Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6521 til 6540 af 65692
-
matematik
ForumindlægHej. er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave: Lad f(x) = ½x + 3 for x ∈ [-2;4] a) beregn f(-2), f(1) og f(4) b) bestem f-1(2), f-1(4) og f-1(5) På forhånd tak! (: -
Matematik
ForumindlægHej nu får i hele opgaven, men skal egentlig kun bruge hjælp med nr. c:) I en model betegner N antal traner i en tranebestand i Hokkaido området i Japan. I modellen antages det, at N som funktion af tiden er en løsning til differentialligningen: dN/dt = 0,00029*N*(1500-N) t er antal år efter ... -
Matematik
ForumindlægHvordan skal jeg løse disse opgaver? a. Bestem koordinaterne til punkt C b. Bestem længden af CE -
Matematik
ForumindlægHej alle. Nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver? Tak på forhånd. -
Skriftlig eksamen maj 2013 - hhx131-mat/b-27052013
ForumindlægEr der ikke nogen som er en haj til matematik og som har vejledende løsning til denne opagve? :/ Den handler f.eks. om en virksomheden der producere covers, biografen i Tønder, Fitnessdk og L'EASY -
SU - Jeg får 0 kr i hele året 2010
ForumindlægJeg fyldte 18 i maj måned - men har intet SU fået endnu. Der står "forældreafh" under SU-status Hvad betyder dette? Hvorfor får jeg ikke SU -
EKSAMEN!
ForumindlægHej.. Kan i hjælpe mig med dette spørgsmål? hvornår kan et samleje i cyklus resultere i graviditet og hvornår kan man være sikker på at det ikke resulterer i graviditet? -
Eksamens hjælp
ForumindlægHey :) Jeg skal op i dansk på fredag, og jeg tænke på om nogen ville give mig nogle hints, hvis jeg kom opi folkeviser. Er der noget specielt man skal vide? (Har slet ikke fulgt med da vi havde om dem, boring :p) -
1.g elev og er nervøs for 3.gs eksamen
ForumindlægDer lyder vildt dumt.. Men jeg er 1.g elev, og jeg læser alderede nu, eller idag ihevrtfald hvordan srp kommer til at forgå, også har jeg også læst lidt hvordan engelsk eksamen kommer til at forgå.. og jeg er virkelig nervøs alderede nu.. jeg er bare så bange for at gå op til eksamner.. ikk... -
Opg. 9.015 i STX A-NIVEAU
ForumindlægOpgaven lyder: "En funktion f er løsning til differentialligningen y'=2x+5-y, og linjen med ligningen y=1 er tangent til grafen for f. a) Bestem en forskrift for f." Nogen der kan hjælpe med hvordan denne skal løses, er ikke så god til differentialligninger -
Hjælp til projektopgave; forside billeder. OPGAVEN SKAL AFLEVERES I MORGEN 12/2 2010!
ForumindlægHej er der nogle her inde der kender nogle gode billeder( gerne karikaturer) der passer til mit emne: Skal vi afskaffe diktatur til fordel for demokrati? I stedet for bare at bruge nogle fotografier af f.eks. Stalin, Mugabe og Hitler, som diktatorerne og nogle fotografier af f.eks. Boris Jeltsin,... -
Historie eksamen - Ideologiernes kamp
ForumindlægHej, jeg har trukket "Ideologiernes kamp I - mellemkrigstid og 2. verdenskrig" til min 24-timers historie eksamen. Nogle der har lyst til at hjælpe med en evt. problemformulering til mig? :D Her er nogle uddrag fra mine kilder... Tekst 1: Det er et uddrag fra Nürnberg-lovene... -
Matematik
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave som jeg selv har forsøgt at regne men som jeg ikke synes giver nogen mening. Jeg håber en vil give et bud på hvordan den skal regnes. Opgave:En funktion h er bestemt vedh(t)=12,9/(e^(-0,09t)+0,05)Det antages at h i vækstperioden beskriver hvordan en solsikkes højde, (m... -
Matematik-hjælp.... HASTER!!
ForumindlægHey allesammen jeg er en stakkels sproglig som meget mod min vilhe sidder og kæmper med en naturfagsaflevering, og eftersom at jeg er sproglig kan I nok godt regne ud at mine matematiske evner er få.... Det er dog lykkees mig at løse 3 opgaver, men disse 2 kan jeg ikke knække, og ved godt det ik ... -
Matematik
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have hjælp til følgende opgave:En funktion f er bestemt vedf(x)=x^(3)-4x.Koordinatsystemets førsteakse og grafen for funktionen f afgrænser i anden kvadrant en punktmængde M1 og i fjerde kvadrant en punktmængde M2, der hver har et areal.Bestem ved hjælp af stamfunktioner a... -
Matematik!!!
ForumindlægGivet en parabel P med ligning y = ax^2 + bx + c P går gennem koordinatsystemets begyndelsespunkt O(0, 0) og har toppunkt i T(3, 6). Bestem tallene a, b og c. Kan nogen hjælpe?? hr ingen ide om hvordan dette løses... -
HJÆLP TIL MATEMATIK
ForumindlægEn cellekultur vokser med 2 % pr. time, og begyndelsesværdien er 2500 celler. - Hvor mange celler indeholder den i 24 timer? - Efter hvor mange timer indeholder kulturen 5000 celler? -
Matematik.. hjælp!!
ForumindlægFire drenge har købt fire billetter til en koncert. De skal sidde ved siden af hinanden. * På hvor mange forskellige måder kan de fire drenge placere ´sig på de fire stole.? Please hjælp mig. Vil gerne have en forklaring på det++? -
Matematik
ForumindlægFire drenge har købt fire billetter til en koncert. De skal sidde ved siden af hinanden. * På hvor mange forskellige måder kan de fire drenge placere ´sig på de fire stole.? Please hjælp mig. Vil gerne have en forklaring på det++? -
matematik hjælp
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har problemer med en opgave. Jeg har helt blank med hvordan jeg skal kunne forklarer hvorfor formlen x= (y-b)/a er som den er. Tak på forhånd
