Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9601 til 9620 af 14099
-
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h... -
Klage over eksamen
ForumindlægHej! Jeg var til matematik mundtlig og vil gerne klage over forløbet til eksamen. Så jeg vil høre om der er nogle der evt. Har en jeg kunne se. Altså hvordan man stiller det op og om nogle har gods råd. Jeg fik 12 skriftlig, er det noget jeg burde vedlægge så man kan se at der måske er sket en ... -
Bioteknologi - Nogen erfarne gymnasieelever?
ForumindlægHej, jeg er en pige, som efter sommerferien skal starte på en linje med bioteknologi på A-niveau. Jeg er lidt i tvivl om, hvad faget egentlig helt præcist går ud på.. Er der nogle der har nogle erfaringer med bioteknologi og vil fortælle hvad de synes om det?? :-) Kh Mig -
mRNA nonsese?
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at løse denne opg: Nedenstående mRNA sekvens koder for aminosyrer, som er lokaliseret i den midterste del af det specifikke protein. Ved en ”nonsense” mutation dannes et forkortet protein. 5’-UAGGUAACCGCCAACGUGC-3’ 5. Angiv sekvensen på den codon so... -
SRP - Emner i bioteknologi?
ForumindlægHej, er der nogen, der kender til gode emner indenfor bioteknologi i SRP? Jeg kunne godt tænke mig at skrive om en psykisk lidelse, men dog har jeg ikke psykologi. Er der måske et andet fag, som kan kobles til? Ellers er jeg åben for andre emner indenfor bioteknologi :) -
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Nogen der har været op i Eng A skriftlig eks
ForumindlægNogen der har været op i Engelsk A skriftlig eksamen Hvis ja, hvordan gik det? -
Hvad skal jeg stemme?
ForumindlægHej alle! :-) Mit spørgsmål går på hvilket parti det er jeg skal stemme på til næste valg. Mine holdninger: - Alle indvandrere der ikke gider at arbejde i landet skal ud. - Alle dem der laver kriminalitet i landet skal ud. Rockere med hård kriminalitet skal have den strengeste straf. Livsvarigt f... -
Definition af overvågningssamfund!!
ForumindlægHej med jer. Jeg er i øjeblikket ved at skrive min SRP, som handler om 1984 af George Orwell. Min samfundsfagslærer har i min problemformulering bedt mig om kort at redegøre for hvad et overvågningssamfund egentlig er. Er der nogen der ved det? For jeg synes jeg har forsøgt ALT! på forhånd mange ... -
økonomi vs. mat-øk
ForumindlægHej! Jeg overvejer pt. hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage, men har nogle spørgsmål: Er økonomi-uddannelsen mere politisk orienteret på KU end i Århus, og er der mere matematik det ene sted? Jeg kan rigtig godt lide matematik og har derfor også overvejet mat-øk på KU, men er i tvivl om... -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
SRP - økonomiske kriser og økonomisk teori
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder og skal skrive min SRP-opgave og jeg er stadig ved redegørelsen, som omhandler økonomisk teori. Jeg har beskrevet grundprincipperne i den liberalistiske teori (den usynlige hånd og markedskræfterne der selv skaber balance i økonomien og prisudviklingen via udbud/efters... -
Oversættelse til hverdagssprog.
ForumindlægJeg har en opgave i samfundsfag, hvor jeg skal skrive om Liberal Alliance. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af at oversætte til hverdagssprog. (Har fundet teksten på deres hjemmeside) P.S. går i 8. klasse. Nogen der kan hjælpe med oversættelsen? Skal bruge det hurtigt. Her kommer det: Uddannelse ... -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
IQ - STX, HTX, HHX, HF & IB
ForumindlægHej allesammen Jeg tænkte egentlig over, hvis man forsøgte at teste folks IQ baseret på hvilken gymnasiel uddannelse, som folk gik på, om der ville være mærkbare forskelle. Så vidt jeg forstår, så er der selvfølgelig ingen undersøgelser omkring det eller data på det, men i givet fald, at man fo... -
Indledning.
ForumindlægHej jeg tænkte om der var nogen som lige kunne komme med nogle kommentare til min indledning. Opgaveformulering: Der ønskes e overblik over forskellige brotyper, herunder beskrivelser af de forskellige kræfter, som optræder. Analyser det bærende kabel i en hængebro - den såkaldte kædelinje. Udl... -
Fed idé - Den større skriftlige opgave
ForumindlægHejNu skal nogle af os (3.g'erne) jo snart igang med at skrive, og i den forbindelse er jeg interesseret i at høre om, der er nogen, der har gode ideer til selve udformningen af opgaven? Her tænker jeg på alternativt "papir" eller graffiske elementer såsom et vandmærke på hver side.... -
Folkeviser?
ForumindlægHejsa...Hvad er forskellen på en riddervise og en tryllevise? -
Strunge - SSO :)
ForumindlægSåeh, er det snart tid til SSO, jeg skriver i dansk om Michael Strunge himself, så jeg ville lige høre om der var nogen der havde noget godt liggende. Jeg har bestilt de bøger der er at finde rundt omkring i landt og fundet de net-sider der er (vil jeg da mene :) Jeg skal (højst sandsynligt) skri...
