Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5701 til 5720 af 14099
-
essay- menneske og maskine
ForumindlægHej skal skrive et essay om menneske og maskine.. har læst en del på det men ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang, der er så mange ting man skal sørge for at have med. Lidt hjælp tak og ville også blive glad hvis nogen har nogle forslag til vigtige ting der skal med. Tusind tak på forhånd. -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
Projekt opgave
Forumindlæghej alle sammen =) jeg har projekt uge næste, uge og jeg har emnet Hiv/Aids vil gerne høre, om der nogle der kunne komme med nogle arbejds sp om Hiv/aids og en problem formulering. helst 10 sp =) -
SKIFTE FRA HHX TIL STX! HJÆLP!!
ForumindlægHej, er lige begyndt i hhx og er stortset ved at fortryde mit valg. Jeg føler mig ikke hjemme i min klasse og har ingen der deler samme interesse som mig, hvilket gøre det en smule sværere. Jeg stræber efter at uddanne mig som illustrator og derfor skal jeg kun ha' en gymnasiel uddannelse f... -
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket bilag med overskriften: Danmark efter 73' velfærd, krise og indvandring. Men bilagene omhandler kun tekster om indvandring - og ikke andet? Hvad så med de andre emner: krise og velfærd, som også har noget med overskriften at gøre? -
Deduktionsmetode ( samfundsfag)
ForumindlægHey alle sammen :-). Jeg er fuld i gange med at forbedre mig til AT eksamen og herunder metoder. Jeg har lidt svært ved at forstå, Hvad er fordele og ulemper ved deduktion metode. .( samfundsfag) -
USA som oplagt terrormål - Hvorfor?
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder her og er igang med min SRP opgave og har fået til opgave at vurderer hvorfor USA er et oplagt terrormål. Indtil videre har jeg skrevet, at det er pga. USA virker som et "forbillede" for resten af den vestlige verden, så ved at ramme USA så rammer man resten af v... -
Enkelt spørgsmål - vedr. miljø
ForumindlægHey folkens, Jeg sidder her og prøver så småt at arbejde mig igennem 19 forskellige spørgsmål vedr. det globale miljø. Jeg ser stødt på et spørgsmål der lyder sådan her: "Skal miljøkrav eller konkurrenceevne prioriteres højest?" Der er meget tilfældige spørgsmål der pludseligt står,... -
Litterær Artikel
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive en litterær artikel. Jeg er meget usikker på hvordan jeg skal starte - altså jeg vil ikke skrive "jeg vil gøre dit og dat" så vil det jo være for meget "opgave-agtigt" Men kan jeg godt starte med at introducere forfatteren også ind på teksten, eller... -
AT 2011 - Overvågning i USA efter 9/11
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i engelsk og samfundsfag. Har tænkt på at problemformuleringen skulle lyde noget i stil med: "Hvordan kunne politikkerne i USA "få lov" til at indføre så stærke love, imod ens frihed?" Jeg har valgt at emnet skal være overvågning i USA efter 9/11. ... -
DANSK/HISTORIE-OPGAVE!!! Anne Frank?!
ForumindlægJeg skal skrive en dansk/historieopgave om Anne Frank - jeg har valgt at beskræftige mig med faget historie. Jeg mangler virkelig hjælp til problemformuleringen! Først hed den "Hvordan var Anne Franks liv under 2. verdenskrig?", men da den er for bred skal den rettes. - Min veninde fore... -
Det politiske landskab i romantikken
ForumindlægJeg har om romantikken i min Dansk Historieopgave, og jeg mangler (kan ikke finde) nogle tekster om noget med demokrati, enevælde og det politiske landskab. Håber i måske ville kunne hjælpe mig :D -
HJÆLP !!!
ForumindlægHeej.. Jeg er lige blevet optaget på et gymnasium. Jeg skal have Engelsk A, Samfundsfag B og Mediefag B .. Er der nogen som kan skrive om den studieretning som jeg har taget? Altså, hvordan er det? Hvad laver man til mediefag? Er det svært? Hvad skal man lægge vægt på? osv... Jeg håber at I ka... -
Ludvig holberg
ForumindlægJeg er kommet lidt i tvivl om Holberg.. Vi har f.eks. læst Epistel 326, hvor han skriver noget at lærde praler ikke, og ulærde praler for at få bekræftelse af deres viden og blive rost... Oplysningstiden er jo kendt for viden og viderebringelse af den, at man begynder at kræve natuvidenskabelig ... -
Hvordan er det?
ForumindlægJeg går i niende klasse, og har et gennemsnit på 11.3. Jeg har ingen syvtaller overhovedet, og er blevet erklæret uddannelsesparat til HTX næste år. Jeg har hørt at gymnasiet er meget hårdt i forhold til folkeskolen. er der nogen som har nogle råd mht. gymnasiet? mvh. -
Mat eksamen
ForumindlægHey allesammen, Jeg skriver for jeg er i tvivl omkring beståelse af matematik på b niveau stx. Der er mange videregående uddannelser efter gymnasium som kræver at man har bestået matematik på b niveau. Pt står jeg med karaktererne 4 skriftlig og mundtlig og fik til seneste terminsprøve 00 Jeg v... -
Select Sport
ForumindlægHej, Nogle der ved hvad udfordringer kunne være til Select Sport? -
Matematik problemregning terminsprøve
ForumindlægHej, I morgen skal jeg op i matematik i min terminsprøver og skal lave problemregning, altså med hjælpemider. Er der nogen specifike emner der kommer? for eskemple algebra, fuktioner osv. Så kan jeg forberede mig på det. tak -
Sætninger til Scholarship Application
ForumindlægHej Alle. Jeg er i gang med at skrive et Scholarship Application til en opgave i 8. klasse, men jeg har ret svært ved at høre om det er en blanding af dansk og engelsk, har i nogle gode triks, tips eller opgaver der er godt at vide noget om for at lære det mere? Kan man fx godt sige: 1. That is... -
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-...
