Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4641 til 4660 af 14099
-
DHO
ForumindlægHejsa, vi har fået vores DHO for her i 2g. Og vores overordnet emne er Danmark i 1960ern og 70erne, og jeg ved ikke helt hvad jeg kan skrive om, nogle forslag? :)) -
Samfundsfag i forhold til psykologi
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne vide hvordan samfundsfag skiller sig ud fra psykologi? -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
besked
ForumindlægHej Jeg står i den nederen situation at jeg har været nærkontakt med en kammerat jeg var sammen med i søndags som så har testet sig positiv igår (mandag). Jeg har SRP eksamen imorgen og nu er min skole lukket så jeg kan heller ik nå at ringe ind. Vores SRP opgave vil alene blive vurderet hvis vi... -
analyse i bioteknologi
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af en artikel skrevet af calmette i 1931, hvor jeg skal komme frem til hvor stor betydning BCG-vaccinen har haft for udbredelsen af tuberkulose. Jeg er meget itvivl om hvordan man analysere i biotek, da jeg ikke får særlig meget data ud af artikel, blot nogle få re... -
Hjælp til eksamens forberedelse!!!
ForumindlægHej jeg har trukket denne artikel: http://usatoday30.usatoday.com/news/world/iraq/2005-02-28-cover-iraq-injuries_x.htm, som jeg skal analyserer og fortolke, mit problem er bare at jeg ikke forstår teksten ordenlig, så hvis der er en der er god til engelsk, som kort kunne fortælle hvad den går ud ... -
Barndommens gade af Tove Ditlevsen
ForumindlægHvilken litterær periode skrev Tove Ditlevsen i? -
menneskesyn og videnskabssyn
ForumindlægHej! Jeg sidder og knokler med noget eksamensforberedelse.. og der skal blandt andet nævnes menneskesyn og videnskabssyn, og jeg har faktisk ingen anelse om hvad det præcis er -.- og et andet spørgsmål er fx at vi skal identificere de teoretiske principper i de tekster vi vælger at bruge.. hvad... -
Pligtetik
ForumindlægHejsa, jeg er stået på et spørgsmål og har brug for og hører, hvor henne man i denne artikel kan se pligtetiske argumenter: For Anne-Mette Kristensen var det tydeligt, at hendes lille pige, Caroline, var født med Downs syndrom. Præcis som hun havde forberedt sig på gennem det meste af sin gravi... -
Hjælp til produkt..
ForumindlægHej, jeg skal igang med en projektopgave. Emnet er "en jord - forskellige veteraner". Mit underemne er "Hjemvendte veteraner" Jeg kunne godt tænke mig at lave et produkt som har noget at gøre med PTSD.. Kan I hjælpe med dette? -
SOP Emne
ForumindlægHej alle. Nogen der har skrevet SRP om influencers og sociale medier? kunne godt bruge noget inspiration. På forhånd tak. -
Nogen der vil kigge på min stil/vurdere den?
ForumindlægDen er 3 sider lang litterær artikel. Nåede ikke perspektiveringsdelen eller konklusionen, ellers er jeg sikker på at jeg kunne få 12. Jeg er bange for at mangel på konklusions- og en perspektiveringsdelen kommer til trække ned, selvom analyse og fortolkning var meget god. Ville være dejligt, h... -
Proteinsyntesen (I kroppens celler)
ForumindlægHej, nogle der har gode links til at få forklaret proteinsyntesen og hvilke ting der foregår fordi jeg synes det er lidt svært når man læser det fra Gyldendal, biologi. Jeg ved følgende: Ribosomerne laver proteiner og at mRna kommer hen til ribosomerne. Mrna er en kopi af den kodende streng o... -
Måder stoffer transporteres gennem cellemembranen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mndt. biologi (C) på mandag. Jeg sidder lige PT med spørgsmålet "• Giv eksempler på forskellige måder stoffer kan transporteres gennem cellemembranen på." . Jeg ved ikke hvor uddybende det skal være men jeg har PT taget diffusion af ilt fra alveoler--> blodet... -
Hjælp engelsk oversættelse!!
Forumindlæghej jeg har en oversættelse som jeg gerne vil bede om hjælp til at oversætte... jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe Skoleledere inden for de danske ungdomsuddannelse. Videregående uddannelser og højskoler er forsamlet til en konference om mulighederne for at tiltrække unge u... -
Sygeeksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i tysk imorgen. Det er en eksamen hvor jeg har 24 timers forberedelse, men idag (den dag jeg skal forberede mig) har jeg fået det helt vildt skidt, med ondt i hovedet og svært ved at fokusere. Forberedelsen er vel en del af eksamen, så jeg burde vel kunne få syge eksamen. M... -
Udsendt Af Udenrigsministeriet(Diplomat)
ForumindlægHej, Jeg går egentligt og tænker en del over, hvad jeg skal beskæftige mig med de næste par år, både i form af uddannelse og senere hen job. Mit drømmejob ville jeg umiddelbart mene ville være diplomat, grundet den store fokus på internationale forhold og samarbejde - derudover tiltaler u... -
Almen studieforberedelse -eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. AT-eksamen. På EMU hjemmeside står der, at eksamen skal indeholde følgende: "Talepapiret kan fx indeholde: En indledning, hvor du præsenterer dit emne og din problemformulering En kortfattet præsentation af de problemstillinger, som du vil fokusere i din fremlæg... -
Selviscenesættelse - AT
ForumindlægHej, (Dette blev en lang besked, jeg håber nogen vil læse den, for jeg har desperat brug for hjælp :)) Jeg har valgt at fokusere på selviscenesættelse i min AT opgave med fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), og jeg håber på at kunne hente noget hjælp her på studieportalen fra nogen som har ... -
Hvad betyder 1.g?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg har et ret simpelt spørgsmål jeg håber du vil hjælpe mig med. Jeg har klaret det dårligt (i hvert fald under forventning) her i de to første standpunktskaraktere på stx, 1.g...Det har slidt på min selvtillid og motivation. Jeg får af vide at jeg bare skal gøre det bedre ...
