Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10021 til 10040 af 11183
-
vektorer i rummet
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med en vedhæftede opgave? a) kunne parameterfremstillingen være?: (x,y,z) = (5,1,1) + t*(-5,3,0,5) ? b) forstår jeg ikke -
Gymnasielærer - hvorfor universitetsuddannede?
ForumindlægDe fleste gymnasielærere er uddannet på universitetet. Hvorofr er det nødvendigt? Man lærer jo en helt masse, der ikke har relevans for gymnasieelever... Hvorfor bliver man ikke bare uddannet i de emner, der er relevante for en gymnasielærer? -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
En opgave med e
ForumindlægLøs ligningen sinh(x) = x2. Find x for g(x) = f(x), hvor f(x) = sinh(x) og g(x)= x2 ved benyttelse af e (tre betydende ciffre.) Jeg skal indrømme, at det er helt min egen konstruktion. Jeg tror ikke, at opgaven er givet nogle steder i lærerbøger eller på nettet. -
Gribereglen
ForumindlægJeg skal jo holde om spolen/sømmet/tinget/ -hvad som helst -, med fingrene i strømmens retning. Men hvordan kender jeg strømmens retning? - Det har altid undret mig? -
motion og arbejde
Forumindlægok.... det er snart eksamen og vi er begyndt med repetationen.... jeg brug for hjælp til nogle spørgsmåle.. UDVEKSLING AF ILT, CO2 OG NÆRRINGSSTOFFERNE 1. beskriv hvordan udvekslingen af ilt og co2 sker mellem lungerne og blodbanen. 2. forklar hvordan udvekslingen af ilt og nærringssto... -
Redegør for sammenhængen mellem funktionen f(x) og f´´(x)
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står og skal op til mundtlig matematik, og jeg står og har et problem med f''(x), hvorved jeg mangler et eksempel til f''(x). Mit delspørgsmål lyder således: Redegør for sammenhængen mellem funktionen f(x) og f´´(x) Kunne være lækkert hvis i kunne hjælpe m... -
Hvad kan jeg bruge samfundsfag til?
ForumindlægHej, jeg skal om et halvt år træffe et valg om hvilken videregående uddannelse jeg vil på. Jeg elsker og brænder for samfundsfag, men er i tvivl om hvilken vidergående uddannelse man kan tage, hvor samfundsfag er et gennemgående fag + hvor jobmuligheden i fremtiden giver en god løn. er der nog... -
Hjælp med forståelse af det ene eksamensspørgsmål til mundtlig mat C
ForumindlægHej alle, Jeg skal til mundtlig matematikeksamen på mandag på niveau C, og er derfor ved at gennemgå de mulige eksamensspørgsmål. Jeg har fulgt godt med og har styr på det meste, men der er en enkel formulering, jeg ikke forstår. I det første spørgsmål, der har overskriften "Tal", lyd... -
lærervikar?
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? Hvis jeg har mulighed for at blive det, er det så muligt at arbejde som lærervikar nogle timer om ugen samtidigt med at jeg studerer på deltid? -
syre base
Forumindlæghej alle samme er der nogen der kan hjælpe mig med fremstilling af base og fællestræk hos syre og fællestræk hos base (9.klasses forståelse) -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg meget snart skal have valgt videregående uddannelse og den 5. juli er der deadline for ansøgning til de videregående uddannelser. Jeg har endnu ikke helt 100 % fået afklaret hvad der skal ske efter sommeren. Jeg har altid haft i hovedet, at jeg gerne ville... -
Lagrange-optimering
ForumindlægHej, Har en opgave om lagrange som jeg har svært ved. Håber nogen kan hjælpe. Steen starter med at få et overblik over virksomhedens hidtidige produktionsmønster; han kan efter noget research konstatere, at virksomhedens to råvarer, arbejdskraft (L) og kapital (K), producerer output, q,... -
Retfærdig karakter eller ej - hvad synes du?
ForumindlægHej alle. Så har jeg været oppe til mundtlig eksamen i samfundsfag... Som I nok har gættet, så gik det ikke helt, som jeg havde håbet/forventet, og derfor opretter jeg nu denne tråd, fordi jeg er utilfreds med min karakter. Det overordnede emne drejede sig om politik. Der var så tre delspørgsmål... -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
Bøger til farmaceutuddannelsen.
ForumindlægHej. Jeg vil lige høre om der er nogen der evt. har nogle bøger til det første år på farmaceut - uddannelsen, som de evt. gerne vil af med. Hvis ikke så ville jeg også være meget taknemlig, hvis man kunne fortælle mig, hvilke bøger man skal bruge i forbindelse med uddannelsen, samt hvor meget... -
Mental forberedelse!
ForumindlægJah... vi talte i min læsegruppen, hvad vi gjorde for at forberede os mentalt til eksamen. Det var en meget sjov diskussion. Nogle af budene var: - Høre AC/DC - TNT i badet morgenen før, så hele familien vågner pga. larmen - Løbe en tur hver dag efter læsningen (plejer dog alligevel at gøre det... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
Hvordan gjorde du?
ForumindlægSkal op til religionseksamen i morgen og føler mig også ret god rustet hvad angår baggrundsviden. Kunne god imidletid godt tænke mig at vide hvordan i, der har været oppe, fremlagde jeres tekst. Altså hvilken fremgangsmåde benyttede i? Og hvis i kan forklare lidt om hvordan i formidlede jeres ko... -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo...
