Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5221 til 5240 af 127115
-
Nogen der vil se på min Dansk eksamen
ForumindlægNogen der er interesseret i, at læse min dansk studentereksamen fra i dag igennem og kommentere den? -
Diff. regning
ForumindlægBetragt funktionen g(x) = x^2 + x -2. - Beregn hældningen af sekanten mellem punktet med x = 1 og punktet (3, 10). - Opskriv et udtryk for sekanthældningen mellem punkterne med x = 1 og x = 1 + h, og reducer det mest muligt. - Undersøg hvad sekanthældningen går mod, når h går mod 0. Fortolk svar... -
Jura gennemsnit.
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber, der er en som kan hjælpe mig! Jeg bliver student i morgen, mit snit vil ligge omkring 7,2, når jeg har ganget det med 1,08. Jeg vil rigtig gerne læse jura. Hvad mener I om mine chancer for at komme ind på et af universiteterne i Danmark? (Jeg er villig til standbyplads)... -
Bestem ligning for to planer
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder: Det oplyses, at saddeltaget har en hældning på 50 gr.; bestem en ligning for de 2 tagflader, idet det for nemheds skyld kan antages, at de 2 tagflader går gennem punkterne J og K henholdsvis L og M. J=(0,1; 0,05; 3,48), K=(0,09; 4,35; 3,51), L=(3,27; 0,05; 3,41) og M=(3... -
Rettelse af tre øvelser.
ForumindlægHar du børn? Hast du Kindern? Jeg har en datter. Ich habe eine Tochter. Vi har to børn. Wir haben zwei Kindern. Har I penge? Habt ihr Geld? Har du penge? Hast du Geld? Hvor har han pengene? Wo hat er all das Geld? Vi har et hus. Wir haben ein Haus. Har han tid? Hat er Zeit? Nej, han har a... -
Rettelse af genitive sætninger
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg går lige nu på HHX i første g og har tysk obligatorisk på b-niveau. Mit problem er dog at tysk aldrig just har været min stærke side, og da jeg går på et gymnasium, hvor undervisningen ikke er seriøst nok (gymnasiet ligger stort set i bunden hvad angår elevernes gennemsni... -
Fiction versus non-fiction
ForumindlægHej :) Jeg sidder og kæmper lidt med at finde ud af om min besvarelse af sidste års 2g's eksamensopgave af en opgave der hedder Fiction versus non-fiction. Jeg vil meget gerne se den som andre har lavet. Jeg har afleveret den idag, men jeg er sådan en person der aldrig er tilfreds med mine op... -
skæringspunkt
ForumindlægHej Jeg har et matematiks spørgsmål der lyder så ledes. Jeg skal finde kordinaterne til punktet K, som har skæringspunkt mellem linjen gennem punktet B og S, og linjen gennem punktet A og C På forhånd ved jeg at, A har kordinatsættet (2,0) og B har kordinatsættet (0,2) Håber der er nogen der ... -
Eventyr - Håber på hjælp
ForumindlægHej folkens:D Er igang med at skrive et eventyr: Her er det, jeg har indtil videre: Der var engang en prins, som levede alene sammen med sin mor og to brødre. Tre år tidligere havde de nemlig mistet deres far. Denne prins var den yngste af de tre prinser. Han var klogere end, de andre, og det var... -
genetik
ForumindlægHej, er der en der har læst om emnet GENETIK?Og lige vil se på denne sætning, om den kan siges?"Hvert kromosom består af en lang dobbeltstreg DNA, som rummer koden for alle vores arvelige egenskaber" -
Kemi/fysik
ForumindlægHej! Jeg skriver SRO i fagene kemi/fysik. Mit emne er spektrofotometri, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber, jeg kan få afklaret. Forstår ikke helt hvad monokromatorens funktion i spektrofotometeret er? jeg har også fremstillet to absorptionsspektre af såvel det rene farvestof, der ... -
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
Hjælp til mængdeberegning
ForumindlægHjælp! - Er der nogen der lige vil tjekke mine bregninger efter! Det kan simpelthen ikke passe at disse opgaver er så nemme!! På forhånd tak. 1. Jern kan reagere med klorgas. Hvor mange mol jern(III)chlorid dannes der når 2,23mol Cl2 reagerer med jern i overskud? 2jern + 3Cl -> 2FeCl Her har j... -
Tubuli og tubulus
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående histologi og celler tit støder jeg ind i orddet tubuli (fx. nyretubuli) og tubulus, men jeg synes ikke keg kan finde en klargjort forklaring på hvad det er. Jeg ved at fx. tubulus-lumen er det lys der ses i forbindelse med i hulrum i mikroskopi. Håber der er nogen de... -
køleskab
Forumindlægnogen der kan forklare mig princippet i et køleskab \nhvor vands fordampningsvarme indgår? -
forskrift, tangent
ForumindlægHvordan fastlægges forskriften for en tangent ?Det er til en cirkel, hvad er forskriften?På forhånd tak Rasmus -
Hej er der en som kan hjælpe migmed denne opg som jeg har vedhæftet
ForumindlægJeg manger at svare på 4.3 A og 4.3 E altså den første ogsidste opgjeg ikke kan få til at passe -
lys
ForumindlægHvordan kan det være at man kan slukke et lys, hvis man puster til det. Er det fordi, at vi ånder CO2 ud? -
Algebraisk metode
ForumindlægHvad mener de med, at jeg skal benytte en algebraisk metode? -
problemregning ridning matematik
Forumindlægbanens længde i mter må ikke være længere end antallet af forhindringerne ganget med 60. der er 10 forhindtinger. 3.4 vis ved en beregning om kravet er opfyldt hjælp sidste opgave så er jeg færdig :-P hjælp
