Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 4261 til 4280 af 160038
-
Matematik ligninger
ForumindlægHej. Er der nogen som vil være søde og løse de her for mig. Har meget svært ved dem, jeg er virklig dårlig tik matematik og har brugt de sidste 2 timer på at løse dem, men har ikke fundet frem til et svar . skal opstilles som en ligning a: Ole tager i byen med et kontant pengebeløb. Ha... -
Skrive Matematik?
ForumindlægHeeej alle sammen! Hvilken måde er bedst at skrive blækregning på? - Altså kender i nogle gode måder? - hvis i gøre såå skriv det til mig! ;) -
Hjæælp..! Matematik - Integral
ForumindlægNogle der kan guide/vejlede gennem de her opgaver? Tusind Tak på forhånd! -
Eksponentiel matematik
ForumindlægUdviklingen i antallet af Alexanderparakitter i London kan for perioden 2000-2010 med god tilnærmelse beskrives ved en eksponentiel model. y=b*a^x År 2000 2005 Antal 3280 10 000 x er antal år efter 2000 og y er antallet af parakitter. a=bestem tallene b og a. nogen der... -
Matematik aflevering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder virkelige fast i opgave 2, som omhandler fodpunktet af højden fra A PÅ BC. Håber nogle kan hjælpe. Opgave 2: Lad A(3,5) , B (2,-1) og C (6,3) Bestem fodpunktet af højden fra A på BC -
Matematik Opgave
ForumindlægHar fået følgende opgave:"Der skal fremstilles et vindue af form som et rektangel med en halvcirkel foroven.a) Hvad bliver vinduets omkreds og areal, hvis rektanglet er 1,00 m bredt og 2,00 m højt?"Altså så er rektanglets areal jo 2*1 m, men jeg ved jo ikke noget om halvcirklen? Skal je... -
Hjælp til et matematik spg
ForumindlægOpgave: For planeterne i vores solsystem er omløbstiden omkring Solen givet ved , hvor x er middelafstanden til Solen, målt i mia. km og y er omløbstiden omkring solen målt i år a) Bestem omløbstiden for en planet, der har en middelafstand på 5,87 mia. km år. b) Bestem middelaftanden til ... -
HTX Studieområde 2 hjælp!
ForumindlægDette er vedrørende HTX eksamen Studieområde, jeg skriver i dette forum, da der ikke eksistere et forum her på studieportalen der omhandler SO2. Hej, jeg går på HTX og er igang med SO2 finale forløb - optakt til eksamen som jeg skal op i. Dog er jeg stadig i tvivl hvordan man sammensætter sin ma... -
Diskret matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette? :) For hvert af følgende to udsagn, afgør om udsagnet er en tautologi, en modstrid eller en kontingens a) (p ∨ q) => ¬(p ∨ q) b) (p ∨ q) ∨ (¬p ∧ ¬q) På forhånd tak :D -
Matematik - Pris
ForumindlægEmil får et rejsekort af sine forældre. Med rejsekoriet bliver prisen pr. rejse mindre, hvis han rejser flere end fem gange. I tabellen herunder kan du se, hvad han nu skal betale pr. rejse. Rejse nr. 4 koster for eksempel 30,00 k, og rejse nr. 12 koster 26,50kt. Rejse nr. : ... -
Hjælp matematik lektier
Forumindlæg"erfaringen viser at hver gang taksterne stiger med 10% mister vi tre procent af kunderne," oplyser HT's økonomi-chef. Kunderne flygter fra HT. Derfor mangler der penge i kassen, og derfor stiger billetprisen med op til 19 procent næste år. Ht er i en urimelig konkurrencesituation o... -
Hjælp til matematik opgave haster
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med opgaven på vedhæftede billede. Hvordan ved jeg om forskriften er voksende eller aftagende. Og hvordan kan jeg omskrive funktionen til ba^x. Håber der er en, der kan forklare mig opgaven. På forhånd tak. -
Halveringstid i matematik.
ForumindlægHey! Jeg står og skal op i mundtligt matematik B på onsdag. Og skal, som en del af pensum, redegøre for halveringstid. Men jeg er pretty lost.. Nogle der kan forklare den, på en overskuelig måde? Det ville gøre hele min dag meget bedre! Hilsen Christian -
MATEMATIK HJÆLP SANDSYNLIGHEDSREGNING
ForumindlægOpgave 1 Et lille firma på 5 personer skal have uddelt nogle roller. De skal finde en direktør, en sekretær og en til at hente kaffe og kage. a) Hvor mange forskellige kombinationsmuligheder findes der? Firmaet harfået to små ordre og beslutter, at dele sig op i en gruppe på tre og en gruppe på ... -
Lommeregner til Mat A
ForumindlægHej - Hva lommeregner skal man have hvis skal have Mat B og bagefter Mat A ? Nogle bud på et rigtig god lommeregner der sådan også er nem af bruge ? -
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
a^0=1 Hvorfor?
ForumindlægJeg har forstået at i matematik er det fuldkommen ligegyldigt om man kender til årsagen til hvorfor det er sådan og sådan er det bare. Men efter jeg selv har bikset med begrebsdannelse siden mine tidlige dage af matematik og endelig har forstået at nøglen er ren udenadslære, er jeg blevet endnu m... -
lektier i matematik
Forumindlæghej med jer. jeg har fået vedhæftede opgave for til imorgen, og jeg håber på at der er en som har lyst til at fortælle mig hvordan jeg laver opgave 1.2 :) mange tak. -
6 a-fag
ForumindlægFagene er: SpanskBeg A, Engelsk A, Dansk A, Historie A, Matematik A og Samfundsfag A.Dette ville give mig 175 ekstra timer over hele gymnasietiden, hvilket jeg ikke anser som særligt meget, men har hørt at 6 afag er død og pine. Har nogle af jer erfaring med at have 6 a-fag? På forhånd tak -
SRP i kemi B og historie A
ForumindlægHejsa, Vi er så småt begyndt at snakke SRP på gymnasiet, og det er nu derfor snart tid til, at vi vælger vores fag og interesseområder for opgaven. Jeg vil rigtigt gerne skrive min opgave i kemi B og historie A. Jeg har grublet lidt over, hvad jeg ønsker min opgave skal omhandle, men jeg synes d...
