Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8721 til 8740 af 14099
-
Hjælp til rettelse af tysk stil (300 ord)
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal rette en tyskstil og mine tysk-kompetencer rækker ikke helt til det. Jeg ligger på vippet til at gå en karakter op i afsluttende årskarakter og mangler bare det sidste skub. Håber i vil hjælpe mig! MvH VærsteTilTyskEu -
log funktion
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl om følgende forklaring er korrekt. Den omvendte funktion for f(x)=10^x er g(x)=log x Siden g(x) og f(x) er hinandens omvendte gælder nedenstående, da y=f(x) <=> x=f^-1(y). y=10^x<=>x=log y Håber nogen vil hjælpe. På forhånd tak. -
Faktorisering
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at faktorisere disse stykker? 1) (x-2)(5-3x)=0 / x+1 2) (x+1)(-x+7)(4x-12)=0 / (-3+x)(x-5) 3) 2x^3+x^2=0 -
Dansk-historie opgave - fra enevælde til demokrati
ForumindlægI DHO har jeg skrevet om Enevældens fald (1848) hvor den så gik over til grundloven. Historiedelen er færdig - men nu skal jeg bare have skrevet danskdelen - hvor jeg fx skal analysere et digt eller noget - men kan slet ikke finde noget. Nogen der kender et godt digt som handler om enevældens fal... -
ANALYSERING AF DEN FRANSKE NATIONALSANG?!?! HJÆLP
ForumindlægNogle af jer ved ved hvor man kan finde en "ordentelig" analysering af den franske national sang? Det eneste jeg kan finde på google er det der står på wiki, men jeg syntes ikke at der er nok info om sangen.. Jeg skal op til Fransk eksamen i næste uge, håber at nogle af jer derude der k... -
Billedets opbygning-HJÆLP
ForumindlægBilledets opbygning. Hvad er det, at det betyder. Ville være utrolig taknemlig for et svar, da jeg skal op til mundtlig dansk, på onsdag. Tak på forhånd! -
Matematik og adgang til videregående?
ForumindlægHej! Jeg har to spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med:) 1. Hvis man fik 2/2 i årskarakterer og 00/00 til eksamen på B niveau (dvs. ikke bestået), og man søger ind på et studie hvor matematik C er adgangskrav, betegnes man da som bestået af C niveauet? 2. Hvis man søger ind på en uddannelse... -
Løsningen til ligningen
ForumindlægOpgaven lyder løsningen 7x2 = 210 findes gennem følgende trin: 7x3=210 7x= 3210 7x=5,9439 x= 5,9439 7 x= 0,8491 Hvad er der forkert ved løsningsmetoden? -
Samfundsfag integration problemformulering
ForumindlægHej derude. Jeg er i øjeblikket igang med at skrive en probemformulering til integration og indvandring inden for samfundsfag. Jeg er helt lost og har ikke helt styr på om det overhovedet giver mening. Jeg tager i mod alt form for hjælp, rettelser, forslag etc. Jeg har lige pt. skrevet det h... -
International linje på hhx
ForumindlægHej, Kan nogen fortælle mig lidt om en international linje på hhx. Altså den med afsætning og international økonomi på A niveau. Det ville være dejligt med nogle svar! -
HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive en OSO opgave, jeg ved ikke hvad jeg skal vælge, nogle ideer? Jeg er heller ikke helt sikker på jeg forstår hvad det er... jeg er med på at oso står for obligatorisk selvvalgt opgave, men er det selv uddanelsen det skal handle om, eller er det et job.. Evt en der har en jeg m... -
C før H og H før O
ForumindlægDette er ethanols molekyleformel: C2H6O. Hvorfor skrives carbon før hydrogen, og hydrogen før hydrogen før oxygen? -
kritik af min indledning
ForumindlægHåber om der er nogen som kan sige noget om min indledning til sso. i må gerne være kritisk :) RSA er et gammelt krypterings program i vores tid, mange ved nogenlunde vis, hvordan det virker, men matematikken bag det er mindre belyst. I denne opgave vil jeg vise det grundlæggende indenfor matema... -
Teori? Hvad kan jeg skrive?
ForumindlægI et teori afsnit om tykkelsen af et hår/hårstrå? -
Hjælp
Forumindlæghåber der er nogle der kan hjælpe mig med disse spørgsmål 1. Hvad er public service? 2. Hvad betyder udviklingen fra news- til viewspaper? Håber i kan hjælpe :) -
Brydningsindeks
ForumindlægHej alle, jeg er lidt i tvivl om hvorfor brydningsindekset ikke ka være under 1 eller over 10, hvorfor dette? -
Eksamens råd
ForumindlægHeyyy folkens. Jeg skal til eksamen her om tre dage i samfundsfag. Min gruppe og jeg skal trække på onsdag omkring kl.09.00, og dernæst skal vi eksamineres på torsdags - så det er en 24 timers forbederelse eksamen. Min gruppe og jeg har dog aftalt, at vi ikke vil forberede den samme. Er der nogl... -
Holocaust
ForumindlægHej har et spørgsmål i forhold til Holocaust,,Hvilke konsekvenser fik Holocaust for eftertiden. -
Tysk eller fysik/kemi på efterskole???
ForumindlægHej allesammen har meget brug for hjælp og råd! Jeg går lige nu i niende klasse og jeg skal snart i tiende klasse på en efterskole. Efter efter efterskole regner jeg stærkt med at tage en STX. fra efterskolen har vi fået et brev ud om at vi skal vælge ekstra fag hvor man kan vælge imellem fysik/k... -
Emner i 2.g Kemi?? Matematik?? Fysik??
ForumindlægHej Hvilke emner bliver der gået i dybden med i 2.g? Jeg har nemlig lige haft om syre-basereaktioner, organisk kemi, mængdeberegnet, grundstoffer og redoxkemi. Jeg vil bare gerne vi de hvilke emner der vil blive taget op og hvor man måske også kan læse op på det, da jeg gerne vil være en del forb...
