Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12061 til 12080 af 17507
-
Hydrogenspektret
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport om hydrogenspektret, og så i databehandlingen smuttede den.Vi skal beregne Rydbergkonstanten R ud fra Rydbergformlen, som er 1/lambda=R*((1/m^2)-(1/n^2).Vi ved at elektronen havner i 2 skal, men kan man være sikker på at den kommer fra 3 skal, fordi det er det synlige... -
faseovergange. (eksamensopgave HJÆLP)
ForumindlægHej hej. Jeg sidder og skriver eksamensopgave som skal afleveres i morgen, om specifik smelte- og fordampningsvarme. Nu er jeg så kommet i tvivl om teorien bag faseovergange... I teorien skulle alt vand fordampe ved 100 grader celsius, og denne temperatur skulle være konstant til alt vandet var f... -
SSO : Coffein & Theobromine
ForumindlægJeg skal jo skrive SSO i kemi, og jeg har tænkt på at skrive om coffein. Da jeg sad og søgte på nogle ting om coffein, da løb jeg ind i stoffet Theobromine, der jo findes i chokolade. Eftersom theobromine og coffein har en effekt på os, der er meget ens, så tænkte jeg på, om man kunne skive om be... -
Hjælp haster .. Fysik eksamens projekt ..
ForumindlægHej .. Jeg skal aflevere mit eksamens projekt her i morgen senest. Og nu kan jeg ikke finde ud af hvordan man regner ud hvor meget kinetisk energi en tennisbold mister hver gang den rammer jorden , altså hvordan man regner den ud, og hvor højt den hopper .. Mit forsøg gik ud på at jeg skulle find... -
Hjælp til: Lineære funktioner
ForumindlægDenne opgave er en del af tre opgaver, den omhandler antal af fangsten af laks(y) på følgende år(x), hvor jeg i A skulle bestemme konstanten a, det fik jeg til at blive 62,5. I B skulle jeg finde den årlige vækst, det mener jeg er 62,5, da a er 62,5. i C der bliver det forvirrende, da min teori... -
Formulering af sætning
ForumindlægHvordan siger man: \ntyrefægteren har 3 chancer til at dræbe tyren, men tyren må lide måske mere end en gang hvis tyrefægteren stikker forkert.\n\nMit forsøg:\nEl torero tiene 3 oportunidades a matar el toro, pero el toro debe de sufrir quizá más que uno vez si es que el torero pica erróneo. -
Resultant og moment opg
ForumindlægHej Kan jeg få hjælp til opgaven, der er vedhæftet her: http://ge.tt/2BRfaCP2/v/0 Jeg har forsøgt, men det går ikke op.. a) Resultantens størrelse skal give 20,62 hvilket jeg slet ikke forstår.. jeg ved det som at resultanten findes ved at finde summen af kræfterne :/ For at finde afstanden s... -
Sætning
ForumindlægHej alle : ) Jeg er ved at skrive stil, o har brug for at kunne oversætte sætningen: Hun er fanget i jætternes land. Jeg har forsøgt mig med følgende oversættelse: Sie ist im der Land die Riesen gefangen. Jeg ved ikke om det er rigtig, for jegs yntes at det lyder lidt forkert. Er der nogen der ka... -
bestem parablens ligning
ForumindlægOpgaven lyder på, at jeg har oplyst to punkter (4;4) samt (0;0), som parablen med lodret symetriakse, går igennem. Tangenten til (4;4) har hældningkoefficienten 4.\n\nJeg har forsøgt at gå ud fra, at symetriaksen er (0;0) og så brugt ligninger med tre ubekendte. Jeg kommer så frem til -8x^2+4x = ... -
Beregn dw/dx via kædereglen
ForumindlægJeg har denne opgave hvor jeg skal regne en differentieret. Jeg kender og a. Benyt kædereglen til at beregne Ud fra min forståelse skal kædereglen i dette tilfælde opstilles som: Men når jeg forsøger at udregne resultatet passer det ikke med svararket. Svararket siger resultatet skal vær... -
SSO - inspiration
ForumindlægEr der ikke et par rare sjæle, som kan give mig lidt inspiration til den større skriftlig opgave? Jeg vil skrive i biologi, men føler mig lidt uinspireret. Der er ikke et emne jeg VIRKELIG brænder for at skrive om - men det kunne jeg måske komme til! Jeg kan sige så meget, at jeg hælder mere til ... -
Metode i naturvidenskab
ForumindlægHej jeg har i et at-projekt arbejdet med kemi og historie. i kemi har jeg ikke lavet forsøg kun brugt noget redegørende teori . jeg har i min synopsis skrevet at jeg ikke direkte har brugt naturvidenskab men på en måde alligevel har fordi jeg har baseret min teori på eksperimenter og lignende de... -
Opvarmningens effekt på præstation
ForumindlægVi har lavede nogle forsøg i Idræt/Biologi, hvor vi først løb alt hvad vi kunne i en håndboldbane hvor vi så noterede tid og gjorde det samme efter vi havde opvarmet. Det er tydeligt at man løber hurtigere når man er opvarmet. Det samme kaldt med reaktion og springkraft efter opvarmning var resul... -
AKUT HJÆLP!! om densitet og ethanol-indhold
ForumindlægHej alle Sidder her med en kemirapport og har brug for hjælp. først har vi lavet et forsøg hvos vi destilerede en cider. derefter skulle vi veje et pyknometer med demineraliseret vand og derefter med destilatet. Fordi der er anvendt et pyknometer har både vandet og den destilerede cider samme vol... -
Spørgsmål omkring nulreglen
ForumindlægJeg er kommet noget i tvivl, jg sidder her og repeterer opgaver uden hjælpemidler, så de er i frisk erindring til skriftlig eksamen på mandag kl. 9 Det er matematik B på HF-niveau - og det er uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Redegør for at ligningen 0 = x(x2 + 2x + 4) har netop én lø... -
calciumhydroxids opløselighedsprodukt
Forumindlæghej\njeg er ved at lave en rapport om forsøget calciumhydroxids opløselighedsprodukt..hvor der blev lavet en opløsning af calciumhydroxid i vand hvorefter denne opløsning blev titreret med HCL for at finde koncentrationen af CA2+ ioner. men inden titreringen blev den vandige opløsning af calciumh... -
Katers reversionspendul
ForumindlægSkal til i gang med at skrive 3g opgave, omkring stive legemers mekanik. Da ville jeg høre om der er nogen der kender til Katers reversionspendul, og kan beskrive nærmere hvad det går ud på (evt. øvelselsvejledning ect). Jeg kan se at der er en tidligere herinde der har skrevet om det, men der er... -
Bestemmelse af reaktionsorden
ForumindlægHey, Jeg sidder og laver SRO i fagene Matematik og Bioteknologi. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle finde den specifikke enzymaktivitet, og nu skal jeg så finde ud af hvilken reaktionsorden den er. CH3COOH + NaOH bliver til CH3COONa + H2O Jeg har fået at vide at det burde være en 2.... -
La Niña?
ForumindlægNu har jeg i lang tid forsøgt at finde ud af hvorfor La niña forårsager tørke på Afrikas Horn, men har ikke fundet frem til noget svar. Jeg er klar over at Når der forekommer La niña forhold betyder det at overflade vandet i Stillehavet bliver domineret af koldt vand. Men hvordan ... -
Determinant på CAS?
ForumindlægHej folkens Jeg forsøger at regne en opgave hvor jeg skal finde arealet af en trekant udspændt af to vektorer. Jeg har regnet det i hånden ved hjælp af determinanten - men ville lige tjekke efter på CAS, men den blir ved med at sige "Error: Dimension" når jeg taster det ind - hvorfor gø...
