Matematik

matematik skr. eks.

26. maj 2018 af Mm98 - Niveau: A-niveau

Hej!

Mine klassekammerater og jeg skal snart til skr. eks. i matematik, og vi ville høre om, der er nogle der har mulighed for, at dele opgavesættene fra sidste år med os, så vi kan øve os på dem. Vi kan sagtens finde løsningner på opgaverne på studienet.dk, men vi ønsker selve opgavebeskrivelsen, da denne ikke følger med i studienets besvarelse, så det kunne være super rart, hvis der var en der gad at dele opgavesættene fra 2017 med os :) 

Helst opgavesættene som er uden hjælpemidler, men såfremt I har tid, så vil vi også gerne bede om dem med hjælpemidler, da det også kunne være fedt at øve os på dem :)

På forhånd tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2018 af Soeffi

#0. Du kan få sættene her: https://login.emu.dk/ (bed skolen om password).


Svar #2
26. maj 2018 af Mm98

Problemet er at vi skal til eksamen på mandag, og der er ingen der besvarer vores beskeder, derfor tænkte vi at vi måske kunne få hjælp af nogle på SP :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. maj 2018 af Soeffi

#2 ...Prøv at vente indtil Kronprins Frederiks fødselsdagstaffel er forbi, så ser de nok deres emails.

Brugbart svar (1)

Svar #4
26. maj 2018 af ringstedLC

Der er copyright på eksamensopgaverne. Skolerne må ikke udlevere dem.


Svar #5
26. maj 2018 af Mm98

#4

Der er copyright på eksamensopgaverne. Skolerne må ikke udlevere dem.

Okay, men hvordan kan det være at studienet må sende besvarelserne ud? Jeg kan kun finde opgavesættene fra 2016 og ned, men vi vil rigtig gerne have dem fra 2017, så vi kan øve os.. Synes ligeledes at det er ærgerligt, at skolen ikke engang skriver, at de ikke må dele dem med os. Jeg er glad for, at vi tog kontakt til jer på SP !! 

Men eftersom at vi ikke må få opgavesættene fra 2017 er, der nogle der kender en god hjemmeside, hvor man kan øve sig på opgaver uden hjælpemidler... ? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. maj 2018 af PeterValberg

Se denne hjemmeside
https://www.emu.dk/modul/vejledende-opgaver#
- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. maj 2018 af ringstedLC

At der er copyright på noget, betyder ikke, at det ikke må bruges af andre. Men det kræver en tilladelse af, i det her tilfælde, UVM. En tilladelse, der formentlig ikke er gratis. Og dermed er opgaverne blevet en vare som har en markedsværdi. Til gengæld må UVM så forbyde skolerne at udlevere dem, ellers var de ikke jo ikke noget værd.


Skriv et svar til: matematik skr. eks.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.