Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5641 til 5660 af 14099
-
Fysik B eksamen - jeres erfaringer og råd
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal snart op i fysik B eksamen, hvor den første 1½ time er eksperimentdelen, og senere får man 24 minutters forberedelse hvor man trækker et spørgsmål og forbereder det, og eksamineres derefter på 24 minutter - altså teoridelen. Hvad er jeres erfaringer omkring denn... -
Typespørgsmål til AT?
ForumindlægHej Hvilke typer spørgsmål bliver stillet til AT-eksamen? Eksempler? -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Jeg tænkt at det kunne være sjovt til at have noget om AI. har i nogen gode ideer til underemner inden for det? måske også forsøg der hører til undere... -
Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete
ForumindlægJeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp! Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen?... -
Eksamen!
ForumindlægHej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres? -
3096 dage
ForumindlægJeg har ikke læst meget der ligner, så hvis DU skulle perspektivere bogen "3096 dage", hvad ville du så perspektivere til? -
Hej allesammen
ForumindlægJeg har en novelle der hedder en stole for lidt, mit opgave er at skrive en slutning for historien. Hvis en jer kende historien, kan i hjæpe mig med ideer hvordan man afslutter historien?? Tak for hjælpen. -
SVAR HURTIGT - HAR BRUG FOR SAMFUNDSFAG HJÆLP :)
Forumindlæghej jeg ville bare spørge om nolge er jer vidste hvad fascismens syn på staten var ? samt det perfekte samfund for fasicmen -
STX mundtlig
ForumindlægHej Jeg skal op i historie i morgen og har brug for nogle gode råd. Blandt andet om hvordan man bedst læser op? Indtil videre har jeg bare gennemgået hvert modul og læst de fleste tekster for hvert forløb og skrevet de fleste kilder ned, med kort resume. Men jeg mangler 3 forløb og har ikke tid ... -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Snittykkelese(lysmikroskop)
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at lysmikroskopere på gymnasie(levervæv fra svin), hvor jeg så skal besvare på nogle spørgsmål. Jeg forstår ikke, hvilken betydning snittykkelsen af et mikroskopisk præparat har, hvis man nu skal forbinde det med "dybdeskarpheden"? Håber at der er e... -
Samfundsfag/Psykologi - Emner?
ForumindlægGodaften folkens Jeg skal om ikke så lang tid skrive SRP i fagene samfundsfag og psykologi, og undersøger hvad man kan skrive af emner. Indtil videre har bandekrigen på Nørrebro eller ''Nørrebro-konflikten'' vækket interesse hos mig. Har i nogle gode forslag af emner til denne... -
Rettelse !
ForumindlægHåber at i ville rette denne fremlæggelse som omhandler partiet venstres menninger og holdninger Venstre parti Det liberale menneskesyn bygger på, at ethvert menneske har ret til ansvar for sit eget liv, eller som man også kan formulere det, har et enkelt menneske "pligt" til ansva... -
AT i Engelsk A og religion C "Life of Pi"
ForumindlægHej til alle på Studieportalen. Overemnet for AT i år 2019 er "Havet". Jeg har valgt opgave B - den traditionelle uden en innovativ løsning. Jeg er igang med at skrive min AT synopsis om filmen "Life of Pi" af Yann Martel, men jeg sidder en smule fast. Min problemformuleri... -
SRP - Arvemasse
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP, og er i tvivl om præcis i hvilken retning jeg skal gå med mit første redegørende spørgsmål i min problemformulering, da jeg synes det er ret bredt. Den første del af mit redegørende spørgsmål lyder "Gør rede for ændringer i arvemassen og forklar konsekvenser af æn... -
Forside til SRP
ForumindlægHvis der sidder en herinde, som er rigtig dygtig til layout og som virkelig kan lave noget flot, så vil jeg meget gerne høre fra denne person, da jeg mangler en sindssyg flot forside til min SRP og dersværre må sande at mine evner ligger på et meget lille sted når det angår dette. -
Analyse og fortolkning
ForumindlægHej alle sammen. jeg sidder med min SRP, og bliver pludselig og bliver i tvivl omkring min fortolkning, skal den også være punkt omdelt ligesom anelysen er. altså en (lille) overskrift hvor der står fx. budskab og så kommer budskabet, eller skal det bare skrives i en lang tekst. håber i kan hjæ... -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Stygotius - Studieportalen værdig?
ForumindlægTil holdet bag Studieportalen. Måske burde i overveje om Stygotius, trods sin unikke fagviden i virkeligheden passer ind i Studieportalens normer? Han har desværre til vane at nedgøre andre mennesker. Personligt har han også været efter mig med mit "Orangutangsprog"( https://www.studi... -
Storkespringvandet
ForumindlægHej er der nogle der kan forklare mig hvad sangen "Storkespringvandet" fortæller om den tid, den stammer fra? :) Vil jeg blive rigtig glad for, er nemlig lidt på bar bund.. :)
