Dansk

Fra barn til voksen

14. maj 2018 af Anonnymemig123 - Niveau: 9. klasse

Hej ^^

Jeg har i dansk trukket til eksamen emnet "Fra barn til voksen". Jeg har haft virkelig svært med at finde noget der omhandler emnet fra barn til voksen. Jeg fandt en novelle af Cecil Bødker "Vædderen", men ved ikke om det har af gøre med det emne jeg har trukket, da jeg kun har hørt lidt om novellen og ikke ved om det er sandt at novellen omhandler præcis dette emne. 

Jeg har nu valgt af gå til studieportalen for at få lidt hjælp. Er der nogen der kender en god, og helst kort, tekst der omhandler det emne jeg har trukket? I må meget gerne komme med eksempler ^^. Det må gerne være digte, noveller, kortfilm osv. men helst ikke eventyr ://... Noget der er godt til et prøveoplæg :)) Men helst korte tekster, da min lærer har anbefalt det!

Tusind tak på forhånd! ^^


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. maj 2018 af Smut1

Jeg kan huske, at jeg plejede at elske Pia Juuls novelle, "Alle kan ro". Første gang jeg stødte på den var i danskundervisningen, og man kan virkelig tolke meget på den! Teksten er dog ikke så lang (ca. fire sidder)


Svar #2
14. maj 2018 af Anonnymemig123

#1

Jeg kan huske, at jeg plejede at elske Pia Juuls "Alle kan ro". Første gang jeg stødte på den var i danskundervisningen og man kan virkelig tolke meget på den! Teksten er dog ikke så lang (ca. fire sidder)

Jeg kan slet ikke finde teksten nogle steder... :// Ved du hvor jeg kan få fat i den? ^^


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. maj 2018 af Smut1

Ja, kan du sende mig din email?


Svar #4
14. maj 2018 af Anonnymemig123

Gjort! :D


Skriv et svar til: Fra barn til voksen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.