Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11541 til 11560 af 15240
-
Lemma, korollar, proposition - Inddeling af matematiske sætninger
ForumindlægHej! Sommerferien lakker så småt mod sin ende. I den forbindelse er jeg gået i gang med at genopfriske, visse, emner, fra det foregående studieår. I denne sammenhæng, er jeg blevet i tvivl om noget, fra den allerførste tid på studiet; netop spørgmålet, hvordan de forskellige sætninger, 'lem... -
Skoletaske til gymnasium
ForumindlægHej alle. Jeg skal starte på gym efter sommerferien og er i tvivl om hvad jeg skal gøre med skoletaske. Jeg føler at alle jeg ser bare bruger et net eller en skuldertaske. Er det nok? Jeg vil ikke være den eneste der har en rygsæk på. Hvad skal man have med i tasken? Altså både med hjemmefra, me... -
hvad er Kvalitativt metode og Kvantitativt metode???'!!
Forumindlægnogle der komme med eks. hvis man laver en forsøg hvor man kan se der tale om Kvalitativt metode og Kvantitativt metode -
Apikale specialiseringer i epitheler? Haster
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med hvilke apikale speicaliseringer, der findes i epitheler? PÅ forhånd tak -
Fysik Hjælper
ForumindlægHej Jeg går i 7 klasse og har brug for hjælp til at finde de kendte kemiske forbindelser neon indgår i og om det bruges i hverdagen. Håber i kan hjælpe mig -
Pseudo 1.ordens kinetik
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet her https://imgur.com/a/gD3lj1A Det drejer sig om spørgsmål f, som jeg ikke forstår, hvorfor jeg får et forkert svar af. Anvender fgl. formel: ln k1/2=-Ea/R*(1/T2-1/T1) Jeg skriver: 5.6*10-2 *exp-10464 J/8,3145 JK^1mol^1*(1/328,15-1/298-15) Så får jeg 0,092373 Sv... -
Andengradsligning BEVIS
ForumindlægFolkens hjælpppp. Har prøvet at lave beviset for 2 gradsligning. Er gået i stå når jeg skal omskrive det resterende til kvadratsætning. En der kan forklare mig specifikt hvad vedkommende gøre. Har vedhæftet et billede. -
Bestem f'(x)
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^3*sin(x) Bestem f'(x) -
Bestem førstekoordinaten
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^3-5x^3+7.5x-2 a) Skitser grafen for f, og bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet A(1,f(1)) Tangenten t skærer grafen for f i et andet punnkt B, og afgrænser sammen med grafen for f i et område M, der har et areal. b) Bestem førstekoord... -
Enthalpy
ForumindlægHej, jeg sidder og prøver at løse denne her opgave men kan slet ikke regne det ud. Jeg har haft de her opgaver og kan aldrig regne ud hvordan jeg gør det. Noget med at gange de forskellige reaktioner men kan ikke få det til at passe. Håber nogen gider hjælpe. -
Entropically favourable at standard conditions
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvad det vil sige at noget er "entropically favourable at standard conditions"? Jeg har flere opgaver der går ud på at jeg skal sige om en given reaktion er favourable men kan ikke regne ud hvad det indebære. Håber nogen kan hjælpe -
!!!!!Matematik hjælp!!!!!!
ForumindlægHej. En funktion f er bestemt1-e^-x for x større end eller lig med 0 og for x mindre end eller lig med ln(2)oge^-x for x større end ln(2).Jeg skal så beregne integralet fra 0 til 1. Jeg bliver jo så nødt til at have to integraler. Men hvilken fælles værdi kan jeg bruge. Det er jo kun den en... -
Wolframglødetråd
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om wolframglødetråd og forstår ikke et spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe? Se vedhæftet dokument -
Danmark - neutralitet - haster
ForumindlægHejHar været på ferie i USA i efterårsferien og har fuldstændigt svedt ud at jeg skal aflevere emne til SSO på fredag. Jeg vil skrive i historie og det eneste jeg lige kunne finde på der lyder interessant er noget med om det var fornuftigt at DK overgav sig til tyskerne i 1940 så vi undgik minima... -
Help
ForumindlægHejsa alle sammen...!Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt i biologi:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdfJeg er særlig intersseret i opgaverne: 3,4 og 6.Håber, at høre fra nogen:-)På forhånd tak Line -
SSO
ForumindlægHej søde folkDer er lige noget jeg ikke fatte, når man skal lave analyse og fortolkning af sprog og stil i en roman omfatter det så også analyse og fortolkning i det hel taget.Altså miljø sted osv.På forhånd tak:) -
Klagebrev!!
ForumindlægHejsa alle sammen.Jeg skal skrive et klagebrev men har ingen ide om hvem jeg skal skrive til og om hvad.Please hjælp mig.Stella -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
demokrati og udvikling -samf A opgave
ForumindlægNogle der har haft overstående opg i samf? jeg kan ikke rigtig finde ud af at læse figurerne der er en masse prikker og lande i selve k-systemet mens der langs akserne er grad af demokrati og BNP -
Burde jeg droppe ud??
ForumindlægHej folkens. Jeg er 19 år, og er ved at afslutte 2. g. Problemet er at jeg ingen interesse har i gymnasiets fag (har fys-kem studieretning), og tanken om at skulle lave opgaver er drænende. Jeg har også en stor interesse indenfor musikproduktion, og elsker tanken om livsstilen som musiker ('t...
