Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12321 til 12340 af 32066
-
SSO
Forumindlæggodaften..\n\nJeg har en SSO, som venter forude. Jeg har valgt at skrive i matematik og med grafteori som emne. Jeg har (selvfølgelig) tænkt mig at gøre rede for de vigtigste begreber og teorier inden for dette emne og dels inddrage nogle opgaver.\n\nJeg vil derfor høre om der var nogen, som havd... -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Historiske metoder - tangenthældning
ForumindlægHejsa! Skal i mundtligt matematik oplæg redegøre for historiske metoder til bestemmelse af tangenthældning, og har i den forbindelse tænkt mig at tage udgang i Leibniz og Newtons to måder at finde hældningen på.. problemet er at jeg mangler litteratur, og redegørelse for de enkelte beviser/ ti... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Skriftlig eksamen, man må høre musik, men må man se videoer?
ForumindlægHejsa, jeg står og skal snart til skriftlig eksamen i Matematik B. Sagen er at jeg husker som en dør, selvom jeg studere materialet, så jeg vil høre om der er nogen der ved om der er "lovligt" at se videoer fra f.eks. Fri Viden hvor de forklarer de forskellige regneregler? Jeg er ve... -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHej Alle. Jeg overvejer at læse erhvervsøkonomi som min videregående uddannelse. Kan nogen fortælle mig, i hvor høj grad man har statistik? Og hvilken type matematik kan hovedsagligt arbejder med? Jeg går i 3g og har MatA. Vh Rikke. -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
virus
Forumindlægømh jeg har et spørgsmål, som jeg har tænkt meget over og nu vil jeg så lige høre om, der er nogle der kan hjælpe mig med et svar:Hvordan gemmer virus sig i cellerne? som f.eks. HIV-virus -
Opstil en model
ForumindlægJeg har her gjort brug af TI-Nspire. ud fra ligningen kan vi se at det er en eksponentiel funktion vi har at gøre med. Er der nogle der vil hjælpe mig med opgave b? :) Tak -
HJÆÆÆLP!!!!!
ForumindlægJeg sidder med dette spørgsmål og kan simpelthen ikke finde ud af den. Jeg håber at der er en sød sjæl, der har tid til at hjælpe mig!! Spørgsmålet lyder følgende; Japan havde i 2002 127mill. indbyggere. Hvilket år vil indbyggertallet passere 150 mill., hvis vi forudsætter en befolkningsvækst ... -
Oversigt over 2012 ?
ForumindlægHej Alle Er der nogen der har kan finde noget på nettet med 2012, hvad der politiske ændringer er sket og generelt hvad der har sket i det danske samfund. Altså såsom sport osv. ? Håber i kan hjælpe :) På forhånd tak ! -
y=a*x+b
ForumindlægAntal år efter 2010 0 5 Antal Høje skyskrabere 612 1040 Tabellen viser udviklingen i antallet af høje skyskrabere i verden, dvs. skyskrabere, der er mindst to hundrede meter høje. Udviklingen kan med god tilnærmelse beskrives ved en model af typen ... -
Eksponentielle funktioner
Forumindlægy = 20 * 0,80 ^2 = 12, 8 Opgaven er uden hjælpemidler . Kan resultatet passe? -
hvordan skal det skrives ind i ti nspire
ForumindlægHvordan skal jeg skrive dette ind i TI-nspire? altså især den sidste del med grænserne -
vandforbrug
Forumindlægjeg jeg har 4 spørg smål jeg ved ikke hvordan man regner det på den første spørgsmål jeg prøvet at brgende v og d men det ku jeg ikke det gik gelt og i den anden jeg ved ikke hvordan jeg skal tegne koordinatsystemet på geogebra. i den trjde jeg forstår den ikke og det er det samme med 4 så jeg... -
Smelte isklump
ForumindlægHej Jeg har fået følgende spørgsmål, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal udregne det: Hvor meget energi har omgivelserne skullet tilføre isklumpen for at gryden nu er fyldt med 2,3 kg smeltet is ved en temperatur på 20 grader? Massen er 2,3 kg hele tiden og temperaturen før smeltning va... -
Benytte model af differentialligning...
ForumindlægHejsa! Jeg har problemer med opgave C i det vedhæftede billede. Jeg ved ikke hvad fremgangsmåden skulle være.
