Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13481 til 13500 af 19441
-
HJÆLP simpelt
ForumindlægHej ejg ska finde en ligning for det plan der indeholder punkterne A,B,C ogD A(0;0;0) B(3,2;3,2;0) C(0;0;4,8) jeg har fundet vektor AB =(3,2;3,2;0) og vektor AC=(0;0;4,8) så har jeg fundet krydsprodukt til at vær (15,36;-15,36;0) Når nu de snakker om en ligning går jeg vel u... -
Vinkler på en trekant.
ForumindlægHej. Jeg har en trekant, hvor jeg kender længderne på |AB|, |BC| og |CA|. Jeg skal så finde vinklerne A, B og C, men har desværre fuldkommen glemt hvordan man gør. håber i kan hjælpe. ps. Hvis der er nogen der ved, hvordan jeg regner en median. -
Please hjælp ??
ForumindlægJeg forstår intet af dette her.: Energiforbruget ved fremstilling af ton papir er: Nyt papir 7400 kWh Genbrugspapir 3600 kWh Et ark A4-papir vejer 5 gram * Hvor mange kWh spares ved at skolen bruger genbrugspapir ? Skolen vil opstille en papircontainer til returpapir. Man forventer at have 19 m... -
Indre Mission??
ForumindlægHej... Hvad er Indre Mission?... J kan næsten ik find noget på nettet,.,. -
Samfund- dk/Afghanistan
ForumindlægHey guys. Nogen som kan svare på dette? Det ville være en kæmpe hjælp. Tak på forhånd :-) 1. Hvorfor kom Danmark til at deltage i flere militære aktioner efter 1990? 2. Beskriv baggrunden for og udviklingen af den militære ... -
ligning hjælp
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med at løse disse ligninger punkt for punkt for punkt, da jeg har svarene men kun mangler hvordan det er man finder frem til dem . a. (7-5x)*7=11*(-3x+5) --> Det skal gerne give -3 b. (x+2)^2=(x+2)(x+2) --> Det skal gerne give -2. Men er der forresten og... -
HJÆLP, essay
ForumindlægSom afleveringsopgave har jeg fået til at opgave at skrive et essay som omhandler druk & rusmidler i gymnasiet. Jeg skulle tage udgangspunkt i to tekster og mødet mellem to de, samt mine egne holdninger. Da jeg ikke er helt sikker på genren ville jeg høre om en/flere af jer har muligh... -
Dimensionen af underrum
ForumindlægHej alle Jeg kan ikke finde ud af de vedhæftede opgaver, håber nogle kan hjælpe :-) På forhånd tak -
Hvordan undersøger man om 2 underrum er ortogonale?
ForumindlægJeg har 2 underrum, den ene på 3 dimensioner med vektorer v__1 := (1, 1, 0, 1, 1); v__2 := (1, 3, 2, 1, 3); v__3 := (0, 6, 7, 0, 4); , den anden på 2 u__1 := (-1, 0, 0); u__2 := (2, -3, 2); - hvordan undersøger jeg om de er ortogonale? -
bistandshjælp/kontanthjælp
ForumindlægHej Hvad er forskellen er bistandshjælp og kontanthjælp. Jeg slog det op i ordbogen og der stod helt det samme :/ -
syre - base - pH ekam haster
Forumindlæghej skal fortælle om syre - base - pH i 20 min i eksamen. hvad synes jeg skal læse til ? tak på forhånd -
Religion
ForumindlægHej. Jeg skal til religionstest i morgen. Vi vil blive testet i de mest besale begreber og temeaer indenfor kristendommen. Nogle der kan give mig bud på hvad jeg burde læse op på. Det er c niveau. -
carbonhydrid
Forumindlæget carbonhydrid har molekylformlen C4H8 Der findes fire isomere alkener med denne molekylformel a) angiv strukturformel og systematisk navn for de fire isomerer De fire isomerer kan alle reagere med vand b) Hvilken stofklasse tilhører de dannede produkter ?? Kan jeg få hjælp -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork... -
Læseferie
ForumindlægHvor mange bruger jeres læseferie fornuftigt- helt seriøst? Og hånden på hjertet Jeg må ærligt indrømme, jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og har stadig ikke åbnet en bog Er jeg den eneste, der handler så irrationelt`? -
Connie H., hvad sker der?
ForumindlægPrøv lige at tjekke det her link ud: http://www.bt.dk/article/20080609/politik/80609084/ Hvad synes I? Er det forsvarligt? -
Na-K-pumpen
ForumindlægJeg er sådan groft klar over hvad Natrium-Kalium-pumpen er og hvordan den fungerer, men har den også noget at gøre med fosfor? Og hvordan? Mvh. -
Objektiv eller subjektiv?
ForumindlægHey, Nogen der kan forklare mig hvordan man skal forstå de to ord: objektiv og subjektiv? Evt. med et eksempel. -
forståelse af bevis
ForumindlægHej! Er der nogle der kan forklarer mig, hvad der sker i starten af beviset og til sidst? Jeg har skrevet de ting, som jeg forstår i det vedhæftede skærmbilede. På forhånd tak! -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ...
