Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12581 til 12600 af 127115
-
Parallelle kabler og smelte sikringer? Niche spørgsmål
ForumindlægNogen herinde der kan svare på hvorfor det ikke er optimalt at bruge smeltesikrigner med parallelle kabler? Jeg er med på at kortslutningensstrømmen bliver halveret ned i gennem kablerne, dette skal vi være opmærksomme på når vi regner med parallelle kabler. Ville jeg bare kunne løse det ved at ... -
Eksponentiel model - En der kan hjælpe mig med denne opgave fra b-d?
ForumindlægDer er naturligvis prestige i at være den person, der har opholdt sig længst tid i rummet. Tabellen nedenfor viser flere rekorder for at have opholdt sig flest døgn i rummet sat i perioden 1962 til 1979. År efter 1962 0 1 3 7 9 11 15 16 17 Antal døgn 3,93 4,96 13,77 17,71 23,32 84,05 96,42 13... -
Allan Olsen - Besé Besæt Kassér analyse
ForumindlægHej Jeg skal analysere ovennævnte tekst af Allan Olsen, men er godt og grundig i tvivl om hvad den handler om! Hvem er satan? Er det mennesketes indre drifter som man prøver at styre? Her er teksten: Besé Besæt Kassér vi må holde Satan ude af byen med en PVC kæp så han ikke skal besé og bes... -
Optimering af karakter til kvote 2 AAU
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på min drømme uddannelse medicin, derfor starter jeg på idræt på SDU til sommer :-). Imellemtiden havde jeg tænkt mig at forbedre mine karakterer ved supplering. Er der nogle der ved om man kan gå til eksamenen mere end 1 gang? Således at hvis man får 7 første gang, kan ... -
Effektiv rente
ForumindlægHej nogen som kan hjælpe mig her? jeg skal beregne den effektive rente på denne opgave: Hanne købte den 1. marts 2007 en computer. I 2 år skulle Hanne betale 460,00 kr. om måneden (24 gange), første gang den 1. april 2007. Rentefoden var 1,5% pr. måned. Hvordan beregner jeg rentefoden? Når je... -
Spansk
ForumindlægHej! Jeg skal til spanskeksamen i morgen og har lavet min disposition/talepapir .. Det grammatiske har før, flere gange drillet mig, så ville høre om der var nogle umiddelbare, mærkbare eller store fejl? (-: På forhånd tak for hjælpen! Pregunta uno: Da un breve resumen del texto. El arti... -
realisme - idealisme
Forumindlæghey jeg har et meget hurtigt spørgsmål og vil være meget glad hvis der er nogen der gider svarer sp hurtigt som muligt :) hvilke begivenheder (store) er der sket i de sidste 100 år som er et tydeligt tegn på - realisme/idealisme? manga tak på forhånden. -
Bibtex - Win og Mac
ForumindlægHej Vi sidder i en gruppe og arbejder på en rapport som skrives i LaTeX. I den forbindelse udarbejdes der på windows pc´ere en biblioteksfil med data om vores kilder (De bruger TeXnicCenter) - Vi sidder to med mac og bruger TeXShop - vi kan ikke referere til denne bibtex fil, dvs vi kan ikke få... -
Tysk
ForumindlægEr der ikke nogen der vil være sød at læse denne tyske tekst om Schweiz igennem, og tjekke det grammatiske? :)Die Leute fahren nicht nach Österreich weil es Wärme, gutes Essen, Shopping, viele Sportsattraktionen oder historisches Monumenten gibt. Fährt man z.B. nach Mallorca ist es gewöhnlich wei... -
Omdannelse af NaHCO3
ForumindlægHvis man har en opgave, som lyder: Antag at omdannelsen af NaHCO3 sker som angivet i reaktionsskema nr. 1. Hvor stor en stofmængde Na2O dannes der af den anvendte stofmængde NaHCO3? Beregn derefter massen af Na2O. Hvordan skal jeg så bære mig ad med det? Jeg har udregnet massen, stofmængden og m... -
Cosinus relationen (skæv vinklet trekant)
ForumindlægHej. Er der nogen som lige hurtig kan forklare cosinus relationen når den bruges i skæv vinklede trekanter. Gerne på en forståelig med, og sådan at jeg forstår hvorfor man gør det man gør, når man bruger den. -
Gym ansøgning
ForumindlægHej allesammen, jeg er en pige som skal til at søge ind på gym og jeg ville gerne vide om der er nogen som ville hjælpe mig med at se de fejl (komma-, stave- eller tegnsætningsfejl) som jeg muligvis har overset på forhånd tak :)) Hej mit navn er Caroline Schlüter og jeg er 15 år gammel. Jeg sø... -
Hjælp til rettelse tysk eksamen c nivea
ForumindlægHåber at der er en som vil kigge på min aflevering -på forhånd mange tak Ich habe den Text, ”ich habe Arno gesehen” gelesen, Der Text ist im jahre 1993 von Katharina Kühl geschrieben und der Text ist eine Novelle. Ich beginne mit einem Resümee des Textes und danach will ich ei... -
oversættelse
ForumindlægUha kan kun endnu en gang sige, at jeg ville sætte stor pris på lidt hjælpRemarques roman ”Im Westen nichts Neues” udkom (i) 1928. Den blev straks en bestseller. Succesen hang sammen med [damit], at bogen beskrev krigen, som mange havde oplevet den.Hovedpersonen var den unge soldat, der dagligt s... -
Opgave C. Reaktionsskemaer
ForumindlægNogle der kan forklare mig, hvordan man kan afstemme den sidste reaktionsskema?? Den første kan afstemme ligesom en redox-reaktion Men den anden kan jeg ikke få til at gå op :(( -
Rette lille oversættelse plz
Forumindlægdansk: Direktøren for et stort Londonerfirma kom en dag tilfældigvis gennem forretningens pakkeekspedition. Her fik han øje på en ung fyr, der sad på en kasse og fløjtede muntert, som om han ikke havde andet at tænke på. Efter at direktøren i nogle sekunder havde betragtet ham vredt, hvad der ik... -
tal og regning
Forumindlæghjælp jeg forstår ikke det her OPGAVE 18 Undersøg, hvad resultatet bliver af nedenstående opgaver. Gentag proceduren i hver opgave tre gange. Får I samme resultat hver gang? A. Vælg to forskellige etcifrede tal, der ikke er 0, fx 2 og 5. Skriv de to forskellige tocifrede tal, som kan dannes,... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :) -
Differentialregning
ForumindlægHej alle Jeg har nogle problemer med to opgaver, jeg håber I kan hjælpe mig med. Opg 3a: http://peecee.dk/?id=47411 1a) Hvordan giver jeg en beskrivelse af hvorledes trykket ændrer sig med højden, hvori jeg inddrager tallet 226? ------------------------------------ Opg 3b: http://peecee.dk/... -
vigtigt
Forumindlæghej alle sammen jeg er ny her inde så sig til hvis jeg laver en fejl! jeg har brug for lidt hjælp til 3 spørgsmål. nr.1. Hvilke fosfater er tungtopløselige? dertil ville jeg sige: Mg3(PO4)2, Ca3(PO4)2, Na3(PO4)2, Fe3(PO4)2. jeg vil gerne vide om jeg har skrevet alle og om de er rigtigt skrevet. n...
