Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11861 til 11880 af 24089
-
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Musik A På Gymnasiet?????
ForumindlægHvis man vælger musik A på gymnasiet hvad laver man så og hvordan er eksamenen? Hvilke muligheder er der herefter og hvad kan man blive, hvad bliver de fleste eller hvad bruger de det til? -
Disposition til Old-eksamen
ForumindlægHej allesammen Skal til old-eksamen på onsdag. Jeg har rimelig godt styr på tekster mm., men problemet opstår når jeg skal disponere den kendte tekst. Er der nogen som kan komme men en god disposition og "go'e fif" til hvad man skal gøre når man fremlægger den? Har godt set nogle... -
mdt eksamen dansk, billedeanalyse. hvordan for går eksamen?
Forumindlæghej.. jeg har 2 spørgsmål ang mundtlig fs10 dansk eksamen.. 1: jeg ska til mundtlig eksamen på fredag og jeg ska ha lavet en billedeanalyse af Det rybergske familiebillede.. men jeg er lidt i tvivl om det ska skrives i en lang kører uden afsnit eller ska det stilles op i punkter? 2: hvor... -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om historie eksamen efter den nye reform. Hvad er det helt præcist de gerne vil have, at vi skal gøre i forhold til på den gammeldags måde? -
DOWNS MODEL?
ForumindlægJeg vil meget gerne have en beskrivelse af downs modellen. Sidder her med en samfundsfagsrapport, og er på bar bund hvad der angår downs!! Håber i kan hjæle hurtigt! -
Tyskland 1943-1950, industrisamfund?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en opgave i AT, og i den forbindelse skal jeg finde argumenter for, hvorfor Tyskland var et industisamfund i perioden 1943-1950. Links er varmt velkomne. På forhånd tak ^^ -
Kilde kritik?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til at skrive i da/hi opgave. Og jeg er ikke helt sikker på, hvad kilde kritik inden for historie delen går ud på. Jeg ved, at hvis man har en tekst (kilde), så skal man lave kilde kritikken. Men hvilke spørgsmål er det lige helt ... -
Magtanvendelse og tvang i psykiatrien?
ForumindlægHvad er forskellen på magtanvendelse og tvang i psykiatrien? Håber, at nogen kan være behjælpelige....:) -
Rasmus Seebach
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i mundtlig dansk på mandag, hvor jeg har trukket musikvideo. Under musikvideo har jeg valgt "Millionær" af Rasmus Seebach. Jeg vil gerne have lidt baggrundsviden ogm Rasmus, bla om hans skrivemåde, rim i hans tekster osv Det ville være en stor hjælp, hvis I vil... -
Opstille
ForumindlægHvordan kan man opstille en differentialligning ud fra et forsøg? F.eks radioaktivitet.. Altså jeg mener bare.. Man ved jo at radioaktive kerner følger: dN/dt = - k * N -
Emner
ForumindlægHej, jeg skriver fordi jeg skal til at skrive srp, jeg har valgt fagene kemi A og biologi b. Jeg har bare ingen ide om hvilket emne jeg skal vælge og hvilke der er under de her emner? håber jeg kan få hjælp... -
Økonomiske ubalancer
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til en eksamensopgave. Vi har fået uddelt et overemne som er økonomiske ubalancer, og vi skal nu finde et underemne som vil skal skrive om. Ville høre om det kunne være en ide at skrive om den økonomiske ubalance i USA, altså her komme ind på deres underskud på betalingsba... -
Eksamen - Folkeviser
ForumindlægHej, Jeg skal op i folkeviser i morgen, og har lige fået at vide, at jeg skal præsentere mit arbejde på 10-12 minutter. Hvad er det vigtigste at få med mht. folkeviser? Jeg har om Ebbe Skammelsøn og skal perspektivere til Torbens datter. -
Dansk eksamen - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed. men jeg kan simpelthed ikke finde en fremmedtekst, jeg går i 9'ende klasse. Kender du nogle korte noveller som omhandler ulykkelig kærlighed, eller kender du en anden tekst som indeholder ulykkelig kærlighed, så vær sød at svar tilbage. tak på for... -
Statistik / Biostatistik
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med min eksamen. Jeg skriver et projekt om antibiotika effekt på bakterie kolonier over tid. -Baggrund Når man determinere hvilken infektion du har fået, laver man en identifikation på en bakterie, og derefter laver man en resistensundersøgelse på bakterien. De... -
Haster lidt - vedrørende AT
ForumindlægHey derude. Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe lidt her. Mht. metoder /Teori i AT. Jeg har anvendt satire-tegninger og citater fra folk der levede i den tid som gennembrudet var i - hvad hedder de to metoder til det? Det er historiske kilder, men hvad hedder metoden? Plz hjælp hu... -
haster -tysk forholdsord!
Forumindlæghej :) kan i sige mig hvad det tyske forholdsord ''ALS'' står i? altså akkusativ eller dativ... tak på forhånd :) -
HJÆLP KEMI KIG!!!!
ForumindlægFindes der en metode til at påvise carboxylgrupper og/eller aminosyregrupper? Jeg har en opgave om enzymet savinase, og skal finde på en metode til at påvise enzymets aktivitet. Tænker at man måske kan måle carboxylgrupper og aminogrupper - da det er "restproduktet" efter enzymet har v... -
Sætningsanalyse
ForumindlægJeg har svært ved at lave disse sidste opgaver: a. Undersøg sætninger og punktummer i de to tekster. Undersøg og forklar, hvad der er karakteristisk for sætningsbygningen i dem. Er sætninger og punktummer fx lange eller korte? b. Karakterisér på denne baggrund tekstens rytme og fortælletempo. ...
