Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 12681 til 12700 af 17400
-
Hjælp til dansk
ForumindlægJeg har lavt den her artikel, og jeg er rimlig usikker på kommateringen, og stavefejl etc. Jeg er heller ikke så kendt med at lave artikler, så tips ville være super :D Opgaven er: "Skriv en artikel om at være elev på aabenraa statsskole" -
demokrati og legitimitet
ForumindlægHej folks. Jeg sidder og knokler med en samfundsfagsaflevering der hedder demokrati og legitimitet og er fra sommeren 2010. Er der tilfældigvis nogle der ligger inde med denne som eventuelt havde den til skriftlig eksamen sidste år da jeg er lidt i tvivl om nogle af opgaverne? I ville redde m... -
På figuren ses graferne for to lineære funktioner f og g, der er bestemt ved forskrifterne
Forumindlægmit spørgsmål ligger i skærmbilledet skal bruge svar ASAP!!!! -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægNogen der vil give et bud på oversættelse af følgende? Dansk → Spansk :D Jeg synes at Couchsurfing er en god måde at rejse på, fordi man bor hos de lokale, og på den måde lærer man også hurtigt folkets kultur og levevis at kende. Ens “vært” kan fortælle om landet, traditioner, st... -
Tocifret gennemsnit
ForumindlægHej alle :) Her et halvt år efter start på gymnasiet står det sådan rimeligt til mht. mine karakterer, et enkelt 7 tal og ellers 10 taller og 12 taller og jeg føler også jeg er godt med. Da jeg gerne vil læse medicin her efter gymnasiet på KU eller AU er et højt snit jo påkrævet og jeg har de... -
kemisk syntese
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål til en rapport som jeg lige mangler noget hjælp til :) 1. Opskriv reaktionsmekanismer for den udførte reaktion, og redegør vha. resonansformer for dannelsen af 2-nitrophenol og 4-nitrophenol som produkter frem for 3-nitrophenol. reaktionsmekanismer, vil det sige jeg b... -
Reportage
ForumindlægSkal skrive en reportage om coronakrisen. Nogle der kan hjælpe hvordan man kommer i gang -
Hvordan kan man få bedre karakter
ForumindlægHej jeg ville lige spørge om der var nogen som ville give mig et godt råd til hvordan man får meget bedre karakter -
Spørgsmål til funktion: v=100-0,00046*h^4
ForumindlægI en model for en bestemt gletscher regner man med, at isens fart er givet ved: v=100-0,00046*h^4 hvor v er farten målt i cm/år, og h er dybden målt i meter. så er spørgsmålet: b)hvor høj er gletscheren? der har jeg så fundet ud af fra en anden opg. at det regnes sådan her ud: ((100)/0,00046)^(... -
Stx eller Htx
ForumindlægJeg står lige nu mellem valget af gymnasiel uddannelse. Jeg har nu gået et halvt år på htx. Det er rigtig, rigtig fedt bortset fra at det sociale miljø er dårligt. Der sker ikke så meget generelt og der er næsten ingen piger. Så kunne jeg jo bare skifte? Nej! Fordi jeg har hørt at måden de grib... -
Jura spørgsmål
ForumindlægHej alle :) Jeg vil rigtig gerne på jurastudiet her efter sommerferien, men jeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke har fået svar på endnu. Jeg vil rigtig gerne vide en masse ting om studiemiljø, undervisning og lektiemængde til 1. år på jurastudiet, så derfor håber jeg at jer der vil svare, selv h... -
datamatik eller skatteret?
ForumindlægHej - skal starte på 4 semester på polit studet, og dermed og begynde at have valgfag. Kan ikke helt beslutte om jeg skal vælge datamatik eller skatteret? Er datamatik meget matematik? her tænker jeg på at der står man skal skrive algoritmer til at programere med? Mens der i skatteret jo ikke er ... -
Snydt for en karakter
ForumindlægHej allesammen, jeg håber virkeligt der er en, som er god til engelsk der vil hjælpe mig med at læse en stil som jge skrev til eksamen igennem og give en bedømning. Jeg har fået 4, selvom jeg plejer at få 10. Jeg er virkeligt helt nede, håber virkeligt der er en der vil hjælpe mig. Er så skuf... -
Modulus af komplekse tal
ForumindlægOpgaven samt mit eget bud på en løsning er vedhæftet nedenfor (kan desværre ikke indsætte dem her). Jeg spørger her til opgave 1 b) Er det er rigitgt at angive a_n som en stykkevis sammensat funktion og derudfra finde modulus? På forhånd tak for hjælpen. -
Jeg tuder - helt seriøst`- hjælp
ForumindlægHej allesammen , ja min overskrift lyder korrekt. Hver gang vi får en opgave for ender jeg med at lave den allesidste dag , og nogen kan jeg være oppe til klokken lort om natten. - ville seriøst ud af det her , kan i hjælpe mig? -Har i selv haft det sådan? Jeg er meget god i skolen, men det er ba... -
x^3-5x^2+3x+6=0 (hjææælp??)
Forumindlægalt hjælp værdsettes -
Cystisk fibrose
ForumindlægHej. Er der nogle som kan hjælpe mig. Jeg har en opgave hvor jeg skal skrive om cystisk fibrose. Hvad vil det sige, at en person er bærer af genet for cystisk fibrose? og hvad vil det sige at sygdommen cystisk fibrose er en monogen recessiv autosomal sygdom? (gerne en uddybning af begrenerne: mo... -
Hjælp til pH
ForumindlægTil en liter vand opløses 0,4 gram magnesiumhydroxid. Hvad bliver pH? Tak på forhånd :) -
y=ax+b
Forumindlæghar en opgave jeg ikke kan finde ud af. Hos en bestemt vognmand kan man købe stabilgrus. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem mængden af stabilgrus og den samlede pris inkl. Kørsel. Stabilgrus (m3) 4 14 Samlet pris (kr.) ... -
Underlig spørgsmål!
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder: Tegn den funktion der viser sammenhængen mellem danske kroner og dollars! Nogen der kan svare på det?
