Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11561 til 11580 af 127115
-
Gitterligningen
ForumindlægHej folks Jeg skal fremlægge i fysik om bølger i morgen, og som udgangspunkt forstår jeg godt, hvad det handler om. Der er dog et par illustrationer jeg ikke helt har styr på, og derfor håber jeg at I kan hjælpe mig. 1) I min bog er der følgende to illustrationer: http://peecee.dk/upload/view/... -
Primtal
ForumindlægJeg ved ikke om andre har fundet frem til dette, men sig til, hvis det er tilfældet. Et primtal Pn kan skrives som Pn = Pn-1 + n*2, hvor n tilhører N0. For eksempel kan 37 skrives som 31 + 3*2, 397 som 389 + 4*2 og 997 som 991 + 3*2. Jeg har egentlig kun prøvet op til tallet 59, der kan skrives s... -
Gennemsnit - medicin
ForumindlægHej! Hvor stor er sandsynligheden for at komme ind på medicin med et gennemsnit på 10,5? Søger uddannelse højst 2 år efter, så kan gange snittet med 1,08. Er det højt nok til at garantere en plads i medicinstudiet? Tak på forhånd :) -
Hjælp til novelle?
ForumindlægHej, har en novelle for som skal afleveres om 2 dage. Jeg vil gerne skrive om Freja som føler sig tvunget til at snyde i afgangsprøve fordi der bliver forventet meget af forældrene. Men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg er meget desperat efter hjælp. (Overskriften skal være snyd) -
hubbletiden
Forumindlægjeg er i gang med en rapport, men jeg kan slet ikke gennemskue, hvordan jeg skal regne hubbletiden ud som er opgave e i resultatbehandlingen af rapporten.. jeg fik hubblekonstant til at være 0, 00024125 1/s -
Propantriol
ForumindlægNu blev jeg helt i tvivl.. Propantriol er det en alkohol eller bare en carboxylsyre, eller er det, det samme.. Jeg har nemlig forstået fedstoffer således at de er opbygget af propantriol, og carboxylsyre i form af fedtsyrer, som via en ester bindning danner ester iform af triglycerid. er j... -
Pigen
ForumindlægHeyJeg er lige startet på gym i sidste uge, og er vildt glad for det. Der er bare et lille problem. Jeg har set mig utrolig varm på en pige fra min klasse, som ser utrolig sød ud. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med hende. Jeg har aldrig været den helt vilde scorehaj, så je... -
Mundtlig Mat A
ForumindlægHej. Er der nogle søde mennesker, som gerne vil forklare mig præcis hvad der bliver spurtg efter her. Det er sidste års mundtlig prøve: Vækst: Forklar om eksponentialfunktioner, Bevis en sætning om differentialligninger, hvor den naturlige eksponentialfunktion indgår som løsning. Sådan som j... -
Historie tilgang som metode
ForumindlægHi Studieportalen.dk Jeg sidder og læser op til sidste eksamen, som er i morgen -> Og så er jeg student jubii :-) - Stort tak til jeres hjælp gennem tiden! Dog har jeg lige et sidste spørgsmål inden jeg skal til eksamen i AT. Jeg benytter faget historie blandt andet, og er det udelukken... -
Monotoniforhold for en sinusfunktion
ForumindlægJeg bruger min TI-89 lommeregner. f(x) = sin(x)+x f'(x) = cos(x) +1 solve(cos(x) +1=0,x) ---> x = (2*@n1 - 1)* pi A) Hvordan skal jeg opfatte svaret (ja, sinusfunktionen gentager jo åbenbart sig selv en forpulet evige gange) B) Hvordan skal jeg skrive, at funktionen er aftagende i uendeli... -
Afskaffelse af 1,08 reglen
ForumindlægHej. Som i nok ved, er regeringen igang med en SU-reform. Og her vil de blandt andet afskaffe 1,08 reglen, altså at man så ikke kan gange sit gennemsnit efter 3.g med 1,08, hvis man søger studie inden for 2 år. Men hvis denne regel nu bliver vedtaget, betyder det så ikke at gennesnittene på udd... -
Tysk Stil ska rettes TAK!!
ForumindlægIDOLE UND VORBILDER Ich bewundere den dänischen Handballtrainer Ulrik Wilbek. Er ist einer der besten Handballtrainer in der Welt, und er hat eine unglaubliche Fähigkeit, die Mannschaften zu erhalten nachschickt zu den Medaillen. Ulrik hast bin Handballtrainer sein vollständiges Leben gewesen. E... -
Matematik færdighedsprøve
ForumindlægHejsa! Jeg skal i 9.klasse her efter sommerferien. Jeg er rigtig nervøs af at tænke på de eksamer vi får. Jeg har et spørgsmål, hvad for nogen emner skal vi op i, i matematik færdighedsprøven, altså hvad for nogen opgaver kommer der i færdighedsprøven? :/ -
Vind en Voyager!
ForumindlægJa, det er da meget attraktivt, ikke ? ;)Egentlig ville jeg gøre lidt 'reklame' for disse månedlige konkurrencer, der er at finde på http://www.emu.dk/gym/fag/ma/elevkonkurrencer/maaned/index.html(juni og juli undtaget)-Bare sådan til dem der kan lide sådan nogle matematikstykker!Den for ... -
gøre rede for???
Forumindlæggøre rede for, at der findes en konstant k, så:(x^2+x+1)/(x+1)=(x^2-2x-2)/(x+1)+ k , og bestem konstanten??er der nogen der kan komme med et forslag, til hvad jeg kan starte med at gøre???? -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal have omskrevet 9x^2-12x+4 til formen (ax+b)^2 Jeg tror jeg får brug for at få forklaret hvert eneste trin af udregningen! -
2(p+q)^2-3p(q-p)
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man laver de her opgaver? 2(p+q)^2-3p(q-p) 2x^2+2x-4=0 -x^2+12x-36=0 -
division
Forumindlæghvordan udfør jeg følgende division: (2x^3+10x^2+4x-24):(x+3) tak -
Reducer ligninger
ForumindlægHej allesammen. Det er sådan at jeg sidder og laver en mega vigtig matematikopgave, men sidder fast i den her. Nogle der vil hjælpe mig, gerne med forklaring. Reducer: 3(x-2)+4(2x-1) Håber i vil hjælpe, det vil betyde soooooo meget -
problemer med at sætte uden for parantes
ForumindlægHej Jeg forstår ikke rigtig hvad man gør når man sætter uden for parantes f.eks. x2-3x=0 <=> x(x-3)=0 <=> (x=0 V x=3) Forstår ikke hvad det er man gør når man laver x2 om til x
