Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8821 til 8840 af 9751
-
Konvergens og divergens
ForumindlægHej, Jeg har netop om konvergens og divergens, men er faldet over et afsnit i lærebogen som jeg ikke forstår. Det har jeg vedhæftet i det nedenstående link: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31729551/1.jpg Hvis man har en sekvens - hvordan kan man "bare lige" finde ε og N s... -
Parabeltangenter osv
Forumindlægkigger på parabel kaldet p - graf for f a må ikke være 0 og x tilhører de reelle tal 1) Du skal nu angive tangentligningen til p i punktet P 2) Tangentligning hvis a = 1/2 og x0 = 3 Nu insættes F (punkt) og en ret linje, l (særlig for P) (parablens brændpunkt) (l'... -
Hjælp kan ikke nå og lave den her opg og er ikke så god til pls hjælp
ForumindlægFællesfaglig opgave til emnet Energi (bæredygtig) Spørgsmål til geografi Hvorledes er kul og olie dannet ? Hvor gamle er de fossile forekomster ? Hvorledes udvindes kul og olie (beskriv produktionsmetoderne gerne billeder) Hvorledes finder man frem til forekomsterne ? Hvilke fe... -
Boston modellen
KompendieBoston modellen er det man kalder en porteføljeanalyse, som også benyttes når man skal beskrive eller analysere virksomhedens interne situation. Man benytter porteføljeanalyser fordi mange virksomheder benytter sig af flere forskellige produktgrupper og hvis man ønsker at analysere disse på samme... -
Essay
ForumindlægHejsa, jeg er lige begyndt i 1.g her efter sommerferien, og må indrømme at kravene er forholdsvis høje. Vi har fået stillet den opgave, at skulle skrive et essay om stort set alt, så længe det ligger inden for dansk fagets falige pensum. Jeg ville meget gerne skrive om propaganda i det 21. århund... -
haster dansk
Forumindlægjeg har lige nogen par spørgsmål som jeg skal besvare til bogen " De uanstændige " jeg har besvaret følgende hvis bare nogen er søde at tjekke after om det jeg ahr lavet er ok? er ikke sikker på om det er rigtigt har virklige problemer med dem.. håber nogen kan hjælpe mig hurtigt 1. På ... -
Differentialligning - hjæælp
ForumindlægOpgaven lyder:Bestem det andengradspolynomium, der er er løsning til differentialligningen:y''-4y'+5y=5x(i anden)+7xJeg har forsøgt én metode, men den er enormt besværlig. Vi ved jo at:y=ax(i anden)+bx+cy'=2ax+by''=2aDisse kan indsættes i differentialligningen og hhv. y, y... -
Hjælp til problemformulering og underspørgsmål! Fysik og Historie!
ForumindlægHejsa! :-) Jeg skal til at skrive min AT-synopsis i fysik og historie, men står uden en ordentlig problemformulering, da mine vejledere i begge fag mente at den var alt for bred. Jeg har flere gange prøvet at skrive den om, men jeg ender med det samme "dårlige" resultat. Det kunne evt... -
Litterærartikel
ForumindlægHej, sagen er den at jeg skal have afleveret en dansk litterær artikel i aften, og har simpelthen alt for stress med at nå at lave den, da jeg rejser imorgen tidlig! Ville derfor høre om det er muligt at få en til at lave den for mig for betaling selvfølgelig! Den er sat på 5 elevtimer og det s... -
Delbrøksopsspaltning
ForumindlægHej.Sidder og arbejder med nogen Laplace-tranformationer, og har lidt problemer med at finde de inverse. Vi har fået at vide, at man kan bruge en metode som de kalder "delbrøksopspaltning", men jeg kender/forstår ikke denne metode. Metoden skulle gå ud på, at man tager en brøk, med bevæ... -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
hjælp
ForumindlægNedenstående tekst er et kort uddrag af et brev, premierminister Gladstone skrev til dronningen Victoria 5. februar 1885. Hvad er Gladstones budskab i brevet, og hvordan udtrykker han det? Underbyg dit svar med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Mr Gladstone has had the honour this d... -
Human Resource Management
ForumindlægHej alle! Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Skal til eksamen i HRM og har fået nogle eksempler på eksamensspørgsmål. Jeg vil derfor have skrevet en masse ved dem inden jeg skal op, men kan ikke komme nogen vegne med disse fire. Kan I hjælpe mig snarest? 1. What could be potential probl... -
Økonomi help? Prisdannelse + homogen og hetrogene vare
ForumindlægNogen der kan hjælpe med nogle af de følgende spørgsmål? 4. Homogene eller heterogene varer Overvej om følgende varer er heterogene eller homogene a) Æbler, vand på flaske, læbepomade, tyggegummi, t-shirt, løbesko, bil, baglys til cykel. b) Tidligere blev fx husholdningssalt anset for at væ... -
rettelse til engelsk oversættelse
ForumindlægHEj.. er der en der vil være så venlig at rette i min engelske oversættelse..? På forhånd tak..Letter to a Cat:Translate Danish into English:En del mennesker mener, at problemerne med kriminelle og stærkt voldelige unge indvandrere og flygtninge er godt på vej til at blive løst. Der er ikke tale ... -
Alle os som skriver om Columbus
ForumindlægHej folkens. Jeg kan desuden se der er nogle stykker som skriver om Columbus' færden på verdenshavene ligesom jeg også selv gør. For at overskueliggøre vores søgen kunne vi fx alle sammen skrive i denne tråd. Jeg håber lidt på denne tråd kan komme til at fungere som tråd/linksamling, så vi ka... -
hjælp i biologi c, eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle :) Håber virkelig at der er nogen søde mennesker der ude som vil hjælpe mig! Jeg skal op i Biologi c i morgen tidlig, og mangler 3 underspørgsmål, som jeg har lidt svært ved og som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at besvare, bare et af dem og så er jeg glad. Er lidt bagefter fordi... -
sandsynlighedsregning :(
Forumindlægjeg hader nye emner.. specielt sandsynlighedsregning.. det ser kanon let ud, men jeg forstår det simpelthen ikke :( jeg har læst kapitlet ca. ti gange, og stadig når jeg prøver at løse nogle opgaver selv, er jeg i knibe.. noget hjælp med lidt forklaring vil være meget taknemmeligt :)jeg vil lige ... -
Hvad er Mol, Molarmasse og Avogadro's tal?
ForumindlægHej alle! Jeg har læst lidt om, hvad mol er, og hvordan man regner det ud, men jeg kan stadig ikke forstå det. Jeg synes at det bliver forklaret lidt svært i kemi bogen (kemi 2000 c). Der står: "Kemikere anvender en størrelse, som kaldes stofmængde. Stofmængde har enheden mol. Hvis ... -
Samfundsfag eksamen
ForumindlægJeg skal til min mundtlige samfundsfag eksamen her på mandag, jeg er ikke 100% sikker på om det er prøveform A eller prøveform B. Men jeg ved bare at jeg går ind på mandag, får et spørgsmål. Og så har jeg 40 minutter til at forberede mit svar, og så 20 minutters fremlæggelse. Det meste af vo...
