Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6401 til 6420 af 14099
-
charles darwin
Forumindlæghej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper -
HA jura
ForumindlægHej allesammen Jeg har i år søgt ind på HA jura på ASB og er blevet optaget. Jeg har nu læst nogle indlæg her inde på studieportalen og de har fået mig lidt i tvivl om hvorvidt jeg har valgt rigtigt. Som 2 priotet havde jeg jura og med mit snit kunne jeg sagtens også komme der ind. Jeg vil gerne ... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der... -
For tidligt at tænke over det?
ForumindlægHej Jeg går i 7. klasse og jeg tænker ret meget over min uddanelse, karriere og sådan noget. Synes I det er for tidligt at tænke over det eller hvad? -
Psykologi eksamen b niveau
ForumindlægHej. jeg sidder netop nu med en 24-timers eksamen. jeg har trukket emnet "familiepsykologi" og mange af emnerne ligger op til udviklingspsykologi og/eller mønsterbryder. Der er nogle børn i teksterne, som mangler opmærksomhed, har haft en psykotisk mor og en dreng, der ikke kan gøre... -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
Hjælp
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive en baggrundsartikel. Må der gerne være 2-3 billeder i en baggrundsartikel? Må der gerne være 2-3 interviews i en baggrundsartikel? Hvor manhe faktaboks skal der være? Taak :) -
"En god røv er en fordel"
Forumindlæg"Hvis man har en god røv, er der ingen grund til at skjule den til eksamen." - http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=896698 En dansk lektor, Klaus Kjøller, mener, at ens fremtræden har større indflydelse ved en eksamenspræstattion end ens faglige viden. Han henvender til en unde... -
Eksamen
ForumindlægNogen der kan forklare mig- hvordan Old-eksamen helt foregår? Jeg er nemlig ikke helt med. Gerne uddybende- og hvad man skal kunne - for at komme i den dyre ende.. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Etik og religion
ForumindlægSå er der dømt studentereksamen, og det sidste fag er religion. Er der nogen, der ved, hvordan man kan knytte følgende religioner sammen med etik? Kristendom Jødedom Islam Eskimoernes naturreligion? Det ville være dejligt med nogle guldkorn til overstående. Mvh. og tak -
angiv og dokumenter?
Forumindlæghej alle herinde vil nogen være så rar at fortælle mig, hvad det betyder direkte, når der står i en samfundsfagsopgave: "angiv og dokumenter... ".. min lærer lægger nemlig stor vægt på disse begreber tydeliggøres i vores besvarelser, men desværre har jeg svært ved at lige ku' skeln... -
Globalisering
ForumindlægHvilke ord vil i kunne forbinde med globalisering? På forhånd tak -
12 i tysk, men er ikke glad!
ForumindlægJa som emnet ligeledes indikere, så fik jeg i dag et 12-tal i tysk, men er dog til trods for dette ikke glad. De fleste andre, som ikke kan tysk, OVERHOVEDET formår at score et 10 tal og en anden pige fra minj klassae f også 12, men sandheden er at de ikke kan tysk overhovedet. Dette har fået mig... -
SRP: Trækker det ned?
ForumindlægHej Trækker det meget ned, hvis man overskriver de 20 sider i SRP'en? Er det noget, som lærerne ligger meget mærke til, eller kan man godt overskride med 2-3 sider uden at der sker noget? -
Hvilke IT-Jobs kan ikke outsources?
ForumindlægJeg skal til at vælge et it område, og da jeg har hørt at bland andre inderne er gode til IT vil jeg gerne vælge med omhu. Der MÅ være nogle områder hvor det ikke er "smart" at oursource arbejdet i udlandet. Har i nogle ideer om det. Jeg ved der er mangel på it-folk i Danmark allerede ... -
Dommedag - religion og fysik
ForumindlægNu sidder jeg som de fleste andre 3.g’ere og prøver at få gang i min AT-synopsis. Jeg synes bare det er ufattelig svært at komme i gang og mangler desperat noget inspiration! Jeg skriver i religion og fysik, hvor jeg har tænkt mig at skrive om dommedagsprofetier. Jeg har både tænkt mig at kigge p... -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
de olympiske leje
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Skal skrive en stor opgave okring De Olympiske Leje. Er der nogen som ved hvorfor folk demostrere over fakkel som der er nogen som løber med? På forhånd tak.. -
Skriftlig samfundsfag
ForumindlægHej, jeg ville bare høre hvad i syntes om oplægget? og til dem af jer der skrev b'eren, hvilke teorier i har taget fat i?
