Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7581 til 7600 af 9751
-
Differentialregning
ForumindlægHej.. Hvordan finder jeg differentialkvotienten af en funktion som hedder f(x) = 1/(x2-1) ? -
Dio-eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op til DIO-eksamen på fredag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har selvfølgelig lavet en synopsis, men hvad er det helt præcist jeg skal sige til eksamen? Jeg skal vel ikke bare gengive alt hvad der står i synopsen? Er der nogen, som mu... -
10-tals logaritmens graf negativ
ForumindlægSå vidt jeg har forstået kan man ikke tage 10-talslogaritmen til et negativt tal, og logaritmen til et tal kan aldrig være negativ. Er det korrekt? Hvis det er rigtigt, hvordan kan det så være, at grafen for 10-talslogaritmen godt kan have negative y-værdier? Håber der er en der kan forklare mi... -
FSA karakterer
ForumindlægHar I fået nogle gode karakterer? Mit snit endte på 7,1. Jeg spørger blot for at se om et snit på 7,1 er dårligt eller godt -
Børnemishandling og tvivl i forhold til teorier
ForumindlægHej. Når jeg laver en fx samfundsfags aflevering, er det virkelig svært for mig at finde teorier, som man kan bruge - findes der sider med dette? evt hvad gør I andre? Mit andet og mest vigtige spørgsmål er i forhold til min SRO, hvor jeg skriver om børnemishandling/udsatte børn, men kan simpelth... -
Idé+kritik
ForumindlægHejsa... Idéen er meget simpel... Det skal være muligt at vedhæfte dokumenter, når man skriver private mails til hinanden. Krtitikken er, at det er en ufattelig dårlig idé, at det er muligt at vurdere det enkelte indlæg med "brugbart" "ikke brugbart" "spam" - hvad po... -
Differentialligning(er)
ForumindlægJeg har kigget en del differentialligninger igennem på denne side, og synes ikke det har været muligt at finde et eksempel på dette. Jeg har spurgt min matematiklærer om hvad man skal bruge det til og hvordan man kan se hvilken slags differentialligning man skal bruge, men han har på ingen måde g... -
Ang. den mundtlige franskeksamen.
ForumindlægJeg er en af de "heldige", der skal op i fransk til studentereksamen.Jeg vil bare høre, om der er nogen der har prøvet det, og om det er så slemt som jeg gør det til.Jeg kan slet ikke se at der er nok til i forberedelsen til at kunne nå det man skal!Og hvor lang tid skal man egentlig re... -
Fysik/Kemi 9.kl - HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen! :)De er sådan, at jeg meget snart skal op til fysik prøve på 9.kl. niveau. Vi er 3 i min gruppe, og derfor vores fysiklærer sagt, at vi burde komme bredere rundt om emnet, vi trækker. Jeg plejer at få 9-10 i fysik, men jeg håber sådan på at få 10 eller 11 til prøven. Derfor ville... -
Fysik - perspektivering
ForumindlægHey... :DJeg så lige at man skal perspektivere til samfundet for at få en god karakter i fysik/kemi.Fx. transformation bruger man til at transportere strøm langt væk, så man undgår mest mulig energitab.Hvad med:InduktionSyre (Hvad bruger man egentligt syrer til?)SalteRadioaktivitet???Nogen der ha... -
samf-metode: Kvalitativ/kvantitativ?
ForumindlægJeg bruger i samfundsfag en hypotetisk deduktiv metode hvor jeg forsøger at påvise nogle teorier om identitetsdannelse ved at undersøge et værk omhandlende identitetsdannelse, og se om de pågældende teorier er at finde. Men er dette mere overordnet en kvalitativ metode? Kan nemlig ikke finde ud a... -
mat årsprøve.?
Forumindlæghej allesammenjg ska snart op i mat årsprøve i 1g og går gerne efter et 11 tal. men jg er ikk helt sikker på hvordan det foregår:(kan komme op i følgende: ligninger og uligheder, analytisk geometri, trigonometri, vigtige funktioner (kun 3 af dem), trigonometriske funktioner.hvordan kan et spørgsm... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
beregn afledede for funtionen (Taylor)
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave som lyder som følgende: Beregn de afledede for funktionen f(x) = ln x for n > 0 1: (-1)^n-1(n-1)!x^-n 2: (n-1)!x^-n 3: (-1)^n(n-1)!x 4: n!x^-n Jeg har disse 4 valgmuligheder. Jeg tænkte det var noget med at differencere, men der får man jo bare 1/x. Ved... -
hjælp til opg.
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp til en opgavei faget kemi. Opgave: Skriv strukturformler og navne for samtlige isomere med molekylformlen C7H16 Det jeg har brug for hjælp til er en anden forklaring på, hvad jeg skal. Jeg forstår ikke hvad jeg skal mere ud over at skrive strukturforml... -
Simpel grammatik
ForumindlægHey, jeg sidder med et lille åndsvagt grammatik problem her... Det er angående brugen af ordet "at" For det første, hvilken slags ord er at? (biord el. lign.) Og for det andet er jeg i tvivl hvorvidt man bruger det når man fx siger "Jeg håber (at) du har haft en god jul... -
Hjælp til formulering af jobansøgning.
ForumindlægHej hej, folkens.Jeg er en dreng på fjorten år, og jeg er netop ved at skrive en ansøgning til en tøjbutik. Ansøgningen omhandler et sommerjob i butikken 4 Him & 2 Her. Imidlertid ved jeg ikke, hvad jeg bør inkludere i ansøgningen, for jeg har aldrig skrevet en før.Umiddelbart har jeg tre punkter... -
Terminsprøve
ForumindlægHej .. Jeg har terminsprøve i morgen - og ville bare spørger om der ikke er nogen, der kunne komme med nogle gode råd. Det tror jeg ville hjælpe mig enddel.. Tak på forhånd! -
Spørgesmål??
Forumindlæg? Tegne en graf ud fra en ligning, aflæsning af ens egen graf?? - Hvordan kan jeg gøre dette?? ? Almindelig pengeregning?? - hvad er det eks?? ? Beregne omkreds og areal i virkeligheden?? - hvad mener De med ''i virkeligheden?'' -
subjektsprædikat?
ForumindlægHej, søger hjælp i faget almen sprogforståelse."Find subjektsprædikatet i følgende sætninger:1) Hendes far var gammel2) De levede lykkeligt til deres dages ende.3) Katten, som var blevet reddet, hed Plet.4) Hun sagde nej.5) Således blev han døbt Peter.6) Nej, sagde den lyshårede pige.Giv et ...
