Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10481 til 10500 af 63055
-
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
STX????
ForumindlægHej, alle jer derude! Jeg har lige været til samtaler med mine lærer! (Jeg går i 9. kl.) Vi snakkede om hvordan jeg var i skolen og mine karakterer i termins.. D var rigtig gode i dansk, men kanp så gode i matematik.. Jeg har et snit på 6,5 og begge mine lærere syntes, at jeg er egnet til STX.. ... -
Udspaltningsforhold
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål, hvilket jeg håber i kan hjælpe mig med. Vi har i min klasse lavet et forsøg; 2 gen spaltning i byg. Jeg har fået de resultater som er i det vedhæftede dokumentet, men hvordan er det jeg skal regne udspaltningsforholdet ud? På forhånd tak. -
potensregneregel
ForumindlægHvordan ville i løse dette: 9^(3/2) + 8^(2/3) hmm, kan ikke rigtig finde ud af hvilke regneregler jeg her kan benytte // Dennis P -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Hvad afgør atomers massefylde?
ForumindlægHej. Jeg skriver noter i fysik til denne video: https://www.youtube.com/watch?v=ryFHHExPpJI , men jeg er usikker på om jeg nu forstår det rigtigt. Er det korrekt at formulere det: Hvor størstedelen af et atoms masse sidder afgør om atomets massefylde er lille eller stor? Er meget usikker i f... -
Bestemme en parabel.
Forumindlægb) Vis, at parablen i det angivne koordinatsystem tilnærmelses har ligningen: y = -0.038x2 + 0.176x + 5 Oplysninger (fra grafen, jeg kan aflæse): f(0) = f9;(0) = 5 = c , f(9) = 3.5 Hældningen for tangenten i punkt P(0 ; f(0)) = tan(10) Mit bud: f(x) = ax2 + bx + c f(0) = a&mi... -
Kan man bede om prøve hvis man mener karaktererne er forkerte? beder om gode råd!
ForumindlægGoddag. Jeg har altid udemærket mig specielt indenfor Engelsk. Har for det første altid været naturlig virkeligt stærk i faget, udover det har jeg altid elsket og bruge sproget og har brugt det igennem hele mit liv i så høj grad at det nærmest er ligeså godt som mit danske. Jeg plejede også at ... -
Dansk
ForumindlægHej alle sammen...Jeg vil gerne høre om der er en der har læst en roman, der hedder Tine af Herman Bang.Om der er en der har lavet opgave om det eller så´n noget, skrivet noter eller et eller andet...Eller som kender noget til bogen, så´n fortælle mig lidt om det ...HVIS I GIDER HAR LYST...PÅ FOR... -
Oversættelse til imorgen
ForumindlægDet skal oversættes fra dansk til engelsk, please hjælp, jeg har nemlig rigtig meget jeg skal nå, så jeg kan ikke...1. Hvem så dig pille ved (to tamper with) låsen?2. Jeg har kigget på Atari og Commodore, og jeg ved ikke, hvad for en jeg skal købe.3. Hvad har du dog set, siden du er så bleg?4. Hv... -
Brøker
ForumindlægHej :) Jeg har altid haft svært ved at plusse og minusse hele tal med brøker, og jeg ville bare spørge, om der er nogen der ville hjælpe mig med disse regnestykker? 17 1/4 + 6 2/3= 1000 - 11 2/9= -
HJÆLP STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE!!
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
Min. karakterer for 2 årig STX?
ForumindlægHejsa. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen information omkring dette. Så derfor håber jeg muligvis at der er nogen som muligivs kender svaret! :) Det er efterhånden lidt tid siden at jeg forlod min erhvervsuddannelse, grundet dårlig undervisning og generelt store problemer med at finde l... -
To spørgsmål (bioteknologi og matematik)
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål. Har lige afsluttet 9. klasse og skal nu et år til USA. 1. I årskarakterer har jeg fået 7 og 7. I skriftlige afleveringer (uden hjælp) får jeg også 7 og i min mundtlig matematik afgangsprøve fik jeg også 7. Vil mene at jeg har nogle huller i matematik og nogle ga... -
Spørgsmål om syre :)
ForumindlægHvad er det der sker, når en syre nedbryder et metal, som fx. mg? Og hvad er det der sker, når en syrer leder strøm? Hilsner den fysik/kemi forvirrede :) -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
Forsøgs rapport!
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg har lavet et forsøg der omhandler hvordan man laver fra råolie til velkendte produkter. Jeg skal skrive en rapport om førsøget, alkaner, råolie. Rapporten skal indholde en forside, indledning, teori (om alkaner og råolie), forsøgs illustartioner, og en konklussion. Som... -
Gå om?
ForumindlægHej. Hvis man går i 2.g, kan man så gøre krav på om at gå om, hvis det er ikke man ikke vil op i 3.g, fordi man ikke føler sig klar, både faglig og karakter, og føler socialt tilpasset i klassen.. selvom der er maksimum elever i den klasse der er under mig, der må være 32.. og der er 32 i den... -
Hvad gør jeg???
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og her i 1 marts skal jeg ansøge ind på en gymnasium eller 10 klasse. Mit snit lægger på 3,33, men jeg vil virkelig gerne tage gymnasiet, da jeg følger at tage 10 klasse er lidt spildt af et år, da det mest af det går ud på at hygge og lære hvad man gerne vil. Jeg kan t...
