Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10601 til 10620 af 14099
-
Litterær analyse, litterær artikel
ForumindlægHej folkens, Vil bare lige spørge om litterær analyse og litterær artikel er det samme? Altså jeg skal ikke opbygge analysen som en artikel ligesom i en avis agtig vel? Tak på forhånd -
Livsformer og levevilkår
ForumindlægLevevilkår: Opdeles i hvor folk bor Rurale levevilkår:folk, der bor i landsbyer og mindre byer Urbane levevilkår:folk, der bor i større bysamfund Livsformer:opdeles efter folkserhvervsmæssige stilling Rurale livsform:mindre selvstændige uden ansatte Borgerlige livsform:flere ansatte, som ma... -
hænger intelligens og faglighed sammen?
ForumindlægHej SP!! Jeg har for et stykke tid siden været til session i Forsvaret, hvor jeg fik målt min intelligens i form af testen BPP. I denne test fik jeg 29 rigtige ud af 79, hvilket er i den lave ende af kategorien, der betyder at jeg ifølge testen har en lav IQ. Problemet er bare, at jeg anser... -
En haj til samfundsfag?
Forumindlæghar fået følgende opgave stillet: Skriv et notat: Helle Thoning Schmidt skal overfor sine egne medlemmer i partiet, forklare det nye Socialdemokratiske projekt. Du er politisk rådgiver for Helle Thorning Schmidt, og du skal dermed gøre hende i stand til, at beskrive udviklingen fra velfærdsstat... -
Erhvervsøkonomi AU - Noget for mig?
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne høre om nogen herinde læser Erhvervsøkonomi evt. den engelse Economics and Business Administration på Aarhus Universitet eller ved noget om disse? Jeg kan ikke rigtig finde noget om de konkrete fag man har på de forskellige semestre (ved godt jeg kan kontakte en studieve... -
Cand.Merc. Finansiering og Regnskab
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg læser HA (almen) på SDU i odense og er færdig til januar 2015. Overvejer at starte op på kandidat i KBH på CBS. Kandidaten er Cand.Merc.Finansiering og Regnskab. Er der nogen der har kendskab eller tidligerer gået på kandidaten og som kan fortælle lidt om den? Såsom... -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg er 17 år gammel, og går pt. på STX (2.g). Eller det betyder, at det gjorde jeg. Jeg gik i midten af 2.g ned med angst og voldsom depression. Jeg havde det dårligt psykisk, da jeg var under et kæmpe karakterpres. Jeg havde et snit på lige under 10, da jeg knækkede på det. Jeg blev syg... -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Fremlæggelse af årsprøve i matematik 1.g
ForumindlægHej, Jeg er forvirret på hvordan man skal fremlægge årsprøven i matematik 1.g. Er det meningen man laver en powerpoint til hver af de forskellige opgaver og fremlægger på dagen. Hvor man forklar hvad man skal før det vises på powerpointen + nogen ting man laver på tavlen. Eller skal man lave d... -
Religionsanalyse Tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til eksamen i Religion C, hvor jeg skal analysere en eller to tekster, som jeg trækker. Jeg følger pt. denne model ift. analysen: https://imgur.com/a/aBxX7FR Dette er et eksempel på en tekst jeg kan trække: https://imgur.com/a/JHyxb53 Er det bare mig, eller er det ikke... -
Rettelse af en kronik
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som vil rette den her del af min kronik? Teksten er følgende Rasmus Løppenthins “Doping er forståeligt i en umenneskelig sport” handler om hvor farligt og umenneskeligt cykelsporten egentlig er, og hvor man bl.a. har livets som indsats ned ad de glatte bj... -
Statskunskab vs. Sociologi
ForumindlægJeg går og overvejer min fremtidige uddannelsesmuligheder og er kommet frem til at det enten bliver statskundskab eller Sociologi. Jeg synes at begge muligheder ser spændende ud, men kan bare ikke få besluttet mig. Man hører ofte(jf. en diskussion i anden tråd herinde) at statskundskaben er ret s... -
Nordisk National Socialistisk Ungdom
Forumindlæghttp://www.nnsu.1go.dk/nnsu.htmlDenne side linker til, NNSU, en forening af nationalsocialister.Respons? -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
udledning af stoffer - HJÆLPPPP
ForumindlægHej, jeg har om underemnet fossile brændstoffer, vi skal have nogle arbejdsspørgsmål, 2 i fysik og kemi, 2 i biologi, og 2 i geografi, jeg har sendt mit første udkast til min lærer og hun har svaret, nogle der kan hjælpe med at rette op på det jeg nu skal rette op på for jeg er helt tom. (det e... -
Biolog - Medicinalvirksomheder
ForumindlægHer i sommers begyndte jeg at læse biologi på Aalborg Universitet. Jeg regnede med at også skulle læse kemi ved siden af, så jeg kunne blive gymnasielærer, men nu er jeg blevet i tvivl om det hele På Aalborg Universitet laver man et stort projekt hvert semester, men hvis jeg vil læse to fag, så... -
SRP - klage - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået karakter for min SRP-opgave og er meget uenig og utilfreds med karakteren da jeg ikke selv mener, at opgaven er til et 4-tal. min vejleder i samfundsfag sagde, at det faglige indhold i biologi og samfundsfag ikke var godt nok. Dog sagde min biologilærer, at det fa... -
Eksponentiel funktion afbildet som titalslogaritme
ForumindlægEn HTX-klasse har i biologi undersøgt, hvordan en bestemt bakteriekultur vokser. Én gruppe fra klassen har til en række tidspunkter optalt antallet af bakterier i bakteriekulturen. Derefter har de afbildet titalslogaritmen af bakterieantallet som funktion af tiden og finder, at afbildningen med r... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer?
