Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13301 til 13320 af 27765
-
Hjælp med 2 asymptoter
ForumindlægJeg har denne funktion: f(x)=(5x-1)/(2x+6) Jeg skal finde de 2 asymptoter der er! Men jeg er en hat til det! En der kan hjælpe mig? -
Min onkels hund
ForumindlægHej min onkel har en fransk bulldog og den bider mig hele tiden. Jeg har sagt det til min onkel, men han gør ikke noget. Nu må jeg tage sagen op i egen hånd, så har i nogle ideer? -
Studentergave til dreng
ForumindlægHej. Jeg bliver student her d. 26.6, og min kæreste bliver d. 27. Problemet er, at han ikke ønsker sig noget overhovedet, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal finde på i gave! Vi har været sammen i lidt over et år, og vil gerne give ham en flot gave. Han går ikke med smykker eller ... -
biobrænnd
Forumindlæghvis man skal skrive om biobrændsel kan man også skrive om drivhueffekt -
Tangenthældning og grafer???
ForumindlægHej!! Det forholder sig således, at jeg har fået stillet denne opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an? "For grafen for funktionen gælder, at tangentens hældning i ethvert punkt er proportional med x^2. Bestem en forskrift for f, når grafen går gennem (1,-1) og tangenthlædninge... -
"En god røv er en fordel"
Forumindlæg"Hvis man har en god røv, er der ingen grund til at skjule den til eksamen." - http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=896698 En dansk lektor, Klaus Kjøller, mener, at ens fremtræden har større indflydelse ved en eksamenspræstattion end ens faglige viden. Han henvender til en unde... -
"Gode ideer" i matematik
ForumindlægNår man laver beviser i matematik, får man ofte en "god ide". Hvad betyder det? Er det, fordi man ofte laver beviserne "bagfra", dvs. starter med det man vil bevise, og så regner bagud? Eksempel: 1) Man vil bevise at en ligning 0 = ax^2 + bx+ c har løsningerne x = (-b+-sqr... -
Tysk rettelse ? Anyone? :(
ForumindlægHej allesammen! Er der ikke nogle søde sjæle der vil rette en kort tekst som jeg har prøvet at oversætte? Tysk er desværre ikke min stærke side, så jeg vil virkelig værdsætte det! Jeg kan sende teksten til jeg i indbakken :) Please! -
hun har taget mange piller
Forumindlægmin veninde har for 2 år siden taget 20 hovedpines piller, kan der ske hende noget i fremtiden? -
Latent modulation
ForumindlægI en koralharmoniering i A-dur er der en latent modulation. Min lærer har foreslået, at jeg bruger en d-dur akkord (altså subdominanten i a-dur) til at skifte mellem de to tonearter. Men hvilken toneart ville være mest oplagt at skifte til (den skal være mol). -
Færdig med SRP
ForumindlægHej... Ville bare lige hører om der er nogle der har skrevet studieretningsprojekt og om i har følt at 2 uger var for lidt/for meget tid at have til at skrive SPR? Skal selv igang med SPR på fredag og har virkelig ikke nogen fornemmelse af om 2 uger er meget eller lidt tid at have. Ved selvfølge... -
Euro-indførelse?
ForumindlægHey guys :) Jeg vil gerne høre jeres mening om vi bør få indført euroen, nuhvor er der nu igen er blevet skabt debat omkring en euro-indførelse. Og hvad er fordelene og ulemperne ved ERM2-samarbejdet for Danmark? :) -
2. Verdenskrig
ForumindlægJeg prøver mere specifik denne gang, da jeg er i **** op til halsen. Kan intet finde om henholdsvis tyskernes vs. de allieredes strategier i 2. Verdenskrig. Er der virkelig ingen som kan hjælpe mig?????? Har søgt meget og lånt bøger, men det hjælper ikke... Anders -
PAS PÅ DRENGE
Forumindlæg10-årige drenge kvæstet af fyrværkeri 23. dec. 2007 18.39 Indland Opdat.: 23. dec. 2007 21.02 Tre drenge, formentlig i 10-års alderen, er søndag eftermiddag kommet alvorligt til skade ved en fyrværkeri-ulykke i Korsør, fortæller politikommissær Ove Christoffersen ved Sydjællands - og Lolland Fals... -
Antibiotika hos Landmænd
ForumindlægHej, Hvorfor vælger landmænd at bruge antibiotika til deres dyr? -
Pølsemandens hemmelige pølser....
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en opgave der lyder: Hos pølsemanden koster 3 franske hotdogs + 2 Almindelige hotdogs i alt 82kr. 2 franske og 4 almindelige koster 92 kr. Hvad koster de to slags hotdogs? Jeg skulle så tro, at man opsætter 2 ligninger: 3x+2y=82 2x+4y=92 (Fransk = Alm = y) Så er det, jeg i... -
MEGA STRESSET!!!
ForumindlægHEj, jeg har lige fået at vi skal op i geografi og tysk som udtræksfag!!!Men jeg er mega stresset/forvirret, for ved intet om hvordan jeg skal forberede mig..vil være mega dejligt hvis nogen vil hjælpe mig lidt på vej...(Behøves ikke kun at være i tysk-Geografi, men også de andre obligatoriske fa... -
Stress, læge, skolen?
ForumindlægHej, jeg er blevet utrolig stresset her på det sidste, umiddelbart. Jeg har alle tegnene på stress, men føler ikke selv at det er stress. Men mit spørgsmål er om der er nogen der har været stresset, og er gået til lægen? Hvad sagde lægen, hvad kunne lægen gøre for dig? For vil vide om min læge ... -
Gode råd?
ForumindlægGode råd til at forstå matematik? Har virkelig svært ved matematik. Har i nogle gode råd til at kunne forstå? -
Skriftlig samfundsfag
ForumindlægHej, jeg ville bare høre hvad i syntes om oplægget? og til dem af jer der skrev b'eren, hvilke teorier i har taget fat i?
