Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8521 til 8540 af 9751
-
Parameterfremstilling
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne? Har oprettet vektorene og . Men er ikke helt sikker på hvad jeg så skal gøre. -
bestemme koordinater til vektorer
ForumindlægHar en opgave der lyder: Bestem koordinaterne til a og b, når det er givet at a+b=(6 over -3) og a-b=(-4 over 1) Forestil jer lige selv pilene over a og b;) Jeg er klar over formlen, men har brug for en uddybning til hvordan jeg præcis udregner koordinaterne. På forhånd tak :) -
De syv dødssynde
ForumindlægHej, er der en historie, novelle eller en form for test som omfavner emnet - de syv dødssynd? :) -
exponentiel funktion
Forumindlægnogle der kan hjælpe med de her 3? forstår det ikke rigtig. (Ved hæftede fil) -
Von, über, um?
ForumindlægHej Vil bare høre hvordan man oversætter "Ingen viden om Afrika" på tysk? Bruger man von, über eller um? :S -
Læseferie
ForumindlægHar lidt brokkeværk at komme ud med. Jeg går på en HTX-uddannelse, er 2. år - så hører under den nye reform. Eksamenstiden er over os, og presset stiger og stiger. Det jeg synes er mærkeligt, er mht. læseferien m.m. På det almene gymnasie ved jeg, at de for længst fik deres udtræk at vide, og v... -
Skal man gå i udfordrende tøj, for at score en høj karakter
Forumindlæghvad synes du? er det rimeligt -
Jeg skal finde en case mellem terror og kultursammenstød, med henblik på ideologiernes kamp og teoretikerne Francis Fukuyama og Samuel P. Huntington.
ForumindlægHej. Jeg skal finde på en case, mellem terror og dermed kultursammenstød. Jeg skal diskuterer ideologiernes kamp om, hvem af Francis Fukuyama og Samuel P. Huntington, der har ret og hvem der ikke har ret. Jeg har tænkt mig at benytte mig af 9/11, da begge teorier kommer godt til udtryk her, men e... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHer er det, jeg skal oversætte samt min egen oversættelse. Ifølge opgaven, er der ét verbum til hver sætning: Verber: Conocer, volver, decir, entender, hacer, ir, oír, poder, querer, saber, salir, ser, tener, empezar, venir. Tekst: 1. Jeg laver aldrig lektier ---- No hago nunca l... -
Nietzsche -nihilist eller humanist
ForumindlægJeg sidder i religionskritik, og har læst tekster der modsiger hinanden om Nietzsche. Den ene kalder ham nihilist, den anden humanist... Og der er jo nu engang en god stor forskel på disse to ting.. håber at der er nogen der kan hjælpe.. -
Integration af e^(x)*(1+e^(x))^5
ForumindlægHej nogen af jer, som kan integrere dette i hånden for mig.. Please gør det på en normal måde, for jeg ved godt, at man kan tænke/gætte sig frem til løsningen. Integralet af : ex*(1+ex)5 = ? Løsningen er: (1/6)*(1+ex)6. Dette er en sammensat funktion, og når man differentirere... -
Kovalent og hydrogen
ForumindlægNogen der kan give en forklaring på kovalente bindinger og hydrogenbindinger? -
Hjælp hurtig x/100 + 56 = x - 43
Forumindlægx/100 + 56 = x - 43 Ved slet ikke hvor jeg skal starte, er ellers udemærket til ligninger, men den her er sq lidt tricky :s Hjælp ville være fantastisk! -
(DP) Cirkler
ForumindlægDenne opgave bør nydes under din visualisering. Hvad er det maksimale antal af afgrænsede områder, hvis man har 10 overlappende cirkler? God fornøjelse ! -
Hvordan gjorde du?
ForumindlægSkal op til religionseksamen i morgen og føler mig også ret god rustet hvad angår baggrundsviden. Kunne god imidletid godt tænke mig at vide hvordan i, der har været oppe, fremlagde jeres tekst. Altså hvilken fremgangsmåde benyttede i? Og hvis i kan forklare lidt om hvordan i formidlede jeres ko... -
eksamener inden 3. g
ForumindlægHejsa, jeg tænkte på om man skal have 3 eksamener inden 3. g under den nye reform? -
Nogle som er gode til forklare
ForumindlægHvad er helholdsvis og ? Har prøvet at læse mig frem til, men synes ikke rigtigt jeg forstår det især det med surjektiv. -
Kemi i gym !!
ForumindlægHejsa.. Mit spørgsmål går ud på hvordan det er at have kemi på højniveau i gym ? Og hvilke ting lærer man først når man starter i 1g. Jeg starter i gym om 10 dage og jeg er nysgerrig hvordan kemi bliver i gym. Håber på hjælp fra gymnasie elever Tak -
Psykologiske gys - mediefag
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe mig med at definere "det psykologiske gys"? Jeg er kommet meget itvivl om hvad det egentlig er. (Skal bruges til eksamen i mediefag) På forhånd tak. -
Oxidationstal x/
ForumindlægJeg skal finde nogle Oxidationstal,og jeg er ret meget i tvivl. Fint nok jeg har en HI. h = +1, i = -1 , +1-(-1) = 0 0 er Oxidationstallet ikke? Men hvad er det med at man kan ta det ene og sige når det har en minus ladning på -2, og så finde ud af hvad Oxidationstallet er der? Eller tar jeg fe...
