Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7041 til 7060 af 33009
-
Opstille tre spørgmål..?
ForumindlægJeg har fået en taksonomisk skriveøvelse for, hvor jeg skal opstille tre spørgsmål til en artikel. Det skal være et redegørende, et analyserende og et vurderende/diskuterende spørgsmål. Jeg forstår det ikke helt. Hvad menes der med de forskellige slags spørgsmål? -
Finde b i en eksponentialfunktion
ForumindlægHej! Jeg sidder med et matematik problem Jeg skal finde b i en eksponentialfunktion, men lige meget hvad jeg gør, vil min lommeregner ikke samarbejde! Jeg har alrig regnet med så store tal før nemlig. Jeg skal som sagt finde b ved b=y1/a^x1 og min a=60.66 så mit regnestykke hedder b=2... -
Hjælp til matematik.
ForumindlægHej sidder og kæmper med en matematik aflevering til i morgen. Jeg har prøvet at løse den, men jeg tror ikke at jeg bruger den rigtige formel. Opgaven: Find frem til et beløb, som Simon kan indebale på kontoen hvert år for at have mellem 13000 og 14000 den 1/1 2015. Året er 2012 og den årlige ... -
Fordoblingskonstant og halveringskonstant, hvordan finder jeg dem?
ForumindlægBestem fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten for hver af følgende eksponentielle udviklinger: 1. y = 12· 1,37x Hvordan bestemmer jeg konstanten? -
Bestemmelse af halveringskonstanten i en eksponentiel funktion
ForumindlægHar endnu en for mit vedkommende uforståelig opgave... En eksponentialfunktion er givet ved h(x) = 7,2· 0,82x. Bestem halveringskonstanten. Et bestemt tungmetal udskilles fra menneskets krop på en sådan måde, at mængden af tungmetal aftager eksponentielt med en halveringstid på 8 år.... -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
Eksamen!
ForumindlægHej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres? -
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk... -
Lidt hjælp til noget faktorisering(?)
ForumindlægHej, har brug for lidt hjælp til noget faktorisering (jeg er lidt usikker på, hvorvidt det falder ind under faktorisering,) som jeg bøvler lidt med. Ligningerne, som jeg skal løse, er lig denne ligning, som jeg lige har konstrueret, lærer jo mindre, hvis i løser mine faktiske opgaver :b x^2-5*x+... -
Bestem f´(x)
ForumindlægJeg har en funktion som er givet ved f(x)=15*0,84^t. som beskriver mængden af amfetamin i kroppen, hvor t er tiden efter indtagelse (målt i timer og f(x) er amfetaminmængden i kroppen (målt i mg Så skal jeg bestemme f´(3) og gør rede for hvad dette tal fortæller om amfetaminmængden i kroppen!! ... -
Beregn koordinatsættene til skæringspunkter
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering til i morgen, men kan simpelthen ikke finde ud af en af opgaverne. Opgaven lyder: En linie m går gennem punkterne A (2,10) og B (5,4). Beregn koordinatsættene til m's skæringspunkter med koordinatakserne og med linien med ligningen x = -1. Er fuld... -
Kan man godt vælge Tysk begynder, selvom man har haft tysk?
ForumindlægJa, spørgsmålet siger jo sig selv. Jeg har haft tysk siden 7. klasse, men er rigtig dårlig til det og kunne godt tænke mig at have det på begyndeniveau. Er det muligt? -
Bevis sumformlerne for trigonometriske funktioner
ForumindlægHej, jeg skal bevise flg.: sin(A)+sin(B) = sin((A+B)/2) * cos((A-B)/2). Mit spørgsmål er om det kan passe og om der ikke mangles et 2-tal efter ligheds tegnet - altså:sin(A)+sin(B) = 2sin((A+B)/2) * cos((A-B)/2)? Er der mon opstået en fejl ved indtastning eller kan det godt lade sig gøre at bevis... -
Ligninger
ForumindlægHejsa - er gået i stå ved denne opgave. Jeg har ikke lært at løse ligninger på denne måde, og er lige kommet ind i en ny klasse så ved ikke om de har gennemgået det før. Nogle der kan hjælpe? :-) *Billede af opgaven er vedhæftet* -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
Supplering mat A og indflydelse på gennemsnit?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har to spørgsmål: Jeg har på min linje matematik på B, men vil gerne supplere til A efter gymnasiet, hvilket i mit tilfælde så ville blive mit 6. A-fag, da jeg af taktiske grunde hæver engelsk til A i stedet for matematik i 3.g (engelsk bliver dermed mit 5 A-fag i 3.g). Som ST... -
Engelsk oversættelse - hjælp tak
ForumindlægHej, jeg har lavet følgende oversættelse af en dansk tekst(den danske tekst står nederst):\n\nMin oversættelse:\n\nAn Englishman, who had a farm in Africa not very far away from the blue Nile, had an elephant too, which he cared much about. His dad had got it from natives. It was very tame and of... -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
dansk folkeparti
Forumindlægjeg har søgt flere steder for finde ud hvilket ideologi hører dansk folkeparti under? liberalism eller nationalist socialism osv? har flere noter og der stå forskellig ting så er ret forvirret håber en har forstand på det? -
Studievalg HÆLP
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler...
