Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6001 til 6020 af 160716
-
En forholdsvis svær matematik-opgave...hjælp
ForumindlægHej...Jeg har ret svært ved følgende opgave;Vis ved hjælp af sinusrelationerne, at en trekants areal er givet ved formlen:T=(a^2*sin B*sin C)/(2*sin A)Jeg har ingen idé om hvorden denne skal løses, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig...på forhånd-tak.. -
Matematik B Find hc
Forumindlægb) I trekant ABC er C = 90?, siden a = 5 og siden c = 13. Beregn vinkel A og højden hc fra C på siden c. Jeg har fundet vinklerne og siderne, men hvordan skal jeg forstår det sidste spørgsmål som de stiller mig, altså det der med C på siden c, eller er der en formel for det? -
Hej sindsyge matematik opg...!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har nogle matematik-opgaver (aflevering) - som jeg simpelthen IKKE kan finde ud af .. - har sgu prøvet og været igang siden igår. Men kan bare ikke fatte logikken :/ - Opgaverne står på linket http://peecee.dk/?id=78302 - mange tak på forhånd . -
Hjælp matematik! > funktioner
Forumindlægen funktion f er bestemt ved f(x)=x2 bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet P(2,4). Har fået ligningen til at være y=4x-4. og det passer også med at det er en tangent i punktet (2,4) men så. Bestem en ligning for den tangent til grafen for f, der står vinkelret på t Da lin... -
Ren matematik på uni.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har søgt på videregående uddannelser på ku, min 1. priotet var aktuar uddannelsen , 2.priotet matematik-økonomi og min 3. priotet var ren matematik, men er ikke sikker på mit gennemsnit bliver nok til at komme ind på aktuar uddannelsen chancen for at komme ind på matemati... -
Matematik procent 8klasse
ForumindlægPå en skole er 180 af eleverne drenge. Dette svarer til 45% a) Hvor mange elever gik der på skolen. Altså 180 er 45 % så hvis jeg tager det to gange bliver det 180+180 som er 90% ( 45%+45%) (360 elever). Men hvordan ved jeg hvor mange de sidste 10 procent svarer til ? -
Hjæp til matematik aflevering
ForumindlægHej :) Jeg har fået en matematik aflevering for til på onsdag, men jeg kan ikke finde ud af opgave 1.2 , 1.3 og jeg ved ikke hvordan jeg skal undsøge opgave 2 Nogle der kan hjæpe, bare med en enkelt opgave? Tak på forhånd!! :D ps. opgaverne ligger vedhæftet som en JPG fil ;) -
Matematik B - differentiering
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, som skal løses i Maple, men uanset hvor meget jeg har forsøgt... Så kan jeg ikke finde ud af at fortælle programmet at x > 0 i ligningen - uden denne vitale bid af information, så kan jeg åbenlyst nok ikke ende ud med det rigtige facit. Jeg behøver ikke hjælp til ... -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
matematik skr. eks.
ForumindlægHej! Mine klassekammerater og jeg skal snart til skr. eks. i matematik, og vi ville høre om, der er nogle der har mulighed for, at dele opgavesættene fra sidste år med os, så vi kan øve os på dem. Vi kan sagtens finde løsningner på opgaverne på studienet.dk, men vi ønsker selve opgavebeskrivelse... -
1g på STX, 2 og 3g på IB
ForumindlægHej, Er der nogle der har erfaringer med om 1g på STX tæller, hvis man har skifted til IB efter 1g og dermed har gået et pr på STX og to år på IB. Tæller de fag man havde på STX som c fag? Eller er det kun IB uddanelsen der tæller? V -
matematike eksamen imorgen pleas hjælp
Forumindlæghej alle søde mennesker, hvordan regner man med sin( ) altså skal kunne regne arealet ud af en vilkårlig trekant med formlen T: 1/2*a*b*sin(C) -
Logaritmer, find A (eksponentiel vækst)
ForumindlægHej. Jeg sidder igen med en matematik aflevering. Men kan desværre ikke finde min formel på, hvordan man finder a. opgaven ser sådan ud: y = 200 * ax a. Beregn a. bare formlen, behøver ikke udregningen.. det kan jeg selv klare, bare jeg får formlen :D -
Mat A eksamen re-test
ForumindlægJeg har været til matematik a eksamen men er siden blevet anklaget for snyd pga en formodning. Nu vil de gerne have at jeg skal til en test der skal afgøre om jeg har snydt. Er der andre der har prøvet det? Hvordan gik det? Kan skolen kræve såden noget når de ingen beviser udover formodning? ... -
Supplerende matematik (Ikke bestået).. Men??
ForumindlægHej! Jeg har fra vinter-sommer 2018 læst matematik C-B, da det er et krav at have haft Matematik B på studiet jeg ønsker at søge ind på (Informationsteknologi) Jeg har dog været uheldig med en nervøs forsinket mundtlig eksamen i integralregning, og derefter en nedbrudt computer i den skriftlige... -
Matematik for 8. klasse
ForumindlægHej Min datter sidder fast i denne matematik opgave. Håber der er nogle, som kan hjælpe: Opgave 1: Et stearinlys på 20 cm har en brændetid på 6 timer og 30 minutter. Brændetiden er tiden, fra man tænder stearinlyset, til det slukkes ved stagen. Der er 16 cm tilbage af stearinlyset. a) Hvor ma... -
Eksamen A-B-C niv.
ForumindlægHejsa.. Jeg tænkte på om der på STX er nogen regel der siger hvor mange mundtlige eksamner man skal op til på de forskellige niv. Jeg har nemlig været oppe i 3 c-niv. fag... og så der nogle der begynder at snakke om, at vores c-kvote er opbrugt, hvilket jeg aldrig har hørt om før.. er der nog... -
Bevis/Diskrete matematik
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave, som jeg skal afgøre om følgende udsagn er sande eller falske. I (a) kan ses, udsagnet er sand kun hvis a=b=0, ellers er det falsk, men det føles, at der skal meget mere, at afgøre om udsagnet er sand eller falsk. Opgave (b) vises, som om den har trivielle løsninger,... -
Har jeg bestået matematik?
ForumindlægHej Jeg vil gerne være sikker på om, jeg har bestået matemaik. Jeg fik 7/7 i årskarakterer, altså 7 i skriftlig og 7 i mundtlig. Jeg var så oppe til skriftlig eksamen, hvor jeg fik 00. Har jeg så bestået faget? Mvh -
Matematik eksamen eksempler
ForumindlægJeg skal i morgen til eksamen i matematik, og i den anledning vil jeg høre, om I har nogle eksempler på, hvordan en problemregning kan skrives? Skal der være en special opbygning - f.eks. skal opgaverne løses i spalter??? Jeg er lidt usikker på, om jeg må undlade spalterne og bare skrive udregni...
