Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13441 til 13460 af 17507
-
Online engelsk bachelor i psykologi
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har erfaring med at læse BSc (Hons) Psychology på Arden Universitet i London, hvorefter I er blevet optaget på en kandidat uddannelse i Danmark? Jeg overvejer nemlig at forsøge at læse psykologi på et udenlandsk universitet og så søge kandidaten herhjemme. Jeg er dog i tv... -
Alle løsninger ifm. trigonometrisk funktion
ForumindlægJeg forsøger at læse nedadstående udtryk, hvilket går fint ud over, at jeg ikke kan få fat i værdien 1,4071 og 4,5487 Løsning for t=[0;2pi] for funktionen: sin(2t-1)=-0,6230 z=2t+1, asin(z)=-0,673 -0,673+2pi=2t+1, hvorefter t isoleres. Her får jeg løsningen 2,3053, men inden da, så skal jeg få... -
2.ordens rekursionsligning Hjælp
ForumindlægHej SP Jeg har en opgave om rekursionsligninger, men jeg synes ikke rigtig den giver mening. Har også prøvet på excel, det virker ikke helt rigtigt. Ved ikke, hvad det er jeg gør forkert (Se eventuelt vedhæftet screeshot, det er mit forsøg på opgaven) Opgaven er: Udregn de 10 første tal i løs... -
Integralregning - hvordan var det nu?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med ligningen i opgave 1; f(x) = 3x^3+3x^2-12x, x ∈ ] - 13/(4) , 9 / (4) [ hvor jeg skal finde skæringspunkterne med linjen m: y = -3x Jeg har forsøgt at tegne den grafisk, men jeg skal jo udregne dette, og er på bar bund. Samt skal jeg finde arealet M, som beskreve... -
Integralopgaven med rigtig fil
ForumindlægHej alle. Jeg kom til at vedhæfte den forkerte opgave ind i sidste tråd, nu har jeg vedhæftet den rigtige; Jeg sidder med en opgave jeg ikke lige kan finde ud af - jeg har forsøgt at sætte f(x)=g(x) hvor jeg får tallene -4,31 samt 4,31 som x værdier. Skal jeg så sætte a som værende -4,31 og b so... -
Vektor ... Bestem tallene s og t
ForumindlægJeg kan ikke få min beregning til at stemme overens med med facit s=3 og t=4 . Har løst opgaven grafisk og her stemmer svar med facit. Jeg har forsøgt at lave beregningen ud fra metoderne i følgende tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1226773. Om jeg bruger metode i svar #1/... -
Kemi
ForumindlægDer dannes dihydrogengas, når et stykke magnesium anbringes i saltsyre: 1) Færdiggør reaktionsskemaet: Udfyld…. → MgCl2(aq) + H2(g) 2) Til et forsøg anvendes 3,20 g magnesium og overskud af saltsyre. Hvor stor en stofmængde hydrogen dannes der? 3) Hvor meget saltsyre skal der bruges ... -
Mads Brenøe, Glinsende
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en danskopgave om Mads Brenøes novelle "Glinsende" fra novellesamlingen "Det har ikke spor med sex at gøre". Jeg er dog lidt i tvivl om fortolkningen af de linier, hvor vi hører om skolebørn, biologitimer og forsøg med rotter. Tilsyneladen... -
Smeltevarme
ForumindlægHej sidder og kæmper med de sidste 2 opgaver til min aflevering, håber der er en der kan hjælpe..Tak på forhånd _______________________ Opg 7) 80 kg brugt jern smeltes i en ovn. Der går 40 sekunder inden al jernet er smeltet. Hvilken effekt er der tilføjet jernet? Opg 8) Et hypotetisk (!!!)... -
Oxidation af alkoholer
ForumindlægVi har i skolen lavet et forsøg hvor vi oxiderede Propan-1-ol og propan-2-ol med permanganat. Vi skal derefter bestemme hvilken alkohol der er hvad. Men når jeg har problemer med at afstemme redoxreaktionen: Jeg skal derefter finde ud af hvilken der er hvad ved at bruge deres pH-værdi, som vi... -
Numerisk estimering af differentialligning:
ForumindlægEr der en herinde som er skarp til numerisk analyse der kan finde værdier for y(t) hvor y(t) er løsningen til disse differentialligningerne: Eller måske endnu bedre. Er der en online "solver" der kan beregne værdier for mig. Jeg er interesseret i intervallet [t=0, t=10] Jeg forsøger... -
Udledning af formler
ForumindlægHej Jeg håber meget at nogen kan hjælpe mig med et par opgaver i vedhæftede sæt. Opgave 1e) Jeg får funktionsværdien i punktet (0.90,1380) til 255, men når jeg forsøger at benytte dette til niveaukurven kan jeg ikke isolere y. Griber jeg det helt forkert an? Opgave 2a) Jeg kan ikke gennemskue h... -
osmose, hvad fortæller skæringen med x-aksen os?
ForumindlægHej Jeg har en opgave i biologi som jeg er gået i stå, håber nogen der kan hjælpe. Jeg har lavet en en osmose forsøg ved hjælp af en kartoffel, vi vejede kartoflen før og efter jeg lagde i saltopløsningen. derefter regnede jeg vægt andringen, og så har jeg lavet en lineær graf. jeg skal forklar... -
SRP-emner i kemi og historie
ForumindlægHej! jeg skal til at skrive SRP, og har valgt fagene kemi og historie. mit problem er nu, at jeg ikke kan vælge et emne som jeg gerne vil skrive om. Jeg kom selv med et forslag om vulkaner, men da jeg også skal lave et forsøg, blev dette ikke til noget. derfor er jeg nu helt på bar bund. Ha... -
Oxidation af ethanol – alkotest
Forumindlæg:-En metode til at teste om en bilist har drukket er at lade personen puste gennem et rør med dichromat. Det svarer fuldstændigt til jeres forsøg med "organiske redoxprocesser". I alkotestrøret er kaliumdichromat opløst sammen med svovlsyre og opsuget i lidt gipspulver (Calciumsulfat)... -
At oxidere af ethanol vha. katalysator
ForumindlægEn kemilærer hældte ca. 100 mL ethanol op i en kolbe. En kobberspiral blev opvarmet til den glødende og blev derop stukket ned i glasset uden at røre ethanolen. Efter et stykke tid sagde en elev: "Puha, der stinker her som et værthus om morgenen". Lærenen sagde, at det ikke var så mærk... -
OPGAVE 2 Sandsynlighed
ForumindlægHar fået en opgave som lyder: OPGAVE 2 For en bestemt type knæskade har man erfaring for, at 50% af patienterne udvikler komplikationer med bevægelighed i leddet, hvis de ikke opereres. En læge påstår, at langt færre patienter vil opleve komplikationer med en ny lovende operation I et forsøg m... -
Farmaci??
ForumindlægHej Jeg overvejer at starte på farmaci-studiet, men er lidt usikker. Jeg kan godt lide tanken om at arbejde på et apotek og rådgive kunderne, men er ikke super glad for forsøg og kemi (som der jo er en del af på studiet) - jeg er dog super interesseret i biologi og dermed kroppen og kan sagtens ... -
krystalvand i calciumchlorid eller kaliumcarbonat
ForumindlægI kemi inden ferien skulle vi fremstille calciumcarbonat ud fra K2CO3 og CaCl2. Jeg skal beregne hvor meget CaCO3, jeg i teorien vil kunne få i forsøget (jeg brugte 15,05 gram CaCl2 og 15,00 gram K2CO3). Jeg ved der var krystalvand i enten K2CO3 eller CaCl2 men jeg kan ikke huske hvilket og kan i... -
Målestoksforhold??
ForumindlægHej. Er der ikke ´lige nogle der vil hjælpe med denne opgave: En skoleklasse har 24000 kr. til en uges lejrskole, men erfaringer viser, at prisen på weekendture og lejrskoler er som 1:3. Hvor mange weekendture kan klassen få for de samme penge? Jeg har forsøgt, men er lidt usikker på, om det ...
