Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10721 til 10740 af 84813
-
Andengradsliging - HJÆLP
Forumindlæghej. sidder med en matematikopgave som jeg ikke kan finde ud af. vi betragter ligingen x^2+4x+c=0, hvor c er et reelt tal. a) bestem den værdi af c, hvor ligningen har netop en løsning. - jeg har gjort dette ind til videre: d= 4^2-4*1*c =0 skal man så isolere c, for at finde værdien af c, ell... -
fluxtæthed
ForumindlægF=B*I*L*sin(90)*n. Jeg skal lave isoleret B. Ser formlem så sådan ud: B=F/(I*L*sin(90)*n. F=2,3NI=1,5An=150 vindingerL=6,0cmkan jeg lave nogle af enhederne om? -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ... -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej allesammen! Jeg trænger til hjælp til opgave 6B og 7. Opgaveformuleringen er vedhæftet. Jeg har gjort mig nogle overvejelser til opgaverne: 6B: Måling af temperaturens specifikke varmekapacitet: Her har jeg tænkt på, at man kan smide stenen ned i noget vand, med kendt masse, og kendt start... -
notat teknik
ForumindlægGode råd ønskes, med hensyn til notat teknik til en bog, er det anderledes at lave noter til en bog der handler om psykologi end en anden bog?? hvorfor er det så svært til denne bog og ikke til andre bøger??Håber nogler kan give mig et godt råd. er igang med at skrive noter til bogen "kunste... -
Noteteknik
ForumindlægHej Jeg vil lige høre jer ad om jeres noteteknik på videregående uddannelser, specielt på diplomingeiør i bygningsteknik. Hvad er bedst for jer? At skrive i hånden eller på pc? og hvorfor? I gymnasiet havde jeg fx matematik noter både i hønden og på pc, hvilket var lidt irreterende. Synes der ... -
Isoler y
ForumindlægHejsa Jeg skal have isoleret y i formlen: ax + by + c = 0 Nogle som kan hjælpe ? På forhånd tak :) -
Idealgasligningen
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan give mig en (dybdegående/beskrivende) forklaring af, hvad idealgasloven er og går ud på? Jeg har fundet en hjemmeside, hvor der står noget om idealgasloven: >> http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/noter/absolut_temperatur/absolut_temperatur.htm <<. ... -
Ampere og resistanser
ForumindlægJeg sider med en tvivl omkring noget fysik. Fysik er ikke ligefrem noget fag jeg er god til, og da jeg ikke var til stede ved de fysik-timer, hvor at dette emne blev gennemgået, så tænkte jeg lige, at det her var stedet, hvor man kunne få en hurtig hjælp.. Det er fysik på c-niveau, og spørgsmå... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
Jeg er helt forvirret!
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, som overvejer at skifte studie. Lige nu går jeg på STX, med linjen Mat A, Biotek A Fysik B. Selv det matematik som vi bare har på C niveau virker som en udfordring for mig. Jeg føler mig så dum, jeg spurgte virkelig mange gange ind til problemløsningen til én af de andre e... -
2total hurtigt engelsk grammatik rettelse
ForumindlægHej . Vil ikke være søde, og se om det jeg har lavet er rigtigt? pleas.! opgaven går ud på, at vi skal brug not osv. . altså nægtende sætninger. 1. Red Indians do not live in India. 2. They have not been treated well by the white man. 3. When the immigrants landed, they did not let the Indians k... -
fif til eksamen - haster lidt :-)
ForumindlægHej er der ikke nogen der vil hjælpe mig.. jeg skal til eksanen i Mat B og har det med at blande rundt i formler og hvad de skal bruges til. kan i ikke lave en let " huskeseddel" til mig f.eks a^2+b^2 = c^2 bruges til arial af rette trekanter arial af rette trekanter bruges : a^2+b^2 = ... -
Ligninger hjælpppp
ForumindlægHej jeg har et par lininger, som jeg ikke kan løse. Ligningerne: Forkort udtrykket. a. 4a · 3 + 2(6a -5) = ?? b. 5(x + 3x - 12 - 2x) = ??? c. 7(4y + 6) - 8(7 - y) = ??? Gang ind i parentesen. a. 5(2 · 2 - x + 4) = ?? b. -3y(3y - 7) = ??? c. 6a(4 - 7a) = ... -
GÅET I STÅ :(
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt fysik. er nemlig gået helt i stå og kan simpelhen ikke komm videre. Når jeg har: De 5 temperaturer: 1 8,2 °C - 19,7 °C - 21,6 °C - 22,8 °C - 24,1 °C Temperaturstigningen(Δt): 2 - 1,5 ... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
Jeg har brug for hjælp!
ForumindlægHej, jeg har trukket (24 timers forberedelse) kvantefysik og Bohrs atommodel. Vi har ikke rigtig haft noget om kvantefysik i skolen, da min lære ikke er sikker i det... Spørgsmålet lydder: Præsenter Bohrs atommodel. Hvad er emission. Forklar absorption og kvantisering af lysets energi. Præsen... -
Opgave K4 Vognhjulsgalaksen
ForumindlægHej, Jeg har brug for noget hjælp til opgaven: "K4 Vognhjulsgalaksen" fra bogen: "Opgaver i fysik A-niveau" Fysikforlaget 2007. Jeg har vedhæftet et billede af opgaveformuleringen. Jeg har forsøgt at regne opgave a og b og får: a) v=9-05*10^6 m/s b) 1.1*10^17 s Kan dis... -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
Eksamen
ForumindlægHej.Hvordan forløber en eksamen i fysik egentlig i 2.g?
