Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10601 til 10620 af 84813
-
Naturlige tal og Hele tal
ForumindlægHej derude. Jeg forberede mig til eksamen. Jeg har nogle spørgsmål om Naturlige tal og HELE TAL. Jeg ved, at Naturlige tal er lukket under under addition, multiplication, og exponentiation. Er Naturlig Tal lukket under substraktion og division. Jeg er i tvivl under division, da (1/2) er ikke e... -
tegn grafen for f og benyt modellen
ForumindlægHej! har problemer med at forstå denne opgave, håber nogen kan hjælpe (se fil) -
x^2-2x-8=0
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan breake den? vh Patrick -
Repetition
ForumindlægHvordan repetere man bedst til religionseksamen? Skal man bare repetere og tage noter, indtil man næsten kan teksterne i hovedet? -
Rettelse af lille tekst.
ForumindlægCan not imagine it when people heard it they were completely crushed all loved you why does it went so fast almost from one day to another can not imagine a life without you it's going to be hard Synes det lyder lidt mærkeligt kan i evt. hjælpe med grammatik fejl ;) -
Spørgsmål til engelske sætninger
ForumindlægHej! Jeg vil gerne have hjælp til følgende sætninger: They are the most succesful actors in/during/whatever the past 10 years. Too many Danish people are not highly enough educated/well enough educated/whatever. The Danish school system is not functioning/doing/performing/operating/working/wh... -
Spektroskopi
ForumindlægHej...Jeg er igang med at lave nogle opgaver i spektroskopi, så ville høre om der var nogen der sad med gode noter, så man kunne få styr på det inden eksamen... Jeg har specielt svært ved at fortolke NMR-spektre.. er ikke helt fortrolig med koblinger og koblings konstater osv. hvis der er nogen d... -
To-do lister i LaTeX
ForumindlægJeg har forsøgt at google for at finde ud af hvordan jeg kan lave to-do-lister i min LaTeX kode (Jeg forestiller mig noget ala. at indsætte en "to-do" note i stedet for fx. en "fixme" note, og at latex så genererer en liste over alle mine "to-do"'s)... Kan nogle ... -
Overfladearealet
ForumindlægDer er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, håber på at der måske er nogle som kan hjælpe mig: En kasse uden låg skal rumme 800 cm3. Kassen skal være dobbelt så lang, som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opgaven går nu ud på at fastlægge kassens dimensioner,... -
Vektor hjælp
Forumindlægom en vektor c oplyses, at vektor c er parallel med vektor b og vektor c(a) = vektor -a hat hvor vektor c(a) betegner projektionen af vektor c på vektor a. Hvordan finder man så vektor c? Jeg ved at vektor a = (5 0) og vektor b = (7,5 10) -
Isoler
ForumindlægKan det godt passe at C= f*32/1.8 så skal man isolere f og så giver det c*1.8+32=F -
Euklids algoritme - bevis
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgave "Lad a, b, c, x, y være naturlige hele tal og lad c være andet end 0. Antag at c|a og c|b. ( Antag at c er divisor i a og c er divisor i b) Vis, at c | (ax+by). ( Vis at c er divisor i (ax+by)) Jeg tror det har noget at gøre med euklids algoritme,... -
3. grads og rødder
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave: Bestem c, så 1 er rod i 2x^3 - x^2 - 3x + c = 0 Takker :) -
Keplers love
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige brug for hjælp til disse opgaver. Den lille marsbane Phobos har en masse på 9,6 * 1015 kg og en gennemsnitsradius på 12 km. Phobos bevæger sig om Mars i en cirkelbane med omløbstiden 7,65 timer og afstanden til centrum af Mars er 9400 km. a) Beregn undvigelshastighede... -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Faseovergange
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er gået i stå med mine lektier i fysik til i morgen. Jeg skal tage udgangspunkt i en graf, og dertil skal jeg så besvare nogle spørgsmål. a) Hvor meget energi bruges der på at opvarme isen fra -50 celcius til smeltepunktet? --> 100 kJ b) Bestem på grundlag heraf ... -
Tage hensyn til nyttevirkning til beregning af elkedel.
ForumindlægHej! :) Jeg har en opgave hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at opvarme 2 kg vand fra 18 grader til 72 grader, og her får jeg at vide at kogepladen har en nyttevirkning på 40%. Har gjort sådan her, men nu kommer jeg i tvivl da jeg ikke har taget hensyn til nyttevirkningen i udregning... -
Datalogi - gauss program
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive et program i c++, hvor jeg skal lave en række reduktion. Jeg får desværre nogle forkerte resultater. Kan I se, hvad der er galt? -
Probs med en andengradsligning
ForumindlægSidder fast i denne opgave, ved ikke lige hvordan jeg finder c."Andengradsligningen 3x^2+4x+c=0 har løsningen x=1. Bestem taller c, og angiv den anden læsning ti ligningen."På forhånd tak.MVH en desperat gymnasie elev. -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ...
