Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6421 til 6440 af 14099
-
Observations Praktik
ForumindlægHej. Er der en lærer studerende der har laver en observations rapport, praktik opgave 1 års, som vil dele med mig, bare for at se opstillingen, indhold m.m. Er i tvivl om jeg er på rette spor... :) -
Den nordiske velfærdsstat - problemformulering
ForumindlægJa, jeg sidder som en del andre de her dage og forbereder Historie eksamen der skal fremlægges imorgen kl 13, og er i den forbindelse rendt ind i lidt problemer med min problemformulering. Som nævnt i overskriften er emnet den nordiske velfærdsstat, og indtil videre har jeg følgende problemstilli... -
set filmen "bowling for columbine"
Forumindlæghej har i set filmen Michael more "bowling for columbine" , kan i give en resume, har ´nemlige ik set den tak -
Irene Holm af Herman Bang
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker. Jeg har lidt problemer angående nogle spørgsmål til novellen "Irene Holm" af Herman Bang og håber på lidt assistance :D Spørgsmålene lyder: 1: Indledningen fortællerteknisk? 2: Modsætninger i forhold til Irene Holm og menneskerne hun møder på landet? 3: He... -
Hvilken uddannelse? (Økonomi)
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går lige nu på HHX, hvor jeg stadig mangler et år. Men jeg er allerede i gang med at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet. Og jeg har længe haft en drøm om at komme ind og arbejde med noget indenfor finanssektoren, altså få en høj stilling i bank, eller børsmægler.. ... -
træning haster
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp, - jeg er igang med et idrætsprojekt, som har varet 8 uger. Her kunne man vælge mellem at træne konditionatræning, styrketræning og almen sundhed. Jeg valgte nr 3, hvor jeg ønsker at sætte nedsætte min fedtprocent. Jeg vejer nu 59 kg og har en fedtprocent på 28. Jeg sk... -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
hvordan bliver man bedere?
Forumindlægjeg har prøvet virkelig hårdt at få bedre karakter i dansk, men jeg er helt lost. mine karaktere ligge lige nu på 4-7, og vil gerne have dem op. jeg lytter i timerne, laver mine lektier og laver friviligt selv mere hjemme, i håb om at blive bedre. hvis nogle havde nogle tips til alt mundligt, skr... -
beskriv kort de enkelte trin i den vidste beregning
ForumindlægJeg sidder med den sidste opg i en matematik aflevering, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe den an - please hjælp! -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
Hvordan skriver man historie? - DHO
ForumindlægHalløj, mit navn er Mads. Jeg er lige flyttet til Danmark, jeg har tilbragt 8 år i udelandet så det danske skolesystem er stadig meget nyt for mig. Jeg går i 2.g og skal til at skrive min DHO. Jeg valgte at skrive historie, specifikt om Manhattan-projektet og begyndelesen af den kolde krig. Min p... -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
Allergibog?
ForumindlægKan nogen anbefale en god bog om allergi? - Jeg kan kun finde bøger, der enten er nogle år gamle, eller som kun handler om én allergitype. Malou -
Arrangement
ForumindlægJeg skal besvare isse spørgsmål, men har ingen ide om hvad det betyder. Nogle er kan hjælpe mig? Hvordan er jeres nummer arrangeret til jeres besætning (roller)? Hvilke arrangementsmæssige greb har i benyttet jer af (reduktion, omarrangering af f.eks form, transportering osv) -
Cubakrisen og IP
ForumindlægHej - Jeg er igang med min SRP og i min analyse, skal jeg komme med en IP-teoretisk tolkning på Cubakrisen. Nogle der kan hjælpe mig med hvilken/hvilke teorier jeg kan bruge.. Tænkte på idealisme og realisme, er det relevant? På forhånd tak -
Analyse af case i Psyk B. - Hvordan?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SSO i Psykologi. Jeg skriver om kognitiv terapi og emotionel ustabil personlighedsstruktur (borderline), og skal analysere denne case: http://politiken.dk/kultur/boger/interview_boger/ECE79678/at-holde-cirklen-intakt/ Jeg skal tage udgangspunkt i min redegørelse ... -
Studie på KU eller AU.
ForumindlægLidt baggrundsinfo: Jeg er næsten færdig med min hf (med overbygning), men har stadig ikke endeligt besluttet mig for, hvilken by jeg har tænkt mig at studere (fysik) i. Jeg har talt med et familiemedlem der sidder på fakulteten i københavn, og han fortæller mig at indholdet stort set er ens, med... -
Ungdomsoprør og modernisme
Forumindlægnogle som har gode noter til Ungdomsoprør og modernisme
