Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 10421 til 10440 af 160717
-
Nedbrydning af acetylsalicylsyre Kemi A og Mat A
ForumindlægHej, er der nogle derude der tidligere har skrevet en SRP opgave med det ovennævnte emne og fag? Jeg er nemlig meget i tvivl om, hvordan kemi-delen skal struktureres og ville gerne få noget inspiration inden SRP-forløbet begynder i næste uge. På forhånd tak! -
matematik mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal her i næste uge op i matematik mundtlig i 10 klasse. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Og kan I evt. komme med nogle gode råd til selve eksamen. Det er første gang, så jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til forgå helt præcist.. :) -
matematik aflevering
Forumindlæghej her sidder jeg med matematik aflevering, jeg bliver glad hvis en der gider hjælpe mii spørgsmål er : hvor meget kan spanden indeholde: radius for toppen er 25 cm og radius for bunden er 18 cm og højden er 27 cm. på forhånd tak for hjælpen -
Gennemsnitsfart - Matematik
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved en opgave i matematik. Opgaven: Når Ea skal i skole, cykler hun 3 km. Hvor stor er Eas gennemsnitsfart, hvis hun cykler til skole på 10 minutter? Tak på forhånd. -
Matematik dansk til engelsk
ForumindlægHej Hva hedder parameterfremstilling på engelsk? på forhånd tak -
Matematik opgave
ForumindlægHej, jeg har 2 opgaver her som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. opg 7: hvad er arealet af frontpladen ved væggen? Den får jeg til 530,9 cm^2. Hvad er arealet af lampeskærmens yderside? Dette er et link til opgaven, hvor den er illustreret. https://books.google.dk/books?id=7SsNavdsvm... -
Matematik monotoniforhold
Forumindlæg-x^2-3x-1 ___________ x+1 Hvordan finder jeg monotoniforhold inklusive ekstrema og asymptote? -
Dopplereffekt / matematik
Forumindlægjeg har følgende formel givet: f=(vlyd+vm)/(vlyd+va )·f0 I dette forsøg er modtageren i hvile, så vm=0. vis at: f/f0 =vlyd·1/(1+va/vlyd ) ? er der nogen der kan løse dette?????????? -
Hjælp til matematik!!! :o
ForumindlægJeg har siddet med denne opgave i noget tid, men har ikke helt forstået, hvordan den skal laves? -
Bestem a i en tangentligning: 4y = 4x + a
ForumindlægHey. Jeg har fået en opgave der lyder: Linjen med ligningen 4y = 4x + a er tangent til grafen for f(x) = √x. Bestem a. Hvordan gør jeg det, når der er to ubekendte værdier på højre side af lighedstegnet?? Mvh. Sara -
En retvinklet trekant med kateterne a og a + 5, har arealet 12. Bestem a.
ForumindlægKan nogen give mig løsningen til det overnævnte spørgsmål? På forhånd tak:) -
reducer (a+b)^2 -a^2 -ab
Forumindlæghej alle jeg er lidt forvirret over om jeg gør det her rigtigt, kan nogen hjælpe mig :)) jeg kan godt huske at i det første led (a+b)^2, skal jeg bruge sætningen: (a+b)^2 = a^2 +b^2 +2ab. men er meget i tvivl om hvordan jeg regner resten af udtrykket ud, håber i kan hjælpe. kh Nina -
reducer 2(a +b)^2-4b(a-b)
ForumindlægHjælp til at reducere: 2a +b)^2-4b(a-b) I må meget gerne skrive mellemregnerne med! Tak! -
Matematik funktion. Hjælp.
ForumindlægDer gælder med tilnærmelse, at CO2 - indholdet i søen kan beskrives ved en funktion af formen f(t)=9,4⋅sin(0,26⋅t+0,99)+17,0, 0 ≤ t ≤ 24,, hvor f ( t ) er CO2 - indholdet, målt i mg/L, og t er tidspunktet på døgnet. Beregn CO2 - indholdet kl. 6 om morgenen. Bestem det største ... -
Bestemmelse af konstanten a
ForumindlægHej, Jeg sidder med en ligning hvor jeg skal bestemme konstanten a således at a^2*x^2 - (a^2 + a)x + 1 # 0 for alle reelle x # = fraskildt fra 0 Jeg har prøvet flere metoder, men den jeg synes er bedst er at lave det til en 2. gradsligning: a^2*x^2 - (a^2 + a)x + 1 = 0 <=> x = (a^2+a +- ... -
f(x)=b*a^x ,, finde a??
Forumindlæghvordan finder jeg a i expontentalfunktionen f(x) = b*a^x.. dette ved jeg: (x1;y1) = (0; 10,1) (x2;y2) = (10; 12) takker på forhånd.. :) -
Hjælp matematik hurtigt
ForumindlægHej, er der ikke nogle der kan hjælpe med de her opgave? Jeg har virkelig prøvet men kan ikke finde ud af dem.. -
matematik opgave
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe med den vedhæftede opgave -
SRP: Babylonsk matematik
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om babylonsk matematik. Jeg mangler her noget information om deres udregning af astronomi og deres enheder og målinger af længde og vægt. Hvis nogen ligger inde med hjemmesider omkring dette, ville det hjælpe mig meget. Jeg har selv jagtet mange bøger, men ventelisten... -
Haster! To opgaver matematik
ForumindlægJeg sidder med en opgave om redegørelse i matematik, og jeg kan godt komme frem til resultatet, men jeg forstår ikke selv, hvorfor jeg gør, som jeg gør. Og samtidig ved jeg ikke, hvordan jeg skal skrive den rigtigt op. Indtil videre er jeg så langt - fortæl, hvis det er forkert: Gør rede for, at ...
