Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 8421 til 8440 af 152757
  • Biologi A, Matematik B - Svært?

    Forumindlæg
    Jeg har tænkt mig at tage biologi på A og matematik på B - er der nogle der ved hvordan niveauet er? :-)
  • 2. gradsligning (finde a,b og c)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har nogenlunde fundet ud af at udregne 2.gradsligninger, men kan ikke finde a,b og c: x^2 +x − 12=0.
  • Beregning af a i en given 2. gradsplynomium

    Forumindlæg
    Hej!! Spørgsmålet lyder: Forskriften: f(x) = ax^2+2x-4. Har Toppunkt på x-aksen. Jeg skal finde a. Hilfe bitte!
  • Matematik A studentereksamen 2009 December.

    Forumindlæg
    Hej Folkens Jeg vil høre om der ikke er nogle der har opgavebesvarelsen til Matematik A studentereksamen 2009 December. (stx) Det vil være en stor hjælp! På forhånd tak :)
  • Hjælp! Mangler forsøg til Jævnstrøm, vækselstrøm, alkohol og Organisk kemi - nivuet er på niende klasse

    Forumindlæg
    Hej Drenge & Piger Jeg går i niende klasse og skal op til eksamen overmorgen (onsdag d. 17 juni 2009) og mangler forsøg til jævnstrøm - kan jeg bruge de forsøg som jeg har til trnasformation ? Og hvis ja, så har jeg også kun 2 forsøg med transformation Og mangler forsøg til følgenede ...
  • f(x)=a har 3 løsninger

    Forumindlæg
    Hey folks, Jeg har en matematikopgave der volder mig lidt problemer. Jeg har forskriften f(x)=-x^3+4x^2+3x-3. Jeg har bestemt de lokale ekstrema for f og tegnet grafen. Nu bliver jeg bedt om følgende: "Bestem de værdier af a, for hvilken ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger" Jeg er ...
  • betydning af a og c i logistisk udvikling?

    Forumindlæg
    har c en særlig betydning i forhold til en logistisk udvikling? kan den aflæses på en graf - hvorfor er den der overhovedet og bliver plusset med 1? a er vækstraten men er det det samme som vækstraten for en eksponentiel funktion? jeg hentyder til den her formel for fund af vækstrate for en eksp...
  • find a og b (eksponentiel regression)

    Forumindlæg
    hej jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. opgaven lyder: benyt tabbelens data til at finde a og b tabellen viser antallet af facebook-bruger i år perioden 2004-2010. årstal : 2004,2005,2006,2009,2010 antal brugere(mio) : 1, 5.5, 12, 350, 600 udviklingen af...
  • Andengradspolynomie, redegør for a,b og c

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:)
  • Bestemmelse af a,så ligningen kun har én løsning

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg har lidt svært ved en opgave, hvor man skal bestemme tallet a, så ligningen kun har én løsning. Ligningen ser sådan ud: x2-(a+3)*x+3a = 0 Nogen der kan hjælpe?????
  • Bestemme tallene a, b og c

    Forumindlæg
    Heey . Jeg tænkte om der måske var nogen der kunne hjælpe med denne opgave, jeg er sat helt fast. En andengradspolynomium (f) er bestemt ved f(x)= ax² + bx + c. Det oplyses at (f) har nulpunkterne -3 og 5 samt at f(3)= -36 a) Bestem tallene a, b og c??? :) Ville være meget glad, hvis de...
  • Bestem a og b ud fra tabellens data

    Forumindlæg
    Opgave 8: x (isolering i mm): 75; 125; 200; 250; 300; 350; 400 y (kWh/år): 5186; 3848; 2487; 2229; 2093; 1989; 1923 I en model antages det, at sammenhængen mellem y og x er af typen: y=b*x^a hvor a og b er konstanter. a) Benyt tabellens data til at bestemme a og b b) Beny...
  • 3a-b(-2a+3a)=a+3b

    Forumindlæg
    3a-b(-2a+3a)=a+3b nogle der kan hjælpe, ved ikke helt hvor jeg begynder
  • Bevis for a,b,c i andengradspolynomiun

    Forumindlæg
    Hejsa, er der nogen som kan hjælpe med at vise og forklare et bevis for a,b,c i et andengradspolonomium? det ville være en stor hjælp tak :)
  • Hæve Tysk fra B- til A-niveau?

    Forumindlæg
    Heejj allesammen :) Jeg har gået og tænkt lidt eller retter sagt rimelig meget på, om jeg skal hæve mit tysk fra b- til a-niveau. Nogen som har kendskab til det? - Og hvis ja, kan i ikke fortælle mig den overordnede forskel der er på disse to niveauer, altså mht. til grammatik osv, er det for svæ...
  • Find fælles faktor ab+a ?

    Forumindlæg
    Find fælles faktor ab+a ? + Er dette rigtigt (x – 3)^2 – (x – 2)^2 = 2x^2-10x+13 ? På forhånd mange tak for hjælpen
  • beregn a, b og c i andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal beregne a, b og c i et 2. gradspolynomium ud fra følgende oplysninger: det har rødderne(nulpunkterne) 1 og 4, og f(2)=-4 Håber der er nogen der kan hjælpe!
  • Mat A - skriftlig eksamen stx

    Forumindlæg
    Kære alle, Har i nogle gode råd til hvordan man skal øve sig til Mat A skriftlig eksamen. Ville rart med nogle tips, da jeg gerne vil have en god karakter til eksamen. Tak på forhånd mvh Katja
  • Typiske opgavetyper - mat a eksamen - haster

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har en oversigt eller kender til, hvilke opgavespørgsmåltyper der ofte går igen til mat a skriftlig eksamen? Det vil være en stor hjælp, da jeg gerne vil være ekstra forberedt.
  • (a^2-b)* øverest på første brøkstreg (b^-a) nederest på første brøkstreg (a-b) - ny brøkstreg øverest 4 og nederest (a+b)

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe. mvh k