Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9901 til 9920 af 127115
-
Et udtryk for farten.
ForumindlægHey har oploadet en opgave. Jeg er gået lidt i stå har opskrevet ligningen således. mgh = 1/2(mv2)+ 1/2 (Icm) + MR2* (v/R)2 Kan ikke komme videre herfra. eller er det fordi jeg har opstillet den forkert? -
Matematik hjælp
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg ikke kan finde ud af, håber i vil hjælpe :) -
2.26 spændingsdeler
ForumindlægPå figuren som kommer senere er vist en dobbelt spændingsdeler, hvis glidekontakter er indstillet på de angivne modstandsværdier. Spændingsdelerens indgangsklemmer a og b er tilsluttet 24 V. Beregn spændingen på udgangsklemmerne c og d, når spændingsdeleren er ubelastet. Jeg forstår intet, ska... -
emission go absorptionsspektre
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan, eller hvornår man får absorptionsspektre? Vi har lavet et forsøg med emissionspektre, hvor vi havde en lampe, og et goniometer, og ud fra det ku' vi se forskellige liniespektre på et emissionspektre. Jeg vil så nu gerne vide hvordan absorptionspektra opstår? Ud... -
Kristendoms eksamen
ForumindlægHej venner jeg er lidt i tivivl ift. det emne jeg har trukket i kristendom mit Overemne er "Bibelhistorier og Lignelser" så har jeg valgt mit Underemne som "Syndefaldsmyten" Og her er min problemstilling men jeg ved ikke hvis den er god nok og hvordan jeg skal gribe opgaven a... -
"3 trins reglen"
ForumindlægHey alle medstuderende.Jeg sidder med en opgave her. jeg har tænkt mig at bevise 3 trins reglen ! aner ikk om den hedder det, men det kalder min lærer den ! alså 1. Funtionstivæks2. Differens Kvotient3. Grænseværdihvor man til sidst får hældningen på tangenten i et bestemt punkt.jeg har før haft ... -
Idræt - anaerob/aerob
ForumindlægHASTER! Ved træning hvor man hopper til musik ( i ca 2-3 min) er det så tale om aerob eller anaerob træning ? Benene har det jo med at syre til til sidst.. -
Forklaring af undvigelses hastighed samt raketligning
Forumindlægforstår ikke i unvigelseses hastigheden: forstå ikke hvorfår man man skal finde forskellen, og det sidste led i formlen Forstår ikke raketligningen: Hvorfor den ser ud som den gør `? -
Rettelse af oversættelse. Dansk tekst medfølger
ForumindlægHejEr der nogen der gider at tage et kik på min ovesættelse. Den er garanteret fyldt med gramatiske fejl, og forkert ordstilling, men hvis bare et par af dem blev rettet ville det være perfekt. Den danske tekst kommer her:Kafkas historier er meget komplicerede og deprimerende. Det var denne stemn... -
isoler y
Forumindlægtænkte at gange igennem med eksponenten u/(u-1) men det er som om det ikke passer helt -
oversæt
ForumindlægHjælp med at oversætte dette til tysk: Hver aften spiste vi på en restaurant inde i byen -
in eller im
ForumindlægNår man skriver i byen på tysk, hvornår skal man så bruge in( Aarhus) eller im (Aarhus)? -
HJÆLP MED EN SÆTNING PÅ TYSK
ForumindlægHej Folkens :) Hvordan siger man: I Tyskland i byen Hamburg var sket et mord ??? på tysk Håber på hjælp -
en smule hjælp??
ForumindlægTre årsager til folk flytter fra landet til byen? Flere jobs Uddannelse Hvad kunne det tredje være??? -
Tysk ejefald
ForumindlægHej! Når man skal sige "Ruinerne fortæller byens historie", hvordan oversættes det så til tysk? :-) -
gratis billeder
ForumindlægHej! er der nogle der ved, hvor jeg kan finde gratis billeder af byen Berlin? -
skal finde tangent hældningen
ForumindlægBestem ligningen for den tangent t1, til grafen f, der går gennem det skæringspunkt P, der har den mindste første kordinat. funktionen er: f(x)=1/4x^3-x^2-x+4 mindste første kordinat (-2,0) Så skal jeg først finde f´(x) hvilket min lommeregner får til 3*x^2/4-2x-1 Så skal jeg vidst finde t... -
Planer i rummet - pyramideformet bygning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: En pyramideformet bygning skal bygges på en skråning. På figuren ses en model af bygninden indtegnet i et koordinatsystem med enheden 1m. Modellens fem hjørnepunkter betegnes A,B,C,D,T. I modellen svarer kvadratet EFCD til et vandret gulv i bygningen, og firkante... -
Min drøm om at blive tandlæge!
ForumindlægHej SP! Nogle herinde på studieportalen, der udelukkede er blevet optaget på Tandlæge-Studiet gennem erfaring?Gerne nogle med et gennemsnit omkring (6,3-7,0).. Søger noget motivation fra folk, der har været igennem denne kamp og virkelig har troet på deres drøm. Jeg selv går med en drøm om at bl... -
Logaritmer - Træer
ForumindlægGrafen viser et plot af samhørende værdier af logaritmen til antal trer N og logaritmen til stammens diameter D. Stammens diameter er målt i cm, og målingerne er fra en skov i Malaysia i 1981. a) Benyt grafen til at vurdere antal træer med en stammediameter på 100 cm. b) Opstil en matematisk ...
