Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 10701 til 10720 af 160717
-
potensudvikling , bevis A
Forumindlægy=b*x^a : y1=b*x1^a og y2=b*x2^a b*x2^a/b*x1^a=y2/y1 (x2/x1)^a=y2/y1 A=log(y2/y1)/log(x2/x1) Jeg forstår de 3 første linjer , men slutfacit kan jeg ikke forklare ? Hvordan skal jeg forklare hvorfor der kommer log og det ender med div...? modsat eskponentielle funk. der ender det i rod. På f... -
A(x) arealfunktioner hjælp
Forumindlægf(x) = 2. I forbindelse hermed derfineres arealfunktionen A(x) ved A(x) er arealet under grafen for f og over x-aksen i intervallet 1,x. Angiv A(2) og A(3): Jeg har fundet F(x) = 2x A(2) = 2 og A(3) = 4 Bestem derefter regneforskriften for A(x), x større end eller lig 1. På figuren er bel... -
Y=a^x
ForumindlægHej! Jeg skal isoler x i ligningen: Y=a^x Er flg. løsning rigtig? log(y)=log(a^x) log(y)= x*log(a) X=log(y)/log(a) på forhånd tak -
potensfkt. tallet a
ForumindlægPotensfunktionen: f(x)=b*x^a , der skal jeg komme ind på bestemmelse af tallet a. Hvad betyder a for funktionen? -
SRO - Den perfekte opgave? Tysk A His A
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Det er jo en 14 dages opgave, så der skal virkelig arbejdes og der skal virkelig noget kød på. Jeg har en studieretning med tysk, engelsk a og samf b. Jeg er i tvivl om hvad mit emne præcist skal være. Vil vælge Tysk A og Historie A, og skrive om 2. verdenskrig. Det ha... -
Ambulance Assistent
ForumindlægJeg er en 16 årig pige som fylder 17 til maj. Jeg er lidt i tænkeboks eller rettere sagt forvirret. Jeg vil rigtigt gerne studere indefor Ambulance uddannelsen,men jeg har fået anbefalet at tage en højere eksamen som STX eller HF inden jeg går videre. Måske nogle der kan hjælpe? ??? Knus en forvi... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
Regneforskriftfor B som funktion af A
ForumindlægJeg skal omskrive udtrykket til en regneforskrift for B som funktion af A: A=7,3*B^3-5,6 Jeg forstår ikke helt hvad der menes med B som funktion af A? Skal jeg isolere B ? -
Hvorfor er a^1/2 ×a^2 n = 5/2
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan man udregner dette -
Kan det passe!?
ForumindlægAt matematik på b bliver det mindste niveau man kan vælge i fremtiden ? Er det ved at blive vedtaget, eller er det bare en skræmmekampagne? -
Matematik andengradsligninger hjælp
ForumindlægHvordan kan man løse disse? -x + 2y = 1 2x + 3y = -1 ______________________________________________________ x + 6y = 4 -2x + 2y = -1 Haster.. :) -
matematik spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål ang. omdrejningslegeme, hvordan kan man finde en højde på en figur, hvis dens rumfang skulle være fx 2000 cm^3. Er der nogle formel man skal anvende ? -
Matematik - Reduktion
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal forklare det her mundtligt på tavlen. I må meget gerne være venlige at forklare hvorfor og hvorledes, da jeg ikke helt kan få fat på det! q= x- (-2y+(-x-y)) - 3x + 2y - (x-y) ______________ - ____________ x- y x - y P.S. Stregerne er ... -
Matematik hjælp for 7.A
Forumindlæggoddag, der er en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af håber i vil kigge på den; Jensen havede et pænt blomsterbed i sin have. 1/5 af blomsterne var roser, 1/4 var tulipaner, og så var der 4 nelliker og 7 liljer. Hvor mange blomster var der i Jensens bed? Håber at i kan forstå den, og tak... -
Matematik aflevering
ForumindlægDet her er min sidste opgave i min aflevering! Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe! Afleveringen skal afleveres i dag inden midnat! -
dato på engelsk
ForumindlægHej Jeg er kommet lidt itvivl om, hvordan jeg skal skrive tirsdag 3 september 2013 på engelsk. ALtså hvor skal der være kommaer, og skal måned og dag med stort?? -
Matematik B
ForumindlægOpg 1 En eksponentiel udvikling f har fordoblingskonstanten T2=3 Udfyld resten af tabellen nedenfor x 0 3 6 **9** f(x) 7 **14** **28* 56 ... -
fy=fx^a hjælp
ForumindlægHej. Jeg kan ikke forstå hvorfor at man i beviset for formlen fy=fx^a, ender med et bevis som hedder y (ny) =fx^a * y. Der er altså et * y for meget...hvorfor?? Håber nogen kan hjælpe, skal nemlig til eksamen imorgen. -
Hvad laver man i samfundsfag A?
ForumindlægHvordan foregår undervisningen i samfundsfag A? -
Terminsprøve i matematik imorgen
ForumindlægHejsa Er de nogen som kender npgle sider hvor jeg kan finde gamle FSA opgaver Matematik, dansk osv. Hilsen Afsharkizi
