Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 13241 til 13260 af 114887
-
Ligninger
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med et par ligninger? og vis hvordan du gør :) a. 2x=7-3(3-2x) b.1/3(x+3)=1/2(3x-7)+1 c.-(x-2)=2-x d. 1 og 1/2x-3=2 og 1/3x+2 -
SI-Enheder
ForumindlægJeg har et lille problem med min accelerations formel: a = g - ((k * A)/m) * v^2 da: a = 9.82m/s^2 - ((0.9685kg/m^3 * 23.75cm^2)/0.14g) * (1.168m/s^)^2 Og min endelig resultat cracker fuldstændigt op? -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Er svaret på opgave 3 100 = 4 · a2 (100 / 4) =a2 2√(100/4) = 5 Hvordan løses opgave 4, når jeg ikke kender a hvordan skal jeg så finde diskriminanten d = b2 - 4ac På forhånd tak -
HJÆLP! mangler en der er go til mat.
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg bare slet ikke kan finde ud af, er der mon en der kan hjælpe?? F(x) = 2x^2+bx-4 Bestem b således at f har nulpunkterne -1 og 3 -
Matematik hjælp.. hurtigt ? :P
Forumindlægredegør for ændringen i ligevægtsprisen, såvel grafisk som verbalt (meget gerne med relation til praksis) når du ændre på én af de fire parametre (stigningstal og konstanter) og samtidig holder de 3 andre parametre konstante. det er min oppgave.. og jeg kan ikke finde hoved og hale i den.. hj... -
Procent-& rentesregning samt eksponentielle udviklinger
Forumindlægforklar hvordan man bestemmer den gennemsnitlige rente per år for en periode på 3 år med en årlig rentefod på "r1" det første år, "r2" det andet år, og "r3" det tredje år. -
spørgsmål
ForumindlægHej er der nogle der kan svare på disse spørgsmål? 1) Hvornår udnyttes energien til bevægelse? 2) hvornår er energien bundet i levende organiske forbindelser? 3) hvornår er energien bundet i døde organiske forbindelser? -
Skæringspunkter af parabel og linje
ForumindlægEn parabel er givet ved: y = -x2 + 4x - 7 og en ret linje er givet ved: y = -4x + 3 Gør rede for, at parablen og linjen skærer hinanden i to punkter. -
Toppunkt
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med denne opg: Beregn koordinatsættet til toppunktet for parablen med ligningen: y= 1/3x^2 + 2x + 3 Skal jeg så bare bruge formlem ( -b/2a , -d/4a ) ( d = b^2-4ac) ? -
I navneform / noun
Forumindlæg1) Hvad hedder " comform" i navneform, hvis der nogle der ved det ? 2) Expect i navneform , hedder det ikk bar os expect? 3) Confuse= confusion i navneform ? 4) Understand= understanding ? Håber nogle kan hjælpe:p -
Vektorer i rummet, bestem arealet af trekant ABC
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har problemer med en opgave som lyder: En plan er fastlagt ved de 3 punkter A(1,-4,2) , B(2,1,-2) , C(3,1,0) Beregn arealet af trekant ABC. Håber virkelig i kan hjælpe! -
Steroidskelet
ForumindlægHej, jeg sidder her og skal redegøre for opbygningen af nogle vigtige Anabole androgene steroider, f.eks. Methandienone. Er der nogle der lige kan hjælpe lidt med? Især gerne hvad det er steriodskelet er, kan ikke finde ud af om det 3 cyclohexaner og en cyclopentan eller om der benzen ringe?? P... -
kcal forbrugt ?
ForumindlægHvordan udregner man at der ved denne reaktion forbruges 27,67 kcal ? 304,0 kcal + 4 PCl 3 (l) → P 4 (s) + 6 Cl 2 (g) -
Løs uligheden
ForumindlægTo funktioner f og g er bestemt ved forskrifterne: f(x) = 1/4x^2 - x + 2 og g(x) = 1/3x + 3 Hvordan løser jeg så uligheden f(x) <= g(x) ? -
EN VENLIG SJÆL DERUDE
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som vil tage sig tid til at rette min 2 sider dansk analyse, for sprogelig fejl og formuleringer inden på onsdag. Tusind tark på forhånd <3 -
Nulreglen
ForumindlægHej derude. Jeg har brug for hjælp til disse opgaver. De skal løses ved hjælp af nulreglen, men jeg har svært ved at fatte det. (x^2-4x)*(x^2+2x-3)=0 2x^3+7x^2-4x=0 -
Reduktion med parenteser ( a, b, y, x ) Haster!
ForumindlægHej. jeg har matematik aflevering til på fredag og jeg har svært ved 2 opgaver. den 1 er: 5(x + 3y) -3(x + 2y) & den 2 er: 4(2a + 4b - 2) Håber at i kan hjælpe mig meget snart. (: -
Redox reduktion
ForumindlægSøger lidt hjælp til at redox reducere dette: [Cr(N2H4CO)_6]4[Cr(CN)6]3(5)+MnO_4^ - -> Cr2O_7^2-(aq) +CO_2 +NO_3^- +Mn^2+ Hvis i kan forklarer hvordan i går vil jeg være uendelig glad -
Bestem tallene a og b
ForumindlægJeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ??? -
kondensation
ForumindlægHej kan nogle af jer hjælpe mig med disse tre spørgsmål 1) Skriv et reaktionsskema for reaktionen mellem methanol og ethanol 2) Hvordan kan esteren metylpropanoat fremstilles? 3) Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af et dipeptid (sidekæderne skal ikke specificeres)
