Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 10621 til 10640 af 127115
-
algoritmer
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med denne opgave? -
Nedbrydning (søges hurtig hjælp)
ForumindlægHvordan forklarer jeg, hvad nedbrydning er i min afl. - det skal forklares meget simpelt. Jeg ved, nedbrydning er, når bakterier, svampe, små dyr nedbryder dødt organisk materiale såsom søde planter, dyr elg. Ved nedbrydningen får de såkaldte nedbryder næring til dem selv + noget af den energi ... -
Udvide ordforråd
ForumindlægHvad er teknikken bag læring af nye ord? Er det med at læse enkelte ord med forståelse af ordet, eller læse det enkelte ord og forme sætninger med det? Har virkelig dårlig hukommelse (private årsager), så er lidt skeptisk med at jeg glemmer betydningen af ordene, eller ... ved ikke rigtig hvordan... -
Beregninger
ForumindlægKan nogen forklare mig, hvorfor beregningerne er foretaget som de er? (årsagen bag beregningsmåden) -
REDUCER MED PARANTES OG BOGSTAVER
Forumindlæghey jeg har 3 reducer opgaver for til imorgen og jeg kan simpelthen ik få dem løst. Jeg er mere interreseret i fremgangsmetoden. Hvis du/i kan forklare hvad i gør undervejs og hvorfor, det vil jeg sætte stor pris på. 3) 5 (p - 2q - r) + 3 (p - q + 2r) -
Reducér udtryk
ForumindlægEn der kan hjælpe mig og evt give mig en forklaring på hvordan jeg reducerer disse tre udtryk. Har søgt i lang tid, men de giver stadig ikke helt mening for mig. På forhånd mange tak!! (5 - 7 z) 7 z 8(8x - y) +7 (3y - 8x) 5x-6y+5z-(5x^2+2x-7y) -
Differentialregning
ForumindlægJeg skal differentierer og finde f'(1) på denne laaange funktion men ved ikke helt hvordan det skal gøres da det er uden hjælpemidler. -
Differentiering/optimering af kommunale projekter
ForumindlægDet er lidt aergerligt at skulle spoerge, for jeg kan se, at netop disse opgaver har vaeret oppe at vende foer paa siden. Jeg foeler dog ikke, at jeg er blevet meget klogere. Differentialregning er ved tage at livet af mig, og risikoen for at traekke dette emne til eksamen skraemmer mig fra vid o... -
Henfald
ForumindlægJeg har målt radioaktivt henfald. Aktiviteten er her: x*A(t)= x*A0*e-kt Skal jeg så gange med x igen efter at jeg har fundet min y-værdi? x*A(t)=x*A0*e-kt, eller skal den bare forstås som at A(t)=x*A0*e-kt uden at jeg ganger x på A(t) igen efter at have udregnet A(t) ? -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
Giv mig din mening om min novelle
ForumindlægNovelle om jalousi på plejehjem.. En ny dag på plejehjemmet hvor en kommende beboer Jette og hendes pårørende skal komme og kigge på en bolig. De ankommer kl 13. Har vi gjort klar med kaffe og lidt kage. Vi fortæller om plejehjemmet og det personale der er her. Fremviser en bolig som hun kan se.... -
hastighedsopg.
Forumindlæghej, jeg har en opgave med 6 delopgaver. Jeg har lavet dem alle på nær den sidste. Så håber nogen kan hjælpe. Opg. er: Hvor mange mL KMnO4-opløsning blev der anvendt til titreringen af prøven, der blev udtaget til tiden 40 min.? Jeg har en graf med t ud ad 1.aksen og [H2O2]ud af 2.aksen. Jeg h... -
Ligninger og Division?
ForumindlægJeg har ledt efter regneregler på hvordan man udregner denne form for ligninger: 7x +2 5x -8 ------ = 3 og 5+ ------- = 6 3 1+ 2xMen jeg kan simpelthen ikke finde nogle konkrete regnemetoder for hvordan og hvorledes man skal gøre.Nogen som at der kan hjæ... -
Springe intro uge over på UNI?
ForumindlægHej, jeg var til første dag på UNI idag da denne første uge er intro uge som er primært handler om at lære hinanden at kende. Jeg har aspergers og har svært ved mange mennesker på en gang så blev nødt til at gå før dagen var omme. Jeg tror ikke jeg kan klare introugen, og ville da høre om nogle h... -
Skalaprodukt
Forumindlæghttp://matb1stx.systime.dk/index.php?id=418 1) Hjørnerne A, B og C i kvadraterne med siderne 4,7 og x ligger på linje. Find sidelængden x af det største kvadrat. Man har (7-4) og 4 samt (7-x) og 7. 3/4=(7-x)/7 21/4=(7-x) 21/4=28/4-x x=7/4=1,75 Skalaproduktet er = 1,75 Så tager j... -
Analytisk geometri: skæringspunkter
ForumindlægBestem koordinaterne til evt. skæringspunkter mellem linien gennem punkt A [y=0,5x-3] og cirklen C [(x-2)^2+(y-3)^2=5^2]Jeg har fundet frem til der er to skæringspunkter:http://upit.dk/u/sk%E6ring.JPG -
Stamfunktion
ForumindlægHej Håber der er nogle der kan hjælpe mig med denne opgave. Er helt lost:( Funktion f (x) = -12x^2 + 8x Bestem en forskrift for en stamfunktion til f hvis den går gennem punktet p (2,6) på forhånd tak -
hjælp til matematik
Forumindlægjeg har fået en opgave der lyden sådan: Opgave 3: Grafen for en eksponentiel udvikling h(x) går gennem punkterne (2,8) og (4,128). a) Bestem en forskrift for funktionen. b) Hvad er fordoblingskonstanten? Er der nogen som kan hjælpe mig?? På forhånd tak -
Udby Kirkes gudstjenester. Gennemsnit
ForumindlægGiv ud fra teksten til forneden et bud på, hvor mange gange folk i Udby i gennemsnit var i kirke det pågældende år. Start evt. med at opstille en tabel. Sidste år var der 60 gudstjenester i Udby Kirke, men der er stor forskel på, hvor ofte folk i sognet deltog. 35% var slet ikke i kirke, 45% ... -
beregn af masse
ForumindlægHeej Nogle der kan hjælpe !! Heptan har densitet 0,684 g/ml. beregn massen af carbondioxid, der dannes ved fuldstændig forbrænding af 1 liter ethanol
