Ved opvarmning overgår stoffet til gastilstanden, og hvis stoffet befinder sig i en lukket beholder, indstiller følgende ligevægt sig:PCl5(g) li... -
Hvad er regression?
ForumindlægHej Som overskriften lyder - "Hvad er regression?" helt præcis. Ved godt det er noget med lineær regression. Men kan nogen forklare mig teorien bag regression eller hvad det står for eller lign. -
Polynomier
ForumindlægHej. Hvordan løser jeg følgende opgave: Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x) = x^3 + kx^3 - 3x + 6 Håber der er nogen som kan hjælpe! -
eksponentiel
Forumindlæg,, -
At taste 6. rod af kvadratrod på TI-89
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe? Hvordan skriver man den 6. rod af kvadratrod10/4 på en TI-89 Kolle -
Radioaktivitet
ForumindlægHejsa allesammen..Siddwer li og laver fysik aflevering, og det er egentligt ik vildt svært, men er bar ik sikker på jeg har forstået d rigtigt??Spørgsmål:Radonisotopen 220Rn henfalder ved a- henfald (alfa) med halveringstiden 55,3 sekHvor meget af en oprindelig portion 220Rn er tilbage efter 4 ga... -
Essay - billeder
ForumindlægHej:-) Jeg tænkte på, om der egentlig må være billeder i et essay? Sidder nemlig og skriver et akademisk engelsk essay;-) Mvh Kamilla -
tema og budskab i teksten Reconciliation af Polly Clark
ForumindlægHej derude. Er der en af jer der har et bud på hvad hovedtemaet i teksten Reconciliation af Polly Clark kunne være? et bud fra min side er utroskab, eller selvstændighed, men er ikke sikker. -
Tegn et grafisk billede
ForumindlægMin opgave hedder : Tegn det grafiske billede af følgende funktioner : f(x) = 3x-2 g(x) =-x plus 2 h(x) = x Aflæs kordinatsættet til grafernes skæringspunkt. Puha er der en venlig sjæl der kan forklare det så en fatsvag forstår ?????
