Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6381 til 6400 af 160716
-
Skal man have været op til en 24-timers-prøve i gymnasiet? (STX)
ForumindlægHejsa. - Er der en som kan be- eller afkræfte om man skal have været til mindst én 24-timers-prøve i løbet af sin gymnasietid? (Jeg er under den gamle bekendtgørelse, den nye træder først i kraft næste år) Det sagde min historielærer nemlig i dag, og jeg synes det lød mærkeligt. Hvis man sådan ... -
Hjerting kirke - Matematik
ForumindlægHej alle, kan nogle forklare mig hvad denne opgave går ud på? Du skal bestemme følgende: a) Koordinaterne til punkterne A, B, C,D,E,F,G,H og T b) Afstandene EF,ET og FT c) Vinklen mellem linjerne EF og ET d) Vinklen mellem linjerne FG og FT Se vedhæftet fil: Tak på forhånd! -
delta f= a*delta x
Forumindlæghej.. jeg skal op til mat b i næste uge. og det er et spørgsmål som jeg ikke helt forstår. delta f= a*delta x bevis: delta f= f(x +delta x)- f(x)= a(x+delta x)+ b-(ax+b)= a*delta x jeg har fundet det her i min matematik bog, men jeg forstår det simpelthen ikke.. er der nogen der kan forklare mig... -
retning af Matematik opgave
ForumindlægHej alle Jeg håber at der er nogen, der lige vil kigge min opgave igennem for fejl, da jeg ikke er den skarpeste kniv i skuffen til matematik :-) Den vedhæftede fil indeholder opgaverne og i får lige svarene her: 1 x=5 2 x=4 3 16000 4 2800 5 3 6 -10 7 2 8 34 9 158,50 1... -
hint til lille hjernevrider på mat A :-)
ForumindlægHej Min familie ikke lige er matematikere, og det er ferie! Jeg har bare brug for et hint! Om to vektorer er det oplyst, at a har koordinaterne hhv. 3 og 7. Længden af vektor b er kvadratroden af 29, og skalarproduktet mellem vektorerne er lig skalarproduktet mellem vektor a og vektor b'... -
Find punkterne a, b og c
ForumindlægHej alle.. Jeg har et matematik spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med.. Spørgsmålet lyder: I et koordinat system i rummet er givet en plan med ligningen: 2x - 3y + 4z = 12 Planen skærer x-aksen i punktet A, y-aksen i punktet B og z-aksen i punktet C Bestem koordinatsættet til hvert af... -
hjælp til matematik opgave, den er svær
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave, som jeg ikke kan komme videre med. sådan lyder spørgsmålet vi har en funktion f, der er bestemt ved f(x) = x3 * kx2 + 3x + 4 hvor k = et tal opgaven: bestem de værdier af k, for hvilke f er en voksende funktion vi differentierer f(x) f '(x) = 3x3 + 2 kx + 3 ... -
Aflevering: Danskernes fremtid, fællesdel og delopgave A
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en aflevering i samfundsfag "Danskernes fremtid", studentereksamen fra 2013. Er der nogen som ligger inde med den? Mangler lidt hjælp. Pfh. tak :-) -
Grundlag for klage? - dansk STX
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige fået min skriftlig eksamen offentliggjort (ligesom alle andre), men jeg er rimelig utilfreds med den. Jeg fik 7 for den, men jeg plejer at få 10 eller 12 i alle danskopgaver. Især i litterære artikler har jeg scoret højt. Ud af de to gange jeg tidligere har skrev... -
Matematik bog på dansk!!!
ForumindlægHejsa. jeg er igang med basisåret, som ingeniør og vi bruger calculus early transcendentals som undervisnings materiale. Jeg forstår ok matematiken og teorierne, mit problem er at jeg ikke helt forstår formuleringen i bogen? Så jeg tænkte på om der var nogen der kendte til en tilsvarende dansk v... -
matematik på b - lynkursus
ForumindlægHej Studieportals-mennesker, Jeg tænkte på om der er nogen, som har erfaring med lynkursus efter gymnasium med matematik på b-niveau? Hvis ja, hvordan fungerer det? Og det ser ud til at der er forskellige steder man kan søge - er der noget der kan anbefales? Og hvordan fungerer hele process... -
Hjælp til matematik angående halverings tid
ForumindlægEt bestemt radioaktivt stof har en halvringstid på 30.17 år.I en model kan mængden af tilbagevarende stof som funktion af tiden tiden beskrives ved N(t)=17.5*a^(t) Bestem konstanten a for det pågældende stof. den har jeg fået til 0.977287 mit probelm er derimod dette Hvor mange år tager det ... -
Koordinatsættet til projektionen af vektorerne a på b
ForumindlægHej. Sidder og laver denne uges aflevering i matematik. Jeg har stødt på et problem, eller kan bare ikke huske hvordan man løser det. Jeg skal finde koordinatsættet til projektionen af vektor a på b. Jeg har beregnet projektionen og fået en ny vektor. Det skal også lige siges at det er ve... -
Mat A, diff. Isolere X
ForumindlægHej! Nogle venlige mennesker herinde der kan det her: Opgave 13 (i matematik A august 2008) f``(x)= 2/ kvadratrod X - X=0 isolere x det er for at bestemme monotoniforhoden.. På forhånd tak ;) -
VÆRELSE I ÅRHUS MAJ 2012 EFTERLYSES!
ForumindlægHej alle studerende i Århus :-) Hvis nogen af jer står og skal ud af jeres værelse omkring Maj - Juni 2012, må i meget gerne kommentere denne besked. Jeg søger et værelse eller en 1-værelses, da jeg skal påbegynde mit arbejde i Århus d. 1. Juli. Er rolig pige med stabil indkomst, håber meg... -
Emneforslag SRP - Matematik + Engelsk
ForumindlægJf. kapitel 1 i SRP-bogen, er dette en fagkombination, som vi ikke længere anbefaler. Her kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Engelsk + Matematik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
hjælp matematik den linære funktion
Forumindlæghej jeg har en opgave der lyder følgende For den lineære funktion f gælder følgende; Dm(f) = [-8,4], f(2) = -3, f(-3) = 4 a. Bestem en forskrift for f b. Tegn grafen for f og angiv Vm(f) c. Bestem skæringspunkter mellem f og koordinatakserne. hvad skal jeg her er totalt lost på det område -
Hjælp matematik ligning, ( modstande )
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at udregne den? den er til i morgen Opgave 17 På figuren ser du en parallelforbindelse bestående af to modstande i et elektrisk kredsløb Modstanden R mellem A og B er givet ved flg. formel: 1 over R = 1 over R1 + 1 over R2 a) Opstil en formel til beregning af R2... -
Hjælp til spørgsmål i mundtlig matematik.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, hvilket er min store skræk. Jeg er ualmindelig dårlig til faget, så jeg vil blive virkelig glad, hvis jeg bare kan bestå. Jeg har utrolig svært ved matematik, og kan næsten ingenting, hvilket går mig meget på. Hvis du har tid og overskud ti... -
Matematik aflevering - andengradspolynomium, geometri og statistik
ForumindlægHejsa Jeg skal lave denne aflevering til onsdag 21. maj (i morgen) - den skal afleveres inden kl 23.59. Problemet er at jeg slet ikke kan finde ud af det. Den er rigtig svær, og jeg har lavet den, men jeg vil spørge om nogle har lavet den eller om de vil smide den her ind, fordi jeg vil utrolig ...
