Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9641 til 9660 af 84813
-
Cosinus, Sinus, Tangent retvinklet trekant B)
ForumindlægJeg er begyndt at læse til min matematik B eksamen, men jeg mangler åbenbart nogle ordentlige noter til dette delspørgsmål: "Redegør for cosinus, sinus og tangent i retvinklede trekanter." Jeg ville høre om nogle af jer ligger inde med nogle gode noter eller råd til hvad jeg præcis... -
Kernefysiske skrivemåde.
ForumindlægHej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den? -
Stregformel?
ForumindlægNogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Alle aminosyrer har en fælles grundstruktur med formlen H2N-CHR-COOH. Opskriv stregformlen for denne grundstruktur.Hvordan gør man det?På forhånd tak! -
Monotoniforhold
ForumindlægEt stykke metal på 100 cm klippes over i to dele, og hver del bruges til at lave en kvadratisk ramme; lad x være længden af det ene stykke. - Bestem en regneforskrift A(x), der angiver det samlede areal af de to rammer og tegn grafen for A. Angiv definitions- og værdimængde for A. - Beregn de ... -
Opgaver med et Ra-226 atom
ForumindlægHej jeg har fået følgende opgave: En radiumkilde inder 0,0012g Ra-226 med halveringstiden 1620 år A) Hvad er henfaldskonstanten for Ra? B) Hvor mange Ra-atomer er der i kilden? C) Hvad er kildens aktivitet Jeg ville høre, om der er nogen kloge fysik-hoveder der kan hjælpe mig med opgaverne da j... -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme? -
Spøgelser?
ForumindlægHar I nogen anelse om, hvorfor fysikere er skeptiske over for spøgelser? -
Mistænkelig indlæg
ForumindlægUnder fysik er der to indlæg hvor der tilbydes køb af pas og kørekort -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
Mundtlig matematik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik. Ville hører om der var nogen som havde ordnet sine noter herefter, så man ved hvilke beviser man kunne bevise ved forskellige overskrifter. Er der nogen der har nogle gode råd? -
Sekstakkorder
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring sekst-akkorder. Min lærer har givet mig fejl for en Em6, hvor jeg har skrevet tonerne: e, g, c#. Nodeknækkeren og diverse søgninger på nettet har givet det samme resultat, som det, jeg har skrevet. I rettelsen har han skrevet noget, der ligner "Em6 er med en lille... -
varmesmeltningen
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0] -
Farmaceut studiet
ForumindlægJeg skal starte på farmaceut-studiet på Danmarks Farmaceutiske Universitet efter sommerferien og vil meget gerne høre fra nogen der læser til farmaceut.Jeg er lige blevet student og er lidt bange for at det bliver for svært på universitetet. Jeg er interesseret i kemi, hvilket også er grunden ti... -
HTX eller STX
ForumindlægFor 2 uger siden skulle vi til brobygning jeg besøgte så HTX og STX Jeg går i 8 klasse og forventer at blive læge engang. Men jeg er meget i tvivl om hvilke gymnasie jeg skal vælge og om det ikke er svært at tage htx. Jeg ved godt at det også er krav om at man skal altid møde til tiden osv. ... -
Korrekt engelsk?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med at skrive en engelsk novelle. Jeg skriver den først på dansk og oversætter senere, jeg ville bare høre om I ville tage et kig på den og se om jeg oversætter rigtigt. Tak på forhånd. It was a shiny beautful day. The sun was shining from a clear sky ov... -
løsning af ligning
Forumindlægx2+8x-63=0 den sidder jeg lidt fast i eftersom at facit giver -3, 21 nogen der kan forklare hvad jeg skal stille op med x^2 og stykke det lidt op? -
HASTER hjælp med en matematik opgave.
ForumindlægHej Har en matematik opgave og håber at i kan hjælpe mig :) En cirkel C har ligningen x^2+y^2+ax+by+c=0. Bestem koefficienterne a, b og c, så cirklen går gennem A(-1,7), B(2,-1) og C(-1,-1). Vink : Afsæt punkterne i et koordinatsystem. på forhånd :) -
De dynamiske stjerner (formler)
ForumindlægHej, Jeg skal op i skriftlig fysik A imorgen. Igen i år er emnet for "fysik i det 21. århundred" blevet "de dynamiske stjerner". Det betyder at der vil forekomme opgave til den skriftlige eksamen i dette emne. Da jeg er selvstuderende har jeg kun hvad der står i &quo... -
Linjeskift, grundforløb og måske en lille fejl!
ForumindlægHej. Jeg skal til at begynde på Århus statsgymnasium efter sommerferien, så vi har jo fået en del breve her de seneste måneder. Problemet er bare, at jeg fik at vide, at jeg havde fået min 1. prioritet både skole og linje(Mat A Fys A (linje 7)). Så jeg fik brevet: "Tillyke, du har fået ... -
Empirisk formel !
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, hvor man skal bestemme den empiriske formel af et carbonhydrid som ved en fuldstændig forbrænding bliver til 3,056 g CO2 og 1,502 H2O.Hvordan gør man det, har slet ingen anelse, da vi kun en gang for lang tid siden i timen har gennemgået sådan en opgave. Og da det var...
