Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12641 til 12660 af 152758
-
Fordelingsforhold - Steviol
ForumindlægHer i min repitition har jeg lidt problemer med en opgave fra opgavesættet Kemi A, stx - 22. maj 2014: Steviols fordelingsforhold mellem octan-1-ol og vand er blevet bestemt ved forskellige pH-værdier i vandfasen: Ved pH 2,0 er KF=1,1*104 og ved pH 7,4 er det 20. d) Forklar, hvorfor steviols... -
Mat/fys eller Biotek
ForumindlægHej, jeg står i et kæmpe dilemmer. Jeg skal vælge studieretning her i starten af oktober og aner ikke om jeg skal vælge Mat/fys eller Biotek. Jeg ville gerne læse medicin, men hvilken en er så bedst at vælge. Har hørt at man har meget kemi i staten af medicinstudiet, ville mat/fys så være bedst? ... -
Øjenlæge uddannelsen
ForumindlægHej Jeg har altid drømt om at være øjenlæge lige siden jeg var lille. Men hvor lang tid tager den uddannelse? Og hvilken linje skal man tage på gymnasiet? Tak på forhånd. -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
HJÆÆLP!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave:Når ammoniumnitrat opløses i vand, falder vandets temperatur. I en forsøgsrække benyttes forskellige mængder ammoniumnitrat, der hver gang opløses i 170 g vand med starttemperaturen 22, 0 grader C. Skemaet viser opløsningens temperatur:Opløst mængd... -
Årsprøve matematik
ForumindlægHey jeg går i 1g. Og skal til årsprøve i matematik skriftlig, ville høre om der er nogen som ved hvad de forskellige opgaver kan være og hvilke emner ? -
KINESISKE RESTKLASSESÆTNING
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, og er egentlig på bar bund. Jeg håber at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med følgende opgave 4.6 (a og b), som er vedhæftet. Det omhandler den kinisiske restklassesætning. På forhånd tak. -
Svære Fysik opg, (Igen) (Kalle, Se Her)
ForumindlægDet er snart ikke en hemlighed at jeg ikke er særlig god til fysik, og da jeg får sådan en god hjælp herinde, spørger jeg lige igen. Så her er et par opgaver fra Orbit 2, og hvis der er nogle som kan hjælpe mig med at forklarer hvordan jeg skal bærer mig ad, og hvikle formler jeg skal bruge. Så v... -
Min NF Evalueringsopgave
ForumindlægHej SP Jeg har nu struktureret og omstruktureret for at prøve at finde en god balance i min disposition til min A-opgave, som jeg skal aflevere på mandag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvor dybt man kan gå og på hvilken m... -
Bestemmelse af mulig baserækkefølge?
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt fra en skriftlig biologi A-eksamen som viser sig at være lidt udfordrende af den grund, at den nødvendige baggrundsviden so far har været ren selvstudie...thanks kære lærer! Anyway, en af opgaverne omhandler angivelse af en mulig baserækkefølge udfra nogle viste amin... -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
carbon
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med kemi. . Angiv de kemiske forbindelser, som indeholder carbon, men ikke henregnes som værende organiske stoffer, men henregnes som værende uorganiske stoffer. 15Hvor mange kovalente bindinger udgår der altid fra carbon - forklar hvorfor. 16. Ud over ... -
Suppleringskursus
Forumindlæghejgår på handelskolen (hhx) og skal derfor havde taget enkeltfag i fysik og kemi. får at blive optaget på ingeniør skolen.vil bare høre om nogle som har erfaring med dette, hvordan det forløber, hvor mange timer man har og sådan? -
Metaller
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik/kemi på onsdag, og er nu i gang med med at læse op på de opgivet emner. En af dem som jeg har sværest ved er metaller. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det andet end spændingsrækken og metallernes egenskaber. Jeg forstår ikke rigtigt korrosion og galvanisk beskyttels... -
Bioteknologi?
ForumindlægHej Support! I jeres FAQ har jeg læst, at I ikke har oprettet et forum for små fag som mediefag mm. Men hvad så med store fag som bioteknologi? Faget er jo på A-niveau gymnasielt, og at stille opgaven indenfor biologi-forummet er lidt træls, når opgaven kan være præget af svær kemi Ligeledes k... -
Opgaver!!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som har løst til at kigge på disse fire små opgaver.Der er nogle enkelte steder hvor jeg er gået i stå!Opgave 1)y-stråling med energien 500keV har den lineære absorptionskoefficient 2cm^-1 i bly.a)Omregn u til SI-enhed.b)Beregn halveringstykkelsenc)Hvor stor en del trænger i... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
Vektor
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgaverne? -
Pufferligningen og puffereffekten
ForumindlægHej! jeg er ved at læse op til kemi B eksamen. mit spørgsmål er, hvordan pufferligningen skal forklares og hvordan puffereffekten måske har en realtion til pufferligningen og hvordan den virker:) -
Geometriopgave
ForumindlægHej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men aner ikke hvordan jeg skal sætte det ind? en der kan hjælpe?... Opgaven er vedhæftet
