Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12321 til 12340 af 84813
-
Valg af videregående uddannelse, DTU eller KU?
ForumindlægHej alle! Jeg har virkelig tænkt længe over, hvad jeg vil studere efter sommerferien. Det jeg er kommet frem til (indtil videre) er, at jeg allerhelst vil læse fysik. Men ved ikke helt om jeg skal vælge uddannelsen, der hedder fysiske fag på KU eller uddannelsen, der hedder fysik og nanoteknolo... -
Funktioner
ForumindlægHvorfor er log(c) = 2.8072 det samme som c= e^2.8072 -
Kemi(Eksamens opgaver)HJÆLP
ForumindlægHejEr der nogen der kan hjælpe mig med eksamensopgaven fra maj 2003 der ligger her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfOpgave1a) Skal jeg finde stofmængden eller konc. når der står at jeg skal finde stofmængdekonc.b) Hvordan beregner jeg pH for opløsningen, o... -
elektroner
ForumindlægHvor mange elektroner er der på 1 C? -
tre ligninger med tre ubekendte
Forumindlægnogen der kan hjælpe med opgaven? a*1+b*1+c=0 a*4^2+b*4+c=3 2a+b=4 facit er a=-1 b=6 og c= -5 men jeg kan ikke komme frem til resultatet. på forhånd tak. -
Begreber i religon
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religon C. Jeg er derfor i gang med at gennemgå pensum og tage notater til de forskellige begreber. Jeg er nået til hinduismen, men er kommet i tvivl om, hvordan nedenstående begreber skal forklares: 1. Overgangen fra Vedatid til Upanishaderne til Bhkatifromhed 2. Sa... -
Hjælp til eksamen om mængdeberegninger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i kemi C i næste måned, og jeg kan trække, at skulle snakke om mængdeberegning. Jeg ved godt lidt om det, men jeg har svært ved at samle det, og jeg skal gerne kunne lave nogle små regnestykker, hvor jeg viser, hvordan man udregner masse, molarmasse, stofmængde , konc... -
Hjæææælp (tangent)
ForumindlægHej :) Jeg har meget svært ved denne opgave i min blæk... nogen der kan gennemskue hvordan den skal løses? En funktion f er givet ved f(x):=x^(2)-50*ln(x)|x>0 Det oplyses, at der netop er én værdi af x0, således at linjen med ligningen y=f'(x0)*x er en tangent til grafen for f. c... -
Geometri HJÆLP!GEOMETRI HJÆLP!
ForumindlægPå figuren ses fire byer A, B, C og D. På figuren er angivet nogle vinkler og afstande. Det oplyses, at Vinkel B i trekant BCD er spids. Siden CD er 5,20 km Vinken D er 82,7 grader Og jeg har regnet side BC ud til at være 8,75 km. Betsem vinkel B i trekant BCD.... Ka nogle hjælpe mig her? -
Stjerner HJÆLP HASTER!
ForumindlægHej Nogle der vil hjælpe med opgave, som jeg skal afleverer i morgen og jeg forstår den ikke helt? Opgaven lyder følgende: (G*m(r))/r = (3*kb*T)/<m> a) opskriv de store træk i, hvorledes denne formel er fremkommet b) opskriv alle de antagelser, som ligger til grunde for denne sammenhæng c)... -
hjælp mig med mine ligninger, tak!
ForumindlægJeg har fået en opgave der hedder Løs følgende ligninger med håndkraft ( angiv både eksakt og tilnærmet løsning ) (a) 4*ex-2 = 48 (b) 9*e1,5*x = 3*e1,5*x + 3 (c) 5*e-4*x+9 = 2*ex-1 (d) ln(x+1) - ln(x) = 1 - Mine notater er væk, og jeg husker intet. Er der nogen der kan give et hint, link eller... -
Hvilken er rigtig?... Engelsk
ForumindlægIt does not belong to him It does not belongs to him -
Sinusrelation
ForumindlægNemt spørgsmål som jeg lige har glemt hvordan man regner :) i en trekant kender jeg a = 4 b = 4 A = 56,31 B = 56,31 hvordan beregner jeg nu c og C ??? -
Rette kombinatorik opgaver?
ForumindlægKære SP, Jeg er igang med at lære kombinatorik selv fra bunden af, og har derfor brug for at nogle kan kigge min opgaver igennem og tjekke om de er korrekte, det vil være en stor hjælp! Ret gerne fra øvelse 1.2. Se bort fra min noter, de er til mig selv. Filen er vedhæftet. Tak på forhånd.... -
bevis sinus relationerne
ForumindlægHej ! Jeg sidder og skal bevise sinus og cosinus i en sfærisk trekant.. Jeg er kommet igennem cosinus, men behøver hjælp til sinus!! Jeg bruger dokumentet som er vedhæftet her.. se side 108.. -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til terminsprøverne?
ForumindlægHej Om ca. 3 uger har jeg terminsprøver. Jeg har terminsprøver i 4 fag, dage efter hinanden. Så jeg har 4 terminsprøver efter hinanden... Ja, men altså, jeg vil jo rigtig gerne klare mig meget godt - det skal lige siges at jeg går i 3.g - så terminsprøve resultaterne vil påvirke ens standpunkt... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Ulæselige filer
ForumindlægEfter de seneste ændringer af studieportalen er det sket nogle gange at jeg ikke kunne læse vedlagte filer. I første omgang troede jeg blot at den der vedlagde filen havde lavet en fejl; men det tror jeg ikke længere. For eks. har en så erfaren bruger af portalen som mathon lagt filer ind, jeg ik...
