Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8541 til 8560 af 9751
-
En redegørelse for FN-systemet med henblik på, hvilken bemyndigelse og hvilke midler organisationen er i besiddelse af for at sikre freden og menneskerettigh...
Forumindlægvil gerne have noget inspiration, til besvarelsen af nedenståede problemstilling (: En redegørelse for FN-systemet med henblik på, hvilken bemyndigelse og hvilke midler organisationen er i besiddelse af for at sikre freden og menneskerettighederne: -
udregn indhold i tønde
Forumindlæghejsa, jeg skal regne ud hvor mange liter der kan være i en olie tønde når den er 90 cm høj og radiussen er 29,75 cm er det korrekt regnet? : 3,14(pi) x 29,75(2) x 90 = 250,245.5263171 cm3 250,245.5263171 cm3 x 1000 = 250 L Håber der er en der kan hjælpe -
Skråt kast med ludftmodstand
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP, og jeg sidder fast ved dette spørgsmål: Analysér hvilken betydning luftmodstand har for det skrå kast. Nogen der kan hjælpe mig med, at finde ud af, hvad jeg skal kigge på? -
Raketbil med variabel masse
ForumindlægJeg er blevet stillet en opgave: "En raketbil bevæger sig i en cirkelformet bane med radius, R. Vejbanen er vandret og gnidningskoefficienten mellem dæk og vejbane er _my. Bilens motor giver en konstant trykkraft, F_t. Der tages hensyn til, at bilens masse aftager (forbrændigsprodukternes h... -
Et elements konstanter og maksimale ydre effekt
ForumindlægJeg har lavet et forsøg hvor formålet var: At bestemme et batteris hvilespænding samt polspændingens afhængighed af, hvor meget batteriet belastes. Desuden undersøger vi den ydre effekts afhængighed af den ydre resistans. Ved hjælp af en variabel modstand, et amperemeter og et voltmeter måles sam... -
Darwin's teori
ForumindlægHeeej :D Der er et spørgsmål, som jeg ikk helt kan svare på !! Håber i kan hjælpe mig, med at give jeres meninger om dette spørgsmål ;) Der står. Hvis i får undervisning om Darwins teori, hvad ville i syndes om det ? -
Opførsel
ForumindlægJeg skal lave en stil om"opførsel" Ville vær glad hvis i kunne komme med nogle råd om hvad man kunne skrive -
HJÆLPPP MIG! en avis artikel :( rettes TAK
ForumindlægHej jeg har lavet en avisartikel i dansk som handler om Teenager som vælger sporten fra. Jeg skal aflevere den imorgen og har brug for hhjælp til komma og grammatiske fejl. Det vil jeg være rigtig taknemmelig for :D De mellemrubrikker der er skulle indgå i avisartiklen. Tak. Håber i vil hjæpe... -
pKs og pKb-værdier
ForumindlægHej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre? -
Analyse og fortolkning af en Johannes V. Jensen Digt
ForumindlægHej! Jeg er virkelig screwed! Jeg skal fortolke og analyser et digt af Johannes V. Jensen "Naturens Afsked" og jeg fatter INTET Er der ikk nogen der gider hjælpe mig med den eller evt. har en analysering og fortolkning? Det skal inddrages i SRP opgaven, og den skal afleveres på fredag d... -
sansynlighedsregning
ForumindlægJeg har meget svært ved emnet sansynlighedsregning, hvad kan jeg gøre for at blive bedre -
Natursyn under romantikken
ForumindlægJeg skal i AT skrive om natursyn under romantikken, og tænkte i den forbindelse på om nogen kan foreslå et værk der kan være super godt at arbjede med, og som er værd at tjekke ud. Gerne noget der enten viser nationaldyrkelsen eller dualismen og det åndelige i naturen, eller fortæller om hvordan ... -
Forklar at -1*-1 = 1
ForumindlægJeg skal forklare en 8-årig folkeskoleelev hvorfor minus gange minus giver plus. Er der nogen der har en intuitiv forklaring på det? -
Oase - digt analyse
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at lave en digtanalyse af digtet ''oase'' Ørkenen løfter skåle af ler mod Himmelen Dine hænders delta strømmer over min krop Jeg har virkelig prøvet og prøvet men det er et meget svært digt :S -
A Niveau?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og grubler over, om jeg skal tage mat på A Niveau her efter 9 klasse. Jeg ved at Mat på A Niveau ikke er en dans på roser, og det kraver hårdt arbejdsstyrke og flid, men er det for svært? min gennemsnit er 10 (i mat, på folkeskolen) er der nogle der plz vil svare på det? -
Boganmeldelse
ForumindlægJeg skal lave en boganmeldelse af "den kroniske uskyld" hvordan laver jeg sådan en -
Nogen der kan hjælpe?, Ideologi...
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til mit studieretningsprojekt, omkring noget med Hvilken Ideologi er den danske velfærdsmodel bygget på?? Nogen der kan hjælpe? -
Fase kompensering
ForumindlægHej. Jeg håber i kan hjælpe mig med se lyset i denne opgave, da jeg brænder fast, og rammer forbi mit regne/tegne program i udregningerne. Problemet lyder: Et elektrisk kredsløb bruger 112A, og har en cosφ = 0.817. Dette bliver fælles faset kompenseret med et trekantskoblet kondensatorbatter... -
Hjælp - spillekort! :-)
ForumindlægJeg kan godt bruge en hjælp til en indskrivnings-opgave. På forhånd tak! :-) Opgave 1) Fra et almindeligt sæt spillekort trækkes ét kort. Hvad er udfaldsrummet? Hvad er sandsynligheden for, at kortet er; a) rødt b) et es c) Et billedekort d) en 2´er eller en 4´er -
Hjælp til analyse
ForumindlægNogle som gider hjælpe mig med at analyse og evt. lære mig det.. mange tak. 1. Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender. 2. Heksen giver Snehvide et æble. 3. Børnene kan identificere sig med figurene i eventyret. 4. Rødhætte møder en ulv, som lokker hende ind i sk...
