Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7441 til 7460 af 9751
-
En der kan gøre mig klogere? :-)
ForumindlægSidder lige og undrer mig over dette, kan nemlig ikke helt forstå det: Hvis vi nu antager at vi har følgende sysytem i ligevægt: 3H2(g)+N2(g) (harpuner) 2NH3(g) Den indsættes i reaktionsbrøkken, hvorved jeg får at: [NH3]2 / ( [N2]·[H2]3) Hvis jeg nu tilsætter noget N2 bliver tælleren mindr... -
Dansk stil - hjælp til hvordan opgave forståes
ForumindlægJeg er ved at skrive en dansk stil og nu har lavet an analyse og fortolkning af en novelle af Anna Gavalda. Jeg bliver bagefter bedt om at give en VURDERING af præsentationen af forfatteren i tv-magasinet bestseller. I denne lille video møder en dansk "journalist" først en mand fra det ... -
Grænserne i denne opgave?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med at finde grænserne i denne opgave 7.014 fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx A-niveau" To funktioner f og g er givet ved f(x) = √(10-2x) og g(x) = -x Graferne for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x = -... -
Selvet og personaen - Jung
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke en tekst vha. bl.a. jungiansk læsning. Men jeg er endnu ikke HELT sikker på, hvad det er selvet og personaen repræsenterer. Jeg er med på, at personaen er individets opfattelse af sig selv og selvet er den "helhed" man opnår til sidst. Men hvordan ... -
Differentialregning
ForumindlægHeey I øjeblikket har vi i 2.g (C) niveau om Differentialregning, og lad mig sige det sådan jeg er lost, og har prøvet at læse i mine matematik bøger men jeg synes ikke de forklare det på en ordenligt måde så jeg forstår det. Derfor tager jeg chancen her:P Mit simple spørgsmål lyder: Hvad er Mono... -
kronik
ForumindlægJeg er blevet givet opgaven: Skriv en kronik om, hvad den digitaliserede verden betyder for dig og din generations brug af sprog i forskellige sammenhænge. Du kan fx komme ind på kommunikation og sprogbrug i de sociale medier, i skolearbejdet, med familien osv. Du skal aktivt inddrage mindst ... -
den europæiske magtbalance
ForumindlægHej derude, jeg sidder lige og læser om oplysningstiden, og i min bog står der følgende: "For kongerne blev opretholdelsen af staten det helt overordnede mål, og det kunn elade sig gøre ved at sikre en stabil magtbalance i Europa. Derfor ser man i Europa i 1700-tallet, at hver gang en stat... -
e^x
ForumindlægHej alle i glade og mindre glade brugere på studieportalen Jeg sidder med en matematik opgave, nærmere bestemt en masse funktioner jeg skal differentiere, men er støt på e^x. Jeg kan godt huske at den gir det samme når man diffrentiere den men kan også huske man skal gøre et eller andet sjovt med... -
Differentialregning og modellering med f'
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp, da jeg sidder med en opgave, som jeg skal aflevere på mandag. Det er fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik b-niveau. Opgave 6.002 lyder: En bestemt type af beholdere, der skal rumme 20 dm^3, er sammensat af en cylinder med bund og... -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej ^^ Jeg har i dansk trukket til eksamen emnet "Fra barn til voksen". Jeg har haft virkelig svært med at finde noget der omhandler emnet fra barn til voksen. Jeg fandt en novelle af Cecil Bødker "Vædderen", men ved ikke om det har af gøre med det emne jeg har trukket, da je... -
Gennemlæsning af kronik
ForumindlægHej. Jeg har skullet skrive en kronik i dansk. Jeg har skrevet meget om igen og igen, læst den igennem, men det er svært at rette sine egne fejl. Derfor ville jeg høre om der er nogen der ville læse min opgave igennem, og give noget respons? (Herunder om den er læselig, og om det skrevne er relev... -
Eksamensforberedelse
ForumindlægSå blev det igen eksamenstid og endnu engang fik jeg udtrukket et fag som er meget usikker i, og selvfølgelig som den afsluttende inden huen skal på, typisk :) Men det jeg vil hører om er, om der er nogle der skulle ligge inde med nogle eksempler på opgaver man kan komme op i til den mundtlige ... -
Hvorfor beviser vi regneregler for differentiation mht. ét punkt?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har undret mig over, hvorfor vi i (nogle) lærebøger beviser regneregler for differentation i fht. kun ét punkt, eksempelvis. Hvad er fordelen ved dette, i stedet for blot at sige; Antag at f og g er differentiable i , som er en delmængde af de reelle tal. Det gælder, at ... -
3 spørgsmål før mateksamen
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til mundtlig mat-eksamen, og tre af spørgsmålene driller: 15. Integralregning Gør rede for begrebet stamfunktion og for de regneregler, der sætter os i stand til at bestemme stamfunktioner til polynomier. Jeg kan godt gøre rede for hvad en stamfunktion er, men hvad skal j... -
beregning af resistans... jeg kan ikke få resultatet i bogen.
Forumindlægbogen skriver: eksempel 11 vi vil beregne resistansen af en 6,5 m lang jerntråd med en radius på 0,25 mm. R=ρ*I/A =0,089 ohm*mm^2/m * 6,5m/pi*0,25^2 mm^2 = 0,51 ohm. jeg har skrevet det rigtigt op, jeg har tjekket mange gange nu. men når jeg udregner det i ti inter... -
Polynomier af anden og tredje grad
Forumindlæg1) I forbindelse med din redegørelse skal du komme ind på, hvordan man kan bestemme toppunktet og tegne grafen for en 2. gradsfunktion. Du skal inddrage enten grafregner, Excel eller et andet IT-program i din redegørelse. 2) Polynomier af anden og tredje grad Du skal redegøre for udvalgte del... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej Jeg skal til at lave en opgave, men jeg forstår ikke helt hvad det er at jeg skal komme ind på, ved følgende spørgsmål (da jeg ikke har så meget styr på det her med e.f) Spørgsmålet er som følgende: a) Forklar den generelle forskrift for en lineær funktion og vis grafen for en eksponent... -
Integralregning
ForumindlægHej alle! Da jeg var syg i perioden, hvor vi gennemgik substitution i ubestemte integraler, har jeg ikke fået undervisning i emnet, men det holder jo ikke min lærer tilbage med at give lektier for inden for emnet. Desværre må jeg indrømme, at forklaringerne i bogen og eksemplerne er ret begrænsed... -
Anbefaling af studie pc (:
ForumindlægHej johns :D Mit gamle hakkebræt er ved at være brændt ud, og jeg står nu overfor et nyt køb. Jeg søger noget noget der ikke er alt for dyrt, men skal dog være i stand til at kunne håndtere dagligdagsting som film, enkle spil osv. Et problem min forrige havde (HP dv9000) havde et voldsomt støjpro... -
Hjælp! Hvordan udregner jeg mit kvote 2 snit
ForumindlægJeg skal have udreget mit kvote 2 snit: http://bachelor.au.dk/fileadmin/www.bachelorguide.au.dk/Optagelse/Eksempler_paa_udregning_af_fagsnit_DA.pdf Dog er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg udreger mit snit, da jeg ikke ved, hvordan man skal gøre, hvis man har det på et højere niveau? Kvote 2 fa...
